Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 GMC Compressor LeRoi [DONE]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 42

Discussie: GMC Compressor LeRoi [DONE]

Lightbulb GMC Compressor LeRoi [DONE]

De Ford is afgewerkt, tijd voor een nieuwe uitdaging.

Basis kit: Academy 1/72 WWII Ground Vehicle set 2, US 2 1/2 ton 6x6 cargo truck & accessories.

Bijkomende kit: CMK GMC 353 compressor LeRoi 1/72.

Wat moet het uiteindelijk worden ?

Een beetje geschiedenis:
    Iedereen weet dat de logistiek van het Amerikaanse leger tot de beste ter wereld behoord. Zij bewezen dat, als je alles bij de hand hebt, je onmiddellijk alles kan realiseren, zelfs nog in de gevechtszone.
    Bewijzen genoeg, kijk maar naar de landing in Normandië , in Noord-Afrika of de Stille Zuidzee waar men direct begon met het aanleggen van vliegvelden nog voor het eiland volledig veroverd was.

Eén van hun succesnummers was deze GMC; een betrouwbaar voertuig uitgerust met een al even betrouwbare compressor van het merk LeRoi.
    Voeg daar genoeg op perslucht werkend materiaal aan toe in hun eigen opbergruimte en je hebt een zeer nuttig voertuig dat dienst kan doen bij de genie / Engineers voor herstel van wegen en havens, aanleg van vliegvelden en ga zo maar door.

De onderdelen in de Academy kit zijn zeer fijn; een plezier wanneer vergeleken met de oude Hasegawa versie van deze truck. Er is tevens een motor voorzien in de kit die natuurlijk volledig zal verstopt zitten indien je de motorkap dicht laat.

De onderdelen van de compressor zijn in resin maar ze zijn speciaal ontworpen om op de Academy kit gebruikt te worden.
    Vermits mijn referentie foto's eveneens een GMC met gesloten cabine betreffen kwam de Academy kit zeer van pas.
    Academy voorziet als optie om een opening aan te brengen in het dak en het voertuig te voorzien van een gun ring. Dit is niet van toepassing op de GMC compressor, er was geen bewapening voorzien op het voertuig.

De fijne chassis.

Wordt vervolgd.
    Laatst gewijzigd door Erwin; 11-03-11 om 12:37
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Hopsa, en meteen de beuk erin
    Leuk voertuig, beetje apart ook. Zal een deftige toevoeging zijn voor de collectie Ik volg!
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aerodyne Bekijk bericht
    Als ik de foto van de boxart vergelijk met de foto van de echte, valt mij meteen het verschil in de ramen op.
    Misschien is de boxart verkeerd (het is tenslotte maar een tekening), maar de voorruit is veel te laag in vergelijking met de ramen in de deuren.
    Hoe zit het op het model?
    Zeer goede opmerking.
    De kit is hier fout, de voorruit is inderdaad te laag maar het is minder uitgesproken dan op de boxart.
    Denk dat het nog te verhelpen valt, we zullen wel zien.

Standaard

Dit word weer een parel zejker weten en die voorruit is juist klopt niet op de boxart

Standaard

Een mooi vrachtwagentje, ben een volger

Standaard

Hey,

Erwin, Erwin, Erwin, ...... ga er voor, tiens, ik heb die foto's nog ergens gezien....

Dat zal een schoontje worden, weet ik zeker.

Standaard

erwin , dat ziet er een leuke kit uit

de chassie ziet er zeer geslaagd

eentje om te volgen

tom

Standaard

Mooie ombouw dat je hier gaat doen erwin, zo te zien ben je er al aardig ingevlogen.
    Hoe zit het met de pasvorm want ik heb vroeger eens een abrams gemaakt van academy en dat viel aardig tegen.
    Was wel in schaal 1/35.

Standaard

Een LeRoi dat is weer eens wat anders voor de verandering, succes met de bouw Erwin.

Ron

Standaard

Een modelletje dat ge niet veel tegen komt.
    Wat de vorm van de cabine betreft heeft men zo te zien nogal last met het maken van cabine's van de US army. Neem nu de cabine van de BM-13 Katyuasha van Italerie. Die cabine uit de kit zou een cabine van een Studebaker moeten voorstellen .......

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

ôok de jerrycans ontbreken maar da is voor erwin geen probleem denk ik

Standaard

Tijdje geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb.

Toch enkele teleurstellingen in de Hasegawa kit en de bijkomende set van CMK.
    Grootste hiervan is de hoeveelheid uitwerpprofielen of ejector marks die je op de onderdelen terug vindt. Elk wiel telt er niet minder dan 4, gelukkiglijk aan de binnenzijde, en ook de cabine bleef er niet van gespaard.

Na de opkuis werd ook overgegaan tot het aanpassen van de hoogte van de voorruit.

De compressor kreeg wat details bij waarbij ik grondig gebruik gemaakt heb van mijn referentie foto's.

Dank zij die foto's ook vastgesteld dat enkele onderdelen van het chassis dienden verwijderd te worden. De houder van het reservewiel en een bakje werden afgezaagd en verwijderd; de benzinetank uit de kit mag niet gebruikt worden doch van dit alles geen uitleg door CMK. Integendeel, indien ik gewoon hun plan zou volgen dan ga ik bij de plaatsing van de treeplanken en de werkkoffer totaal de mist in.

De stand tot nu toe in een dryfit.

Wordt vervolgd.

Standaard

Hey,

mooie ombouw tot zo ver, gelukkig dat we genoeg foto's hebben genomen van dat beest, nu komt het al van pas.
    Ik vermoed dat ik hem vanavond wel zal zien.

Standaard

mooie vorderingen die ons laat , de compersor is geslaagd

tom

Standaard

Fabrikanten durven helaas veel te vaak details weg laten die zeer belangrijk zijn.
    Ook zou je soms denken dat ze er geen verstand van hebben, ofwel denken zij dat de modelbouwers er geen verstand van hebben??

Gelukkig heb je deftige referentie foto's, en kan je alsnog een mooie replica maken
    Veel suk6 verder, ziet er al mooi uit.
    Laatst gewijzigd door Beyond; 05-04-11 om 13:59

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten