Hoofdsponsor

1/33 Fokker E III - schaal 1/33 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit ziet er mooi uit Christophe.
Het is dat je zelf over die torsie begon, had dat niet gezien anders.
 
Dit kleine detail maakt je werk echt niet minder mooi maatje want het valt echt niet op.
 
Dit projectje is bijna klaar. De details zitten erop en nu moet ik nog enkel de draden die de vleugels opspannen maken. En ja, ik ben ze ook in papier aan het maken.

Ik heb van zwart papier heel dunne stripjes gesneden en die dan getordeerd.

1_Fokker_E_III_20.jpg

En vervolgens met houtlijm vastgeplakt. Ik vind het resultaat niet slecht. De draadjes zien er misschien een beetje groffer uit dan als ik gewoon garen had gebruikt, maar ik vond het belangrijker dat het ook van papier was. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

1_Fokker_E_III_18.jpg

1_Fokker_E_III_17.jpg

1_Fokker_E_III_19.jpg

1_Fokker_E_III_21.jpg

Nu zou ik nog deze draadjes een beetje willen verstevigen door er verdunde houtlijm op te borstelen, maar ik ben bang dat de draadjes door het water in de houtlijm niet meer opgespannen gaan blijven. Ik ga wel eerst een test doen en als dat niet lukt eens proberen met vernis.
Binnenkort de eindfoto's.


Christophe
 
Hoi Christophe maatje,zeg dat zier er dus echt als een plastieken model uit he.zeer mooi en goede details moet ik zeggen. ben benieuwd naar de eindfoto's.
patje.
 
Ziet er netjes uit Christophe.

Maar waarom zou je geen garen gebruiken, dat zie je wel meer in de papierbouw hoor.
Maar wel knap dat je ze van papier gemaakt heb:wow:
Je zou die papierdraden kunnen insmeren met G4. ( heb er nog geen ervaring mee maar zou kunnen denk ik:unsure: )

Fred
 
En hier de eindfoto's. Ik heb de papieren draadjes gewoon met vernis ingesmeerd en dit is goed gelukt.

1_Fokker_E_III_22.jpg

1_Fokker_E_III_23.jpg

1_Fokker_E_III_24.jpg

1_Fokker_E_III_25.jpg

1_Fokker_E_III_26.jpg

Christophe
 
Proficiat maatje dit is echt zeer mooi afgewerkt en een goed voorbeeld voor mij als ik de plastiek versie ga bouwen.
Patje.
 
't is maar een papieren modelleke, zeggen ze dan.....
pfieuw....

Heel mooi, Christophe!
 
Dit is een heel bijzonder model geworden, heel mooi!
Knap dat je zelfs de draden in papier hebt kunnen maken.
 
WOW.
Das een mooie geworden.
 
Idd een papieren modelleke amai zeg,wat een mooi afgewerkt modelleke ook he.Patje.
 
prachtig gedaan, en dat in papier, hoewel, op een pools forum doen ze ook dingen met papier die de meeste niet kunnen in kunststof...
 
Bangelijk.
Reeds meermaal gezegd, papierbouw is kunst.
Mooi gedaan.
Komt hij mee naar de ledendag?
 
De Fokker is erg mooi geworden Christophe!

Ik heb de eind foto's in de galerie geplaatst.

Fred
 
Bedankt iedereen voor de mooie complimenten.
En ja ik ga hem meebrengen naar de ledendag.

@ Fred: Thx

Christophe
 
'k Heb er in volle bewondering naar staan kijken. Amaai, knap man. Dat is niet gewoon.
Fantastisch resultaat en dat met eigenlijk alleen lijm en papier.

Mark
 
Bedankt Mark, alleen spijtig dat er een beetje teveel wind was en er een paar draadjes kapot zijn gegaan. Maar ja dat is makkelijk te repareren.

Christophe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan