Hoofdsponsor

1/87 MB Tow Truck (H0) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Een tijdje geleden ben ik begonnen aan een kleine Tow Truck van het merk Kibri.
Het is op schaal 1/87 (H0), dit is een schaal die gebruikt wordt in de treinmodelbouw.
Hij is reeds volledig gemaakt en beschilderd, maar ik ben nog steeds op zoek naar decals die passend zouden zijn voor deze truck....

Even een fotoreportage van de bouw ;)

De doos:

Naamloos.png

De inhoud bevat verschillende onderdelen dubbel in de doos, echter in verschillende kleuren (voor de bouwers die niet willen schilderen??)
02.JPG

De sub-onderdelen, klaar voor de airbrush:
03.JPG

Dryfit van de onderdelen:
04.JPG
05.JPG



En dan de afgewerkte truck met nog enkel kleine onderdelen te schilderen, maar toen ik deze ineen stak had ik een deadline (tentoonstelling op het werk waar werknemers hun hobby mochten tentoonstellen :) )


06.JPG
07.JPG
08.JPG

Jah, het stof komt erbij als je macro foto's neemt hé :@ :8

Mocht er iemand decals hebben die zouden passen, of weten waar ik op deze schaal iets kan vinden, ik ben geïnteresseerd ;)
 
Laatst bewerkt:
Mocht er iemand decals hebben die zouden passen, of weten waar ik op deze schaal iets kan vinden, ik ben geïnteresseerd ;)

TL decals. ;) Misschien ne keer kijken bij Vanbiervliet in Ingelmunster
 
TL decals heeft niet echt iets voor deze soort van vrachtwagens :(
En in Ingelmunster is de winkel al een tijdje gesloten....

Toch bedankt voor je tips ;)
Wellicht dat ik binnen enkele maanden eens ga proberen om er zelf te maken...
Ik heb dezelfde kit namelijk nog in drievoud liggen ;)
Die ga ik echter wel proberen om meer te detailleren, en er komt zeker een andere cabine erop 8)
 
TL decals heeft niet echt iets voor deze soort van vrachtwagens :(
En in Ingelmunster is de winkel al een tijdje gesloten....

Toch bedankt voor je tips ;)
Wellicht dat ik binnen enkele maanden eens ga proberen om er zelf te maken...
Ik heb dezelfde kit namelijk nog in drievoud liggen ;)
Die ga ik echter wel proberen om meer te detailleren, en er komt zeker een andere cabine erop 8)

Vanbiervliet gesloten?? deze week nog een nieuwsbrief mogen ontvangen...

waren ze niet gesloten voor de spielwarenmesse ergens in februari?
 
Ik zal er binnenkort nog eens passeren, misschien heb je wel gelijk???
 
Mocht er iemand decals hebben die zouden passen, of weten waar ik op deze schaal iets kan vinden, ik ben geïnteresseerd ;)
Tja, de "decals" die Kibri altijd bijlevert zijn van die soort papieren zelfklevers die na verloop van tijd gaan krimpen en een vettige lijmrand achterlaten.
Heb die ook nog gebruikt in mijn jonge jaren en na verloop van tijd zie je dan dat verschijnsel.
Deze die jij er nu opgezet hebt zijn:
- op de cabine het embleem van een grote bouwonderneming
- op de opbouw "Müller-Mitteltal" is een fabrikant van opleggers/aanhangwagens
- op de kraan "Atlas" is een merk van laadkranen, ik heb nog nooit een depannageopbouw gezien van Atlas.
Müller-Mitteltal kan wel op de opbouw, misschien is het een dealer van M-M, maar ook van Meiller en andere fabrikanten, dat zie je nog wel meer op takelwagens.
Dat embleem op de cabine...... een grote onderneming kan zelf zijn eigen takelwagen hebben.............
Ik zou je ook aanraden eens te kijken bij TL of bij een andere HO-toebehoren leverancier.
er komt zeker een andere cabine erop
Wat is er mis met een Actros cabine? Als je een andere cabine erop zet, moet je ook uitlaat en dergelijke veranderen, want een Mercedes uitlaatpot met een Scania cabine is ook geen zicht.
Je zou beter die volledige opbouw op een ander truckchassis zetten en die Actrossen houden voor een ander project (of voor mij ;) heb hier nog wel een paar mixers op zo'n oud model Mercedes)
 
Je hebt overschot van gelijk wat de decals betreft, zowel over de kwaliteit als over de firma's :wub:

Maar zoals gezegd, ik heb deze vlug ineen gestoken met een deadline, en eerlijk gezegd, geen enkele collega die verstand heeft van modelbouw :P

Ik wou gewoon "iets" er op hebben, voor het zicht...
Het is dus wel de bedoeling dat er allemaal andere decals op komen...

Wat de cabine betreft, Er is niets mis met de MB Actros, ik heb hier "toevallig" :nowink: nog enkele cabines liggen van Scania, DAF, Renault,... En die wil ik gebruiken om mijn andere Tow Trucks te maken, kwestie van verschillende te hebben ;)
Als je echt interesse hebt in een Actros cabine, dan kan ik je wel één bezorgen... Ik kan ze niet allemaal missen, heb hier een honderdtal vrachtwagens op die schaal staan, en daar zitten er ook nog enkele tussen die aan vervanging toe zijn ;) (ik kan ze wel pas binnen enkele maanden leveren, ze zijn momenteel ingepakt voor de verhuis..)
 
Ik wist niet dat jij ook HO deed. Ik dacht dat dit een projectje was als tijddoder.....
Ikzelf heb trucks in zowat alle schalen, van HO, 1/50, 1/43, 1/32, 1/24-25, 1/16 en dan nog wat gekke schalen zoals 1/55 (siku) en nog wat andere matchboxkes, corgi, majorette, en nog wat merken.
Zolang als er maar meer dan 4 banden onder staan past het in mijn collectie (de muscle cars hebben maar 4 banden, daar heb ik er ook een pak van), ik zal (op zijn minst) 200 jaar oud moeten worden om alles te bouwen/restaureren...............
 
Ik wist niet dat jij ook HO deed................

Heb hier een treinverzameling staan (Märklin) waar vele (model)treinliefhebbers jaloers op zouden zijn :8
Daarbij horen dus ook de wagens, vrachtwagens, brandweerwagens, huizen, dieren, personen,....

Daarom eigenlijk dat we een groter huis gekocht hebben :P
 
Hola, een mij onbekend facet van onze Beyond z'n verzamelwoede ! Pics pleeze ?
 
Hola, een mij onbekend facet van onze Beyond z'n verzamelwoede ! Pics pleeze ?

Zal binnen enkele maanden eens kijken om enkele foto's te maken ;)
Ze zitten nu allemaal opgeborgen met de komende verhuis in het verschiet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan