Hoofdsponsor

1/16 NCO Normandy 1944 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dacht het wel dat het zoiets was,en zeg gerust patje zenne.
 
dank dank...

even een dryfit met de uitrusting...

DSCF0242-1.jpg

DSCF0243-1.jpg

DSCF0251-1.jpg

DSCF0244-1.jpg

DSCF0241-1.jpg

DSCF0250-2.jpg

DSCF0246-1.jpg

groet,

René
 
Heel heel mooi Rene...

Rene zou ik even van je kennis mogen gebruik maken;),ik vraag me steeds af hoe je die mooie plooien in de broek of vest krijgt en met welk tooltje je dit doet en waar men rekkenig moet houden,ik weet het het is een behoorlijke boterham:dry: maar ik zou me eens willen wagen om een figuurtje op 1/35 te willen aanpassen...
 
Ik denk dat René ook dit alles met zijn fimo klei doet hoor.En René dat ziet er weer schitterend gedetaileert uit man.De realiteit nabij zeg.
 
Danny,
wil je een bestaand figuur converteren is het niet goed deze met fimo te bewerken wanneer het figuurtje van plastic is. Het zou smelten in de oven.
Als het figuurtje uit resin bestaat is fimo een fijn medium, anders raad ik een putty ( twee componenten) aan.
Het aanzetten van plooien doe je als de verhoudingen ok zijn, zelf ben ik niet zo content over mijn broek...moet nog wat gebeuren.
Zorg voor een goede harde kern zodat je de klei niet alle kanten op duwt en plooien logisch lijken.
Voor de rest is het zoeken, trainen en er een handigheid in krijgen ( fimo kan je blijven aanpassen, twee componentenspul hardt na een paar uur uit maar er is een moment dat je er mooie effecten mee bereikt).
Het grootste deel van de plooien zet ik met een satéprikkertje aan, rollen.
In jouw geval ( kleine schaal) kan je ook fijne naalden gebruiken en een mesje. Heb ook een omgekeerde knopspeld in een houder en daar maak ik glooiende holtes mee.
Ook strijk ik met thinner en kwast voor bepaalde effecten en manipuleer met een droge kwast bepaalde vormen.

dit is echt een notendopverhaal.
Je zal aan de slag moeten en wellicht eens wat tonen :-)

René
 
Beste Rene hartelijk dank voor deze uitleg hier kan ik zeker al mee aan de slag...

Soms is het jammer dat het figuurtje niet echt de juiste pooze heeft en vandaar dat ik het eens wil gaan proberen om het aan te passen...
 
dáar begint het mee :-)

en dan komt er een moment...'allee....wat zal ik hier een figurine goan aanpassen als ik het zelf helemaal nieuw kan maken..?!'

Verwacht geen wonderen in het begin Danny. Mijn plooiwerk zag er in het begin niet uit, spiek een beetje bij anderen en trek eens een duster aan en fotografeer je plooiwerk in een bepaalde houding.
We hebben het hier over finesses. De proporties zijn belangrijker, de basis zeg maar.

groeten,
René
 
René jongen dit figuur is echt een meesterwerk in wording !
 
ge moogt er zeker van zijn,terug een mooie rene
 
Peter bedankt....

Guy!
ga toch weer eens aan de slag met een figuur...het is zo fijn en met het oefenen vordert de kunde vanzelf.

zou zo graag eens een strakke gast van je hand willen zien man :-)

René
 
Ha René, wees er maar zeker van ! Ik moet de 24ste mei eerst naar de oogmeester voor tests. Daarna zal ik me een bril om te lezen moeten aanschaffen, meteen de oplossing voor mijn modelbouwprobleempje rond het figuurschilderen.

De laatste tijd word ik gewoon misselijk als ik kleine lettertjes moet lezen. Op minder dan twee jaar gingen m'n ogen van uitmuntend zicht naar...ik hou je op de hoogte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan