Hoofdsponsor

1/72 GMC Compressor LeRoi [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eindelijk nog eens een update.
GMC uit het spuithok doch voordat er overgegaan wordt tot detail spuiten (lees modulair spuiten) toch nog enkele aanpassingen gedaan zodanig dat de kit gaat lijken op het echte model.
En ........ er was iets met die kit maar ik kon er niet opkomen wat maar er was iets verkeerd.......dedju maar wat tot de ouderwetse frank viel.

1_Wrong_lights.JPG


Iemand een idee ???


De Academy kit is fout !!!!! De lichten staan aan de verkeerde kant !! Zij die links staan moeten in feite rechts met dien verstande dat de koplampen wel degelijk aan de binnenzijde moeten staan.
De set koplamp, richtingslicht en verduisteringslicht staat aan de linker zijde van de truck (zijde chauffeur) of aan de rechterzijde als je de truck "up front" bekijkt.

Eventjes aangepast en ondertussen ook de beide veldconversies voor de supplementaire jerrycan houders maken.

@Swaken: jij hebt deze kit ook, zij het in Navy versie. Opletten dus.
 
Waren dat niet de ramen aan de cabine Erwin??
 
Ook ja, de ramen van de GMC werden ondertussen ook reeds aangepast en voorzien van beglazing maar zijn nu afgeplakt omwille van het spuitwerk.
Er is nog wat werk aan de winkel voordat deze af zal zijn.
 
Was er dan nog iets dat niet juist was??
 
Kan het zijn dat de jerrycan houders en de winch niet mooi in het midden van de motorkap (lees : neus van het voertuig) staan of is de cabine in 7 haasten dryfit op het chassis gezet ?
Of is het beeldvervorming ?
Wat die lampen betreft Erwin, ge moet dat tegen niemand zeggen dan zal er ook niemand op letten :8^^
 
Kan het zijn dat de jerrycan houders en de winch niet mooi in het midden van de motorkap (lees : neus van het voertuig) staan of is de cabine in 7 haasten dryfit op het chassis gezet ?
Of is het beeldvervorming ?

Betreft beeldvorming. De winch staat gedecentraliseerd (meer rechts) omdat de winchmotor links staat.
De cabine staat waar ze moet staan maar geeft nog een slechte indruk omdat het radiatorrooster er nog niet op staat.
 
Hey, :)

E, thanks om het te laten weten, ik had het misschien gezien als ik er eens ga aan beginnen, maar het op voorhand al weten is goud waard. ;)

Mooie vorderingen man, maar wat wilt ge, met zo'n docu bij de hand die we van de echte voertuigen hebben, het kan niet stuk. :wow:;)
 
Ook hier tijd voor een update.
De truck is bijna afgewerkt en moet nu nog gedetailleerd worden.
Hij is geverfd en kreeg reeds wat pastels en washes. Tevens heb ik besloten om de werkbank aan het voertuig te bevestigen, het is eens iets anders.





Nu nog de detailafwerking zoals deurklinken, hendels, ruitenwissers, jerrycans etc...
 
Een grote en afsluitende update.
Na onderzoek en beraadslagen werd besloten de GMC Compressor LeRoi af te werken zoals deze historisch gezien er zou moeten uitgezien hebben, met andere woorden dus zonder winch.
Opzoekingen brachten inderdaad naar voor dat deze voertuigen, in het bijzonder deze met gesloten cabine, steeds geleverd werden ZONDER winch vooraan. Pas vanaf 1944, maar toen werden er geen metalen cabines meer geleverd, werden deze uitgerust met winch. Eventueel kon deze voorkomen als veldconversie maar zij werden hoofdzakelijk na de oorlog aangebracht in o.a. het Belgische Leger.

Dus winch afgebroken en scratch nieuwe bumper alsook afwerken van de rest van het voertuig.
Problemen bij de beschermingsgrille van de lichten want deze moest herplaatst worden en was veel te dik dus zeer veel schuur- en opkuiswerk.

Decals komen uit een aftermarket set van Tracks & Troops.
Ik beschouw de GMC als afgewerkt op een paar minuscule zaken na.

2_Finished1.JPG


3_Finished2.JPG


3_Finished3.JPG


2_Finished4.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oogt wel beter zonder die enorme winch.
Mooi gebouwd overigens, voornamelijk vallen de decals goed mee.

Johan.
 
manman wat een mooi dingetje geworde Erwin.
 
Leuk modelletje geworden Erwin.

Ron
 
Hey, :)

Indd, hij is mooi geworden. Een goeie besilssing om hem 'historisch' correct te maken. Decals zien er strak uit, mooi, breng maar mee om te bekwijlen......;)
 
mooi beestje,proficiat,met decals erop zeer realistic,kan vertrekken naar middelkerke
 
Bedankt iedereen maarre......of die goed genoeg is voor een wedstrijd, dat weet ik nog niet hoor.
Hij zal in ieder geval meekomen naar Middelkerke.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan