Hoofdsponsor

Zwart - Wit ( Diorama voor de wedstrijd "The Golden Sixties") [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanavond nog wat verder gegaan met het afweergeschut, met een 0.6 mm boortje het loopje uitgeboord.

Zeer fijn werk Fred, is het uitboren goed gegaan, want volgens mij blijft er amper 'vlees' over als het hout 0,8 mm dik is.
 
Mooi werk mouse ,,, wat een priegelwerkjes ,,, je hebt de loupbril zeker ook nodig hiervoor

Voor dichtbij zijn mijn ogen uitstekend en werk ik zelf zonder bril, maar alles wat een halve meter verder staat wordt een probleem....:P

Fred
 
Zeer fijn werk Fred, is het uitboren goed gegaan, want volgens mij blijft er amper 'vlees' over als het hout 0,8 mm dik is.

Ik heb deze voorgeboord met een 0,4 mm boortje, en daarna met de 0,6 mm en inderdaad blijft er erg weinig "vlees" over.
Ik voelde het hout gewoon een beetje uitzetten. Maar met een handboortje en voorzichtig boren gaat het wel.
Ook zit het gaatje niet zo heel diep hoor;)

Fred
 
En zo deze middag eens zitten prutsen op de acht stuks afweergeschut.
Al doende leert men dus eerst het puntje van de cocktailprikker afgesneden en opgespannen in de dremel.
Daarna met een 0.6mm boortje ingeboord, en daarna op dikte afgeschuurd:
attachment.jpg

Vervolgens al de loopjes gemaakt en de papier loopjes geamputeerd:
attachment.jpg

Daarna de afweergeschut allemaal gevouwen:
attachment.jpg

en geplakt:
attachment.jpg

Beetje verf erop en ze zijn klaar:
attachment.jpg

Nu weer verder met het schip want deze zijn pas op het laatst nodig:D

Fred
 
simpel idee en toch schitterend he Fred.
 
Zeer mooi gedaan Fred die kanonnen. Op de foto lijkt het alsof ze een beetje konisch zijn of is dit gezichtsbedrog.

Hoe groot wordt je dio eigenlijk?

Christophe
 
Mooi geschut heb je gemaakt Fred.

Is mooi om volgen hier.

Johan.
 
Zeer mooi gedaan Fred die kanonnen. Op de foto lijkt het alsof ze een beetje konisch zijn of is dit gezichtsbedrog.

Hoe groot wordt je dio eigenlijk?

Christophe

Ze zijn inderdaad iets conisch Christophe, dat heb je goed gezien!
De grote van het dio is nog niet helemaal duidelijk:sleep:

Fred
 
Fred fantastisch zoals je die lopen heb gemaakt ziet er vele malen beter uit dan een stukje plat papier.
Je bent goed bezig Fred word een plaatje deze boot.

Gr
Dirk
 
Hier zit ik met een probleempje, ik kijk er elke dag even naar maar heb de oplossing nog steeds niet gevonden:@:@

Dit past namelijk niet zo goed:
attachment.jpg

attachment.jpg

Om de zin te houden dit weekend het afweergeschut gemaakt en na vandaag weer een poging gedaan te hebben op dek C.....
Maar aan de sloepen begonnen dus eerst uitknippen:
attachment.jpg

En in elkaar plakken:
attachment.jpg

En een dry-fit op het schip ( het afweergeschut en de sloepen komen pas als het laatste op het schip;)
attachment.jpg

er is er 1 klaar en nu nog 6 te gaan in verschillende maten en vormen.

Fred
 
Oops verkeerde foto genomen...bedoelde de tweede foto dus he.
 
Weer wat mooie vorderingen Fred.
Aan de hand van de foto's is het moeilijk te zien waar precies het probleem zit. Misschien wat verduidelijken. Dan kunnen we je eventueel helpen.

Christophe
 
Deze week even geen klein maar juist een groot papier project:D

attachment.jpg

Fred
 
Zo Fred dat zijn al serieuze werken he.
 
kom af en toe eens piepen,

gaat als een, trein fred zowel met grote als kleine papierwerken
 
is dit olaf onze poolse schilder ;-) die op dat laddertje staat
 
En wie Fred kan helpen met het schip mag als beloning ook komen helpen bij het grote papierproject :) :).

Het ziet er allemaal netjes uit Fred (kleine en grote project), maar ik kan je helaas niet helpen, ik zie het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan