Hoofdsponsor

1/35 sd.kfs.222 (hobby boss) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer mooi, Tom !

Ik denk dat de detaillering van de HB-kit goed is, zo te zien. Zelfs de lasnaden hoeven niet bijgewerkt ?
Ik volg dit met veel interesse, tegen dat ik ooit eens, als ik eens vijf minuten tijd heb, aan mijn 223 begin...

Groeten Rik
 
De binnenbouw ziet er zeer geslaagd uit, zeer mooi gedetailleerd.
Hier haal ik referentie's uit als ik aan de mijne zal beginnen....ooit... :ph34r:

...heb een titel gevonden voor dit klein project maar weet niet hoe ik het in het Engels moet schrijven : " is dit GRUBER'S kleine tank"

= " Is this GRUBER's Little tank? "
 
@ inflandersfields :deze kit is echt supper gedetaileerd , op referentie foto's had ik al gezien dat er dikke lasnaden op lagen . zelfs deze moe je niet bij werken
alleen al de complete ophanging en 4X4 overbrenging en motor zijn klasse van hobby boss . het enige min punt er aan is veel aanpassen om alles tot goed tot zijn recht te laten komen . eens jij aan je 223 zal beginnen zal je er niet meer willen mee stoppen met hem te bouwen:D

@beyond :zoals ik hier boven al aangaf ,je zal een supper bouwdoos hebben met veel bouw plezier en details zonder de nodige update set's als je er ooit eens ene maakt ,hoop met deze topic je al veel referentie materiaal mee te geven :$
even out topic : beyond alvast bedankt voor de vertaling,ken of kan zelf geen woord engels bijna schrijven of vertalen:wub:

tom
 
weer een beetje verder gewerkt :$

eerst verder de beschermkappen boven de doorkijkluiken gemaakt

1_IMG_0591.jpg

ver volgens de opbouw van de turret gedaaan , bij de bouwplan is ook een deel PE voorzien om een soort bakje te maken en :( ben volledige de mist ingegaan
het lukte me langs geen kanten om dit voor elkaar te krijgen ( doordat de turret al behoorlijk voel zit heb ik nu deze achter wege gelaten ipv te scrathen .
het is ook echter geen gemakkelijke op gave om de 48 parts in elkaar te krijgen omwille de constructie van hobby boss nogal langs de flauwe kant geconstrueerd is
vind ik . uit eindelijk is het me wel gelukt om er een prachtig iets uit te krijgen maar had de hulp moeten gebruiken van twee baren om een steviger constructie te bekomen .soms is het ook zoeken naar de juist positsie van sommige parts

1_IMG_0594.jpg

1_IMG_0592.jpg

1_IMG_0598.jpg

en dan nog eens een dryfit gedaan om toch al eens een beeld te hebben hoe die er straks zal uit zien

1_IMG_0589.jpg


tom
 
Mooi werk en gaat precies ook goed vooruit.

Mark
 
De Mg met alle richtapparatuur er rond ziet er goed gedetailleerd uit. Ik heb deze SdKfz 222 ook nog gebouwd (Tamiya). In de kit zat een aluminium loop voor de KwK-38. Dit was wel een hele verbetering ten opzichte van het origineel. Misschien de loop vervangen door een alu of koperen exemplaar? Dit zal je model alleen maar ten goede komen denk ik. Zeker omdat de loop bovenaan op het model zeer goed in het zicht staat.
 
Turret ziet er geslaagd uit hoor, ziet er een kit op zichzelf uit....
Misschien ,zoals Mad ice zegt, eens kijken voor een andere loop..?? Kan inderdaad wel iets mooier zijn op het einde...
 
@ lionel : thanks makker
@ markske : het bouwen zelf is iets wat het liefst doe tegenover schilderwerken
@ mad ice & beyond : zou inderdaad wel een veel beter loops kwa details zijn , maar zal de geld beugel voor deze toch maar dicht houden
een paar weken geleden enkel dingen bestelt bij verbrugghe (sponser) van verlinden en just gebeld en zou deze week nog binnen komen dus ..... de vrouw des huizen zou achter me zitten !!!!!!!!!!!!!


tom
 
@ Tom: ik begrijp het. Je moet ergens een lijn trekken hé. Bij mij is dat ook zo. Maar het koopspook dwaalt altijd in de buurt van een modelbouwer... Wat heb je besteld van Verlinden als ik vragen mag? Kben nieuwsgierig...
 
Wow Tom, dit is een goed afgewerkte kit precies. Ik denk dat de loop er erg degelijk uitziet. Veel hangt af van eventuele naadjes die er soms zijn maar wel verwijderbaar zijn met wat geduld. De opening van een loop monding doet doorgaans een loop slagen of niet (ziet er bij jou ook netjes uit).
 
Sjieke dinges !

Dit zal een mooi model worden, Tom.
't Kriebelt om aan mijn 223 te beginnen als ik dit zie, maar dat zal nog een tijdje duren...:(:(

Groeten Rik
 
Turret ziet er mooi uit zo tom, en ja een bouwer moet de kerk wat in het midden houden hé, we kunnen nie alles kopen wat we willen.
Zal dat wat lukken om nog alle details te schilderen in de turret, alles zit redelijk dicht op elkaar zo te zien. :)

PS: We gaan eens moeten zien voor een initiatie PE plooien. ;)
 
@ GUNit : heb de naden redelijk goed weg gekregen en de vorm is zeer goed geblijven de mond opening is mooi gelijk rond en van dikkte ook
@ inflandersfields : jup het wordt al een mooi dingens
@DJs :de kerk moet inderdaad in het midden gehouden worden , normaal zou het niet al te veel problemen mogen geven voor de AB werken al zit het er inderdaad alles nauw samen , ging de binneste eerst appart doen maar de bouw laat niet veel keuze wegens de constructie stevige moest gelijmt worden aan de binnenkant turret , de PE werken waren goed geplooid van dat bakkje . het probleem lag eerder dat er op ieder hoek een PE stukje moest gesoldeerd worden zowel voor de boven als onder plaat samen te houden en daar vrong het schoentje paar keer op nieuw geprobeert en kwam iederkeer verkeert uit en was niet naar mijn gedacht
en heb het er dan maar uitgelaten op de turret ( een bakje van 1cm op 1cm op 1cm ongeveer )

tom
 
De laatste rechte lijn voor alles in de grondlaag komt :wub:

de vier apparte spatborden volledig gemaakt waarvan de twee achterste reeds op de onder hull zijn vast gelijmt .
de twee voorste kan ik maar pas lijmen eens het interieur is ingeschilderd omdat die zowel op de onder als bovenste hull komen te lijmen
de turret boven luiken in PE gesoldeerd en de parts die er op moesten komen vervangen door ijzerdraad om dat deze in de doos erg broos waren bij de opkuis ervan

de foto's:

1_IMG_0609.jpg

1_IMG_0610.jpg


1_IMG_0613.jpg

1_IMG_0614.jpg

1_IMG_0615.jpg

de bouw van deze sd.kfz.222 van hobby boss is gedaan :
- het is een zeer prachtige bouwkit ,met veel details
- soms wel een beetje veel opkuiswerk aan
- soms slecht afgebeeld hoe het juist moet komen
- maar heb er alleszins vele toffe bouw avonden aan gehad

In het volgende update komen de schilderwerken aan de beurt

tom:$
 
Dat ziet er zeker goed uit. Leuke kit ook om te zien.
Wel 1 foutje kunnen vinden. Littel in de titel op het naamplaatje moet zijn : little.

Maar waarschijnlijk had je dat zelf ook al gezien :)
 
Nou dat is toch tot een goed bouw einde gekomen he en je wielen zien er na je aanpassing dus echt zeer goed uit.
Ik wacht alvast op de schilderwerken,ben benieuwd.
Patje.
 
Zier er allemaal netjes uit Tom ook al had ik het plakband wat netter aangebracht :laugh: maar ik ben benieuwd naar afwerking.

Ron
 
ziet er prachtig uit.

effe over lt. gruber, gebruikte die niet het verkleinwoord tanky? kwestie van zijn "geaardheid" te benadrukken, hoewel, op 't laatste was ie wel weg met Helga...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan