Hoofdsponsor

1/35 sd.kfs.222 (hobby boss) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is een mooi tanky geworden Tom en een knappe afwerking.
Ben benieuwd naar zijn verfjasje.
 
Da's een nette kit geworden !!! Dacht dat Hobby Boss net iets minder was in't algemeen maar deze kit laat dat absoluut niet vermoeden ! Trouwens laatst nog in Nouvion geweest, ik hoopte er iets van de serie te herkennen maar heb niks teruggevonden van een gelijkaardig pleintje of zo...en ik vond dat zeer spijtig !
 
Dat is een goed gebouwd model geworden Tom. Ben benieuwd naar de schilderwerken.
Ik zie dat het PE-werk voorzichtjes-aan begint te lukken.
 
Hey, :)

Indd, prachtig werk tot nu toe, ben benieuwd naar de schilderwerken.:wub:
Zeker de luiken open zetten, gewoon een prachtig interieur...:88)
 
Chique gedaan Tom.
Enne... zoals de anderen hier, ben ook ik nu reeds benieuwd naar de verdere afwerking. ;)



Droop
 
Ziet er goed uit, Tom.

Ben al benieuwd naar de schilderwerken.

Groeten Rik
 
aan allen thans voor de lovende worden

@ swaken : de deuren komen zeker en vast open te staan
@famo :begint al iets beter te gaan met de PE werken
@GUNit er is zeker iets moois uit te krijgen uit de kits van hobby boss maar er is wel een beetje werk aan
@ron , jup moet nog veel oefenen met plakband
@hilbert zuijdendorp : heb de tekst verkeert opgeschreven , knap gezien ( je hebt dus veel oog voor details

eigenlijk heb ik deze week niet veel gedaan (mooi weer he)
de onderdelen in twee lagen grondverf gezet (de buiten kanten romp nog niet )

de foto
1_IMG_0618.jpg

de volgende stap is het interieur zijn eerste kleur geven

tom
 
Dag tom,dt gaat goed vooruit zie ik,een zeer mooie kit ook he.
 
Ziet er goed uit, maar waarom twee lagen primer?
Wordt de verflaag niet te dik op deze manier??
 
Ziet er goed uit, maar waarom twee lagen primer?
Wordt de verflaag niet te dik op deze manier??

heb twee fijne lagen gedaan met vallejo primer en verdunner omdat je in één laag dekend een dikkere laag bekomt denk ik
want hier en daar komt de plastiek kleur er nog altijd door zelfs ( op foto niet echt goed te zien )
 
het vuur was een beetje op een laag vlammeke gekomen maar nu weer aangewakkerd

de volgende foto laat zien dat ik aan de binnen zijde het interieur meer ivoor kleur gegeven heb ( met 7 druppels XF-2 en twee druppels XF-15 en de juiste aantal verdunner ben ik vergeten) . was de eerste keer dat ik met alcohol isoproplylicus heb verdund en ben zeer content van dit produckt : eens uit de AB gespoten vervliegt deze zeer vlug waarbij ik ondervind dat je veel dunner kan AB werken mee verrichten
de boven hull heb ik bewust lichter gehouden dan de onder hull omdat hij eenmaal af is voor aan elkaar te lijmen en betere licht inval bekomt eens de luiken open staan

1_IMG_0621.jpg

bij de volgende foto heb al een groot deel van de tools , ruiten en stoel ingekleurt waarbij er nog straks verder wordt aan gewerkt

1_IMG_0623.jpg

na het weekend wordt er weer rustig verder gewerk ( vakantie voor de kinderen)

tom
 
Mooi resultaat hoor, en slim gezien van die lichtinval ;)
 
Ferm Tom, gelukkig is uw vlammeke aangewakkerd. Let er wel op dat ge het niet moet gaan blussen met uw rode brandblusser ! Het lijkt erop dat je met beige nuances hebt gewerkt. Ziet er puik uit, en die rode brandbl...grapje ! Kan perfect, waarom niet ? Heb laatst nog een Sherman gezien met een konijnenkot op de rear armor plate gebonden, was ook niet bepaald standaard.
 
alvast bedankt gasten , hoppelijk kan de schilderwerken weer binnenkort hervatten ( vakantie en kinderen !!! )

tom
 
Mooi gedaan Tom.
Dat model is nogal eens gedetailleerd zeg! :O




Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan