Hoofdsponsor

1/72 Schnellboat S-100 (1/72) [!F]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Hallo mede bouwers ik laat hier ook maar eens mijn gezicht zien.
Ik heb totaal geen verstand van schepen alleen dat ze in het water thuis horen dus zal er wel eens een rare opmerking van mijn kant komen.
Verwacht geen snelle bouw want aan dit doosje word alleen gewerkt als ik er zin in heeft en anderen projecten even stil liggen.

Het word dus een 1/72 Revell schnellboat met wat extra spul om de boel wat op te leuken.

Hier alvast een paar foto`s van het slachtoffer.

De bekende doos
DSC_6683.JPG


De PE goodies van Grifioen die erop moeten komen
DSC_6678.JPG


DSC_6679.JPG


DSC_6680.JPG


Gedraaide loopjes en aluminium torpedo`s en wat resin en wat plastic staaf en koper draad.
DSC_6681.JPG


De instructies en het meeste is aan beide zijden bedrukt
DSC_6682.JPG


En ik heb niet stil gezeten vandaag en heb de hul in elkaar geplakt zover mogelijk want deze was iets kom aan de voorzijde en moet als de rest goed is gedroogd aan mekaar worden gelijmd.
DSC_6685.JPG


Interessante links en anderen tips voor dit vaartuig zij altijd welkom.

Ron
 
Bedankt Fred en ik volg het schuitje van Yvan op de voet (als ik het niet vergeet)
 
k'zie dzt je de hele GriffonModels reutemeteut erbij hebt gehaald. Das massa's Pe Ron, inclucsief de gedraaide Torpedos. Wordt zeker mooi. Heb de kit hier ook liggen en denk er ook aan om Griffon eens te sponsoren.
Maw ik volg dit draadje ;))
 
ron , Met al die PE erbij wordt het een pracht schnellboat
al enkel dingen van je kunnen gezien op dit forum , zal dus weer een mooie topic gaan worden om te volgen

tom
 
Tom we gaan ons best doen om hier iets moois van te maken, hetis tenslotte mijn eerste boot en voor het eerst iets in 1/72 :unsure:

Pastis het is inderdaad een aardige berg koper hoor :laugh: ik schrok er zelf van toen ik doosje thuis kreeg, ik heb wel eerder met PE setjes gewerkt maar dit slaat wel alles wat het aantal onderdelen betreft.
Ik hoop van de week nog een update te plaatsen van het eerste PE werk.

Ron
 
damn zit er nog wel plastic aan deze boot buiten de romp ?

veel plezier met de bouw ron ;)
 
Hey, :)

Ron jongen, je hebt precies dezelfde materialen als ik, tja, als je dat er allemaal gaat opzetten zullen we wel een tijdje bezig zijn, maar het is toch zo schoon he.....:88);)
 
Amazone het is jammer dat ze nu net de romp zijn vergeten om in PE te maken,:laugh:
Swaken er zit zeker een stevige berg koper in de set om een jaartje zoet te zijn als je dat wil en ja het is erg mooi spul maar o zo veel werk :nowink:.


Vandaag de eerste stukken PE weg gewerkt en het gaat hier om de opbouw van het motor huis denk ik??
Ik heb alles gesoldeerd omdat dit steviger is dan secondenlijm en dat ik ook het solderen eens goed onder de knie krijg want dat slaat nog nergens op.

De start, eerst moesten de onderdelen een ronding krijgen en ik doe dit op een stevige rubberen ondergrond en twee maten staaf om de gewenste ronding te krijgen.
DSC_6686.JPG


En na een tijdje geduldig rollen en constant checken of je de juiste ronding heb heb je dus zoiets,
DSC_6687.JPG


Toen met wat stevige kracht termen de ribben erin gesoldeert, wat we leuk was dat Griffon een gleuf had aangebracht waar je de ribben in kon solderen of lijmen alleen waren ze dat vergeten op de bijde eindstukken die in zicht blijven zitten en dat was dus goed uitlijnen.

De eerste ribben gesoldeerd deze verdienen niet echt een schoonheidsprijs maar je ziet er gelukkig niets meer van terug.
DSC_6688.JPG


Maar oefening en proberen bracht mij wel zover dat ik alsnog op het laatst een paar nette soldeer lassen had gemaakt.
DSC_6690.JPG


Mijn probleem is dat ik nog steeds geneigd ben om teveel soldeer te gebruiken terwijl dit niet nodig is.
Afijn was weer een leerzaam middagje solderen.

Ron
 
Eer deze klaar is ben je een volleerd soldeer genie Ron:O

Fred
 
Jouw soldeer kunsten zijn toch beter dan de mijne hoor ;)
En dan werk ik nog niet eens zo klein met de bout...

Dat zal wel in orde komen zo te zien.
 
Alvast ziet er een hele hoop PE uit, ik hoop dat deze tot een goed einde komt, alvast veel succes. Wist niet dat deze set bestond, is er weer eentje bij op mijn verlanglijstje...
 
Haha Ron gaat zich op een bootje werpen en dan nog eentje met veel PE en alu loopjes.
Ge gaat deze niet in het water mogen leggen hoor of hij gaat zinken met al die PE :laugh:
Zou deze ook nog wel eens willen bouwen maar dan een maatje groter, 1/35 :)
 
tegen je gedaan hebt met den schellboat ben je voleerde soldeerder

allezins een goede start genomen

tom
 
Durf dit topic bijna nie te volgen, krijg dan last vant koopspook:ohmy: .
In iedergeval mooi bezig.

Grtz John
 
Mannen bedankt voor de support.

Vanmiddag wegens het slechte weer niets te doen dus heb ik de soldeer bout er maar weer bij gepakt en de opbouw verder afgewerkt.
Ik heb de dragers voor de houten loopbruggen gesoldeerd.
Twee luikjes van 9 onderdelen gesoldeerd en nog twee te gaan.
Het houten platform gesoldeerd en passend gemaakt want deze was net iets te breed.

De volgende stappen zijn enkelen kisten maken en een klein pijpje en nog twee luikjes :wacko::) en dan kan dit alles op het dek gemonteerd worden.

DSC_6694.JPG


Totaal plaatje en alles is al lichtje opgeschuurd voor een beteren hechting van de primer.

DSC_6696.JPG


Vraagje, weet iemand hoe de reling was samengesteld, was dit gewoon een gelast hekwerk (zal best wel niet) of staanders met touw/staaldraad?

Als het de laatste optie is weet iemand misschien of deze staanders toevallig los te koop zijn?, er zit wel iets in de PE set maar die dingen zijn plat en wat rond is is niet plat en andersom :laugh:

Ron
 
Hoop dat ik je zie (spreek) 30 April, hep wel wat vragen over het solderen van die PE onderdelen.
(en dan op die schaal)
Prachtig werk Ron, kijk uit naar de volgende update.

Grtz John
 
John helaas zal je me niet zien op30 april, ledendag????, maar dit is voor mij pas de derde keer dat ik soldeer en moet dus ook nog veel leren hierover maar door de tips van Famo en het PDF bestand wat hier op de site staat van Silenoz kom je al een heel eind en voor de rest veel doen/oefenen en dan moet er wel een redelijk resultaat uitkomen.

Ik zal de volgende keer wel een paar plaatjes neer zetten hoe ik de kleine onderdelen aanpakt met solderen.

Ron
 
Toch blijf ik het knap vinden Ron, zo klein solderen en nog netjes houden ook.:O

Fred
 
Bedankt Fred en het verbaast mij ook dat ik het er zo netjes vanaf breng :$

Het werk heeft ondertussen niet stil gestaan aan de S-100.
Wat is er zoal gedaan tot nu toe.
Het eerste PE aangebracht.
Het dek voorbereid op het komende PE, dus alles van plastic verwijderd en gemarkeerd met een 0,4 mm gaatje zodat ik de juiste positie weet als het zover is.
Alle naden nagelopen met verdunde putty.
En als laatste aan de voorzijde een verhoging van het voorste geschut verwijderd volgens het bouwplan van de PE set, de reden hiervoor???, ik denk dat het iets met de uitvoering van het schip te maken had of het een vroege uitvoering is of een latere uitvoering.

DSC_6710.JPG


DSC_6713.JPG


DSC_6714.JPG


DSC_6715.JPG


Sorrie voor de ietwat slechte foto`s

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan