Hoofdsponsor

Anders / onbekend figuren voor den dio 250/1 neu [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 dec 2010
Berichten
1.016
Bij de dio voor de 250/1 neu heb ik gekozen voor drie figi's

zijn er twee van MK35 en één onbekent merk (zo gekocht in een plastiek zakje)
bij de laaste werd voor een andere hoofdje gekozen dat ik ook nog had liggen

allereerst werden de figi's de naden weg gewerkt en pinnen voorzien voor hoofd en handen waar dat kon

met een spuitbus van vallejo werd drie lagen grondverf gepoten op de figi's
vergeten foto's te nemen

1_IMG_0375.jpg

vervolgens al een figuur in gekleurt

1_IMG_0477.jpg


1_IMG_0478.jpg

die dan nog verder moet afgewerkt worden

tom
 
He Tom dit ziet er al zeer goed uit,vergeet ook niet het hemd en de broek te voor zien van schaduw's en highlight's ik neem gewoon de basiskleur en maak die iets lichter voor de highlight en voeg een heeeeel klein beetje zwart toe voor de schaduw's ...;)

Zokomt je figuurtje onmiddelijk tot leven...
 
Hey Tom, die eerste is alleszinds al goed begonnen, je lijkt duidelijk te weten wat je doet. Ben benieuwd naar de toekomstige updates, mooie figuurtjes.
 
bedankt gasten ,

eerst en vooral nog eens foto van de grondlaag van de twee figuren van MK35
waar ook al de flesh is ingeschilderd met andreas paint set basis kleur

1_IMG_0481.jpg

verder heb ik zeer lichte highlights gedaan en de figuur in gelijnd met zeer verdund mat zwart van revell , het hoofd nog een beetje bijgewerk en de muts een iets beter kleur gegeven

hier de foto's

1_IMG_0490.jpg

1_IMG_0491.jpg

1_IMG_0492.jpg

een niet echte goede foto verlichting in echt ziet hij er ietske beter uit
dit is het eindresultaat van het eerste figuur die nog een mat vernis laag moet krijgen


tom:D
 
Zeer mooi kijk met ongeduld uit naar een verdere update van je figuren...
 
Schone figuurtjes tom en mooi geschilderd.
 
Mooi schilderwerk, Tom ! Prachtige figuurtjes zet je daar neer.

Ik zie dat je de highlights in je blauwe broek gedaan hebt door een lichtere kleur bij te mengen. Dit geeft op je figuur het effect van een afgewassen (jeans)broek. Wat perfect kan natuurlijk, ik wil je werk hier niet bekritiseren !

Maar blauw en rood zijn twee 'moeilijke' kleuren. Wanneer je wit bijmengt bekom je een lichtblauw en roze effect.
Wanneer het eindresultaat uitgesproken blauw of rood moet zijn, bvb de mantel van een middeleeuws figuur, dat moet je beginnen door donkere tinten bij te voegen in je eerste lagen.
Je eindigt dan met de finale highlight met puur blauw of rood.

Prachtige figuren, doe zo voort.

Groeten Rik
 
Zo zo, je eerste figuren hé :O
Dat belooft voor de volgende ;)

Zeer mooi resultaat :wow:
 
Heel mooi gedaan die highlights, vind je figuur stukken beter zo!

Inflandersfields, bedankt voor de tip, kheb er mijn hoofd zitten over breken onlangs omdat ik nog een figuurtje liggen heb waarbij ik rood ga moeten schilderen.
 
@ inflandersfield : op de foto's zou inderdaad de indruk krijgen dat de blauwe broek meer afgetrokken jeansbroek kleur heeft , maar met dit resultaat wou ik een meer versleten broek krijgen zonder vuile plekken er op . maar alvast bedankt voor de goede tips die ik uiteraad mee neem naar een volgende project.
@ droop & beyond & bruglar : alvast bedankt


de gezichten ingeschilderd met tamiya acryl verf en paint set van andreas
dan de kranten er op gelijmd
en vervolgens voor ik verder deed met in schilderen deed ik eerst nog twee lagen mat vernis er op
en de boddy met revell van enemal verder afgewerkt

hier de -foto-

1_1A.jpg

1_1B.jpg

1_1C.jpg



1_2B.jpg

1_2C.jpg

na alles te hebben ingeschilderd heb ik nog een matte vernis laag over heen gedaan
de figuren zijn nu af om dan ophet dio geplaatst te worden
voor mijn zijn het geslaagde figuren , de hoofdjes zelf kan ik nog niet zogoed inschilderen .messchien in een latere periode eens met olieverf uit proberen.


tom:wub:
 
Dag Tom,

Je figuurtjes zijn heel overtuigend ! Het overvloeien tussen de verschillende lagen is zeer goed geslaagd.
De hoofdjes zelf vind ik, voor zover dit uit je foto's op te maken is, goed geschilderd. Misschien moet je eens proberen wat wit aan te brengen in de oogbal, dit is misschien de enige opmerking die je kan maken.

Veel succes, Rik
 
@ infandersfields : ooit eens een les gekregen in demo met een groep van gino noppe ivb inschilderen van figuur hoofdjes maar krijg het maar niet onder de knie
en probeer eigenlijk momenteel verschillende manieren uit om tot een resultaat te komen waarmee ik overweg kan het enge dat ik nog eens moet uitproberen is deze met olie verf . maar het blijft toch een van de moeilijkste dingen van inschilderen van figuren .de ogen komen inderdaad net iets te groot uit

tom
 
alvast bedankt danny_Jeurissen , jup schilder eigenlijk wel graag figuren


tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan