Hoofdsponsor

1/24 Monogram Shelby GT-350R [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Idd zeer belangrijk hoe je polijst want het speelt echt wel rol hoe je het doet.Kan ik hier enkel maar bijtreden;)
 
Linksvoor nabij het licht?? dat krasje??

Neen, het gaat om die kleine krasjes achteraan op het dak. Ze zijn vrij goed te zien op deze foto:

IMG_2510.png

Het schuren doe ik idd in cirkels en met heel veel water.

Misschien laat ik het wel zo. Ik heb net nog eens goed gekeken en je moet echt goed kijken om de krasjes te vinden.
Zoals ik al zei: je moet het dak onder een bepaalde hoek of met een bepaalde lichtinval bekijken om ze goed te zien.
Zo duidelijk als dat ze op de foto te zien zijn, zie je ze zeker niet. Het heeft wellicht ook te maken met de macro functie van mijn camera.
 
Ja idd zie het nu ook ja.Denk dat het wel nog beter word na het polijsten he.
 
Een nieuwe update!

De fijne striping heb ik dan toch nog toegevoegd.
Dat staat naar mijn mening net iets mooier al mochten de dunne lijntjes toch nog iets fijner geweest zijn.

c.png

b.png

a.png

Het onderstel en de motor zijn ook zo goed als af.
Wat de zijdelingse uitlaten betreft: de eindpijpen wil ik iets aandikken door er een stukje alu buis over heen te schuiven. Misschien dat ik het zo maak dat ik aan beide kanten een dubbele uitlaat krijg.

g.png

f.png

e.png

d.png

Ik heb getracht het onderstel wat te verweren. De auto is tenslotte al wat jaartjes oud :)

Het interieur heb ik vrij sober gehouden. Eenvouding zijdemat zwart met wat "chroom" accenten. Je ziet er achteraf toch weinig meer van.

h.png

i.png
 
b-art je hebt dit schitterend opgelost en die lijntjes zijn zeer mooi zo,moest de motor monotoon zijn zoals je die nu verfde??? of is dat je eigen keuze.
 
striping vind ik goed zo, mocht je het fijner willen, denk ik dat decalstrepen een betere oplossing zijn dan spuiten.
 
moest de motor monotoon zijn zoals je die nu verfde???

Dat ligt een beetje aan welke referentiefoto je gebruikt.
Sommige blokken zijn blauw, andere oranje of gewoon metaalkleur.
Ik heb eigenlijk niet gekeken in de handleiding maar gewoon mijn goesting gedaan.
Een beetje kleur was anders ook wel mooi geweest hoor...

Hou wel van een sobere motor,misschien iets vervetten(met smoke)?

Da's een goe gedacht! Ik had er nog niet bij stil gestaan maar het onderstel verweren en de motor zo clean laten kan eigenlijk niet he?
Straks maar eens een beetje kliederen met wat "smoke", al wil ik het ook weer niet overdrijven...
 
Netjes gespoten die lijnen.
Hoe heb je de onderkant verweerd??
 
Hoe heb je de onderkant verweerd??

Allereerst gespoten met zwart zijdemat en vervolgens gedrybrushed met wat verschillende metaalkleuren, gaande van chroom zilver, ijzer tot koper om bepaalde onderdelen toch van een ander kleurtje te voorzien zonder ze effectief te verven.
 
Simpelweg schitterend gedaan maatje echt waar.En die motor heb ik nog es goed bekeken he,laat die maar mooi zo.
Patje.
 
ziet er mooi en strak uit onderkant heel knap strepen op de auto zijn subliem
zeker volgen succes

Gr
Dirk
 
Wat mij betreft is ie af!
Niet perfect geworden maar het was wel een goede oefening in het afplakken en spuiten van striping.
Tijdens de eindmontage kwam ik er achter dat ik twee gaten in de achterbumper vergeten dicht te maken ben.
Blijkbaar zijn dit overblijfselen van de "gewone" Mustang die wel over voor- en achterbumpers beschikt.

Vanwege een barst bovenaan de voorruit was ik genoodzaakt een oplossing te vinden om dit te verstoppen.
Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van een stukje decal en verf om zodoende een "zonneband" na te bootsen.
De raamlijsten zijn allemaal met de hand geborsteld.

De originele velgen vond ik veel te klein en deze heb ik vervangen door Fujimi Sportec Mono. Door de grootte van deze velgen staat de Mustang redelijk hoog op zijn poten. Volgende keer toch maar eens kijken of ik het onderstel niet wat kan aanpassen om de auto wat te verlagen.

De kleur komt niet goed over op foto. Het grijs is echt wel donkerder, laat het ons Eleanor-grijs noemen ;)
Misschien van de week eens buitenfoto's maken...

De foto's:

e8.png

e7.png

e6.png

e5.png

e4.png

e3.png

e2.png

e1.png

e10.png
 
Hoi Bart ,ja man dat ziet er schitterend uit he.Mooi kleur ook en zeer straks werk,netjes van lijn ook.
Patje.
Ps je krijgt een pb nu
 
Zeer mooie mustang.
Parkeer hem hier maar voor de deur.
 
Bart, dit is een kunstwerk geworden. Hele goeie fotografie ook, topkwaliteit.
 
Je resultaat is best geslaagd, vind ik.

De originele velgen vond ik veel te klein en deze heb ik vervangen door Fujimi Sportec Mono. Door de grootte van deze velgen staat de Mustang redelijk hoog op zijn poten. Volgende keer toch maar eens kijken of ik het onderstel niet wat kan aanpassen om de auto wat te verlagen.

Wat betreft die "verlagen" zal dit in dit geval niet zo gemakkelijk zijn, denk ik. Of je met de wielkasten ook al vergroten en een stuk van de body weghalen.
 
Een mooi karretje geworden.
Dat hij wat hoger ligt valt niet zo op.
Nu eventjes mijn eigen mening meegeven zonder afkeuren hoor.
Vind hem achteraan nogal uniform van kleur, moest de verluchting aan de zijkant achteraan ook in het zwart zijn, zou deze een veel sportivere indruk geven.
Maar dat is mijn mening hoor.

Johan.
 
mooi mustang echt mooi afgewerkt en ook de strepen is ook goed gelukt als dat voor de eerste keer is
maar mooie afwerking

Groetjes

roel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan