Hoofdsponsor

1/33 Fokker E III - schaal 1/33 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er zeer goed uit
Ik vind dat je nu toch wel het verschil in kwaliteit ziet tussen een professioneel aangeboden pakket en deze die los te downloaden zijn op het net.

Ik vind deze toch ook van goede kwaliteit als ik deze zo zie.
 
euhm..... ik weet echt niet meer wat vertellen nu....
Dit is een heel schoon papieren project....
Ik vind dat je nu toch wel het verschil in kwaliteit ziet tussen een professioneel aangeboden pakket en deze die los te downloaden zijn op het net.

Ik heb deze gewoon op het internet gevonden hoor. Volledig gratis. Maar de kwaliteit valt eigenlijk best mee.

Christophe
 
even offtopic:Ik heb de site gevonden en is dus pools,er zijn er mooie te downloaden ik nam de bartel bm6a en da ga ik ook eens proberen zie.
Terug ontopic:Ja christophe je maakt er wat van he,Wij hebben hier thuis zo van die karton doosjes van filterhulsjes en dat kan ook goed gebruikt worden als versteviging.Tenminste dat denk ik toch.Waarschijnlijk op voorwaarde dat men het papier er op lijmt met een drooglijm zoals pritt in dit geval.
Nee??
 
Patje, ik dank dat je evengoed karton kan gebruiken voor versteviging. Maar ik lijm de stukken op elkaar met velpon lijm, en niet met houtlijm. Want door het water in de houtlijm gaan de stukjes kromstaan. Wel gebruik ik de houtlijm om alles aan elkaar om de gemaakte onderdelen aan elkaar te plakken.

Christophe
 
Excuseer maatje ik schreef droge lijm zoals pritt hahaha ;),neen inderdaad niet met houtlijm he dat weet ik zo wel .
 
ziet er inderdaad beter kwaliteit uit.

bij bij zit er zelfs geen bouw beschrijving bij,allleen van dii nr tot dit nr is het been ,enz.
 
En hier nog een kleine update van de werken.

De bouwplannetjes zijn echt niet heel duidelijk en de nummering klopt ook niet altijd, maar voorlopig lukt het nog wel met enige improvisatie.
De zijwanden van de romp zitten erop en vervolgens ben ik begonnen met de wielen. Niet echt gemakkelijk want die ronde asjes maken in papier is niet van de poes. Voorzichtig rond een messing profieltje draaien van 1,5mm en dan lijmen en vasthouden tot de lijm droog is.

Het is eigenlijk verbazend wat je allemaal met papier en een beetje geduld kan maken.

1_Fokker_E_III_08.jpg

1_Fokker_E_III_09.jpg

1_Fokker_E_III_12.jpg

1_Fokker_E_III_11.jpg

1_Fokker_E_III_10.jpg

Volgende stap zijn het onderstel afwerken en dan de vleugels.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is inderdaad verbazend wat er met papier kan gemaakt worden :wow:

Het landingsgestel ziet er proper gebouwd uit ;)
 
Ziet er netjes uit hoor.
Daar zou mijne klein ook wel willen mee spelen.
 
Christophe ik heb die gisteren gaan halen op 1/72 maar dan de groene,model is hetzelfde ook een EIII
 
Christophe, elk project laat je me weer versteld staan!!
Heel netjes gedaan!!
 
Erg mooi dat landingsgestel.
En inderdaad er zijn mooie dingen te maken.


Fred
 
netjes hoor Christophe .

ik heb al ondervonden dat papier niet echt mijn ding is. maar jij kunt er goed met overweg zie ik wel
 
Christophe maatje Je onderstel van je vliegtuig zit daar versteviging in aangebracht??
 
Nee Patje, het is enkel papier en houtlijm.

Christophe
 
Wow man echt? wel ik moet zeggen zeer net gedaan jong.Ik heb dit model laatstleden gekocht op een 1/72 schaaltje,welliswaar in het groen.
 
Deze is schaal 1/33, dus een beetje groter Patje.

Nog een kleine update van de vleugels.

1_Fokker_E_III_14.jpg

1_Fokker_E_III_15.jpg

En hier zien jullie dat het een beetje is misgelopen. Er zit een torsie in de romp, dus de rolroeren (heet dit zo?) staan scheef. Niets aan te doen.

1_Fokker_E_III_16.jpg

Christophe
 
Weet het maatje en heb die ook al op de pc staan van de zelfde site zelfs.Ik vind die vliegtuigen veel mooier dan de huidige toestellen.
Waarom weet ik ook niet maar ik denk dat het eerder nostalgisch is.De bouw van hun motoren heb ik bestudeert en bekeken.Zelfs bugatti en hispano maakten vliegtuig motoren.Maar om verder te gaan op jouw toch wel prachtige werk,het mag gerust naast een plastiek kit komen staan want het is even mooi.
Ga zo daar maatje want dit is zeer net en prachtig afgewerkt al.
Patje
 
Inderdaad een erg leuk model Christophe en netjes gebouwd.
Tja die torsie.... dat is papier hoor!

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan