Hoofdsponsor

1/72 Schnellboat S-100 (1/72) [!F]

Status
Niet open voor verdere reacties.
het solderen zit er al goed in geburgerd en als het nog maar de derde keer is dat je het doet: dan doe je dat wel al heel goed
snappe vorderingen die je ons toon

tom
 
Mooie vorderingen Ron.
Het gene ik wel zie op je PE zijn precies wat krassen waarschijnlijk van het schuren.
Misschien beter de PE opkuisen met een glasvezelpen. ;)

 
Tom bedankt en de goede tips en PDF bestandje helpen een handje mee om tot een goed resultaat te komen.

DJs inderdaad erzsitten wat schuurkrasjes in maar ik denk zelf dat deze niet meer zichtbaar zijn als hij in de primer staat en als ze zichtbaar blijven koop ik een schoolbord en schrijf ik daar 100 keer op dat DJ gelijk had ;)
Alles is na geschuurd met korrel 1000 voor een beteren hechting en ik denk dat de flitser het erger maakt dan het is maar in ieder geval bedankt voor de waarschuwing.

Ron
 
als ze zichtbaar blijven koop ik een schoolbord en schrijf ik daar 100 keer op dat DJ gelijk had ;)

Hier hou ik je aan :laugh: :laugh: :P

Nee, hopelijk kan je het niet meer zien na de primerlaag. ;)
 
Dit word er een voor de prijzenkast.
Mooi werk Ron.

Grtz John
 
DJs ik hoop niet dat het zover komt met het schoolbord :laugh:

John bedankt en prijzenkast dat zit er niet in want ik doe al jaren niet meer aan wedstrijden mee op modelbouw gebied en bouw lekker voor mezelf en als er dan een fout in zit jammer dan ;)

Ron
 
De stand van zaken aan de S-100 tot aan vandaag.
Ik heb zo`n kleine 60 voetjes van de reling aangebracht op het model en twee kasten die onder de stuurhut komen te zitten, deze zijn waarschijnlijk voor het invoeren van de torpedo in de lanceerbuis gezien hun plekje.

DSC_6716.JPG


DSC_6717.JPG


Afgaande van enkelen duisteren foto`s bestond de stuurhut uit losse platen en ik baseer dit op de dubbelen rij klinknagels die ik zag.
Dus heb ik enkelen panel lines gegraveerd, nadat ik dat had gedaan heb ik met een watervaste stift de panel lines een kleurtje gegeven en deze nadien geschuurd.
Waarom ik dit gedaan heb is ter controle of ze allemaal even breed zijn allemaal op de juiste plek zitten en om de uitschieters van het mesje zichtbaar te maken zodat ik ze nog kan repareren met een beetje verdunde putty.

DSC_6719.JPG


DSC_6720.JPG


En ook aan de zijkant kon de kit nog een panel line krijgen.

DSC_6722.JPG


Na al dat priegelwerk voelde ik me wel zo ongeveer :laugh:
Bobo_n97116.jpg


Ron
 
Man dat ziet er niet makkelijk uit,moet ik ook es doen zo soldeerwerk want heb hier een mooie Famo9 staan met zeer veel PE.
Ik vind je resultaten tot nu toe al zeer goed en je werkt net ook.
Prachtig gedaan.
Patje.
 
Bedankt Patje voor je reactie en wat het solderen betreft werkt dit prima voor de grote onderdelen ook de kleine onderdelen uiteraard maar die had ik ook gewoon kunnen verlijmen met seconden lijm maar ik wil het solderen gewoon goed leren dus vandaar dat ik alles heb gesoldeerd.

Silinoz, bedankt voor de URL`s, de site van Prinzeugen kon ik al en heb eindelijk toch maar besloten om het Squadron boekje te bestellen, het boekwerk wat op Go2war staat vond ik iets te duur voor mij omdat ik verder niets met dit onderwerp (boten) heeft maar het lijkt me wel een goed boek als je een 1/35 S-100 bouw als ik het zo leest wat de inhoud is.

Wat die steuntjes betreft, ja was inderdaad een monnikenwerkje :-) en jawel ik had al de gaten voor geboord om die onderdeeltjes op de juiste plek te krijgen alleen denk ik dat de reling/hekwerk van Revell niet meer past qua dikte van de stangen.
De PE set levert hiervoor wel nieuwe staanders van het hekwerk maar deze zijn plat en niet rond, een nadeel van PE helaas en voor mij een nieuwe uitdaging om de hekken uit koperstaaf te maken.

Ron
 
Ja dat heb je soms voor dat inderdaad sommige hekwerkjes plat zijn en niet zoals jet zou willen,maar ja das nou eenmaal modelbouw he en ja we moete soms eens improviseren.Kijk nu es naar wat ik doe met de motor die ik bouw.ook dan moet ik es improviseren.Maar mijn werk doet hier niet terzake,dus weer naar jouw werk nu.
PE is op zich zeer mooi als afwerking,alleen moet je er zeer omzichtig mee te werk gaan en dat zie ik hier dus in jouw werkje.Weet je ik zou het grag kunnen,enkel ontbreekt het me aan veel tools enja dan moet ik wel er iets anders op vinden he.
Conratz het is echt mooi werk.
 
ik heb dat boek van sqaudron gezocht vandaag in mijn collectie, maar niet tegengekomen. Ik zocht foto's van de "calotte". Omdat ik dacht dat deze vanbuiten gelast was, en dat er extra armourpanellen tegen de binnenkant geklonken waren
 
Mooi werk Ron en een goede manier om te kijken of je paneel lijnen mooi gegraveerd zijn.
Moest ik van jou zijn zou ik kijken voor messing staag in plaats van koperstaaf. Die koop je bij de modelbouwboer en die zijn dan
al mooi recht en iets harder dan koper zo dat ze niet zo snel plooien.En je hebt er geen werk aan om ze mooi recht te rollen, gewoon afknippen
kant rechtslijpen en klaar.
 
Ja Ron, knap werk wat je hier leverd en met al die PE !!!!!!
Big !!!

Die reling is het best te maken zoals DJs zegt.
 
Thnx mannen.

DJs ik roep wel koperstaaf maar bedoel eigenlijk gewoon de messingstaaf :$, ik noem alles koper tegenwoordig :laugh:

Wat die panel lines betreft...... daar had Silenoz wel een een punt en na wat spitwerk vannacht kwam ik erachter dat de buitenkant inderdaad gelast was :O
Ik was dus op het verkeerde been gezet door de wazige foto waarop twee rijen klinknagels waren te zien en nu weet ik gelijk dat deze voor de extra panzerplaten aan de binnenzijde waren :8 dus alles in de putty gezet en mijn lesje voor deze week weer geleerd.

Ron
 
ron , de PE werken zijn prachtig , jammer dat de referentie foto's niet altijd de juiste zijn geweest
maar je hebt er wel iets van bijgeleerd zodoende wij eigenlijk ook , knap tip voor de paneel lijnen .
de forum gasten hebben hier al goed een handje kunnen helpen ,


tom
 
Tom de foto`s waren wel goed alleen ik trok een verkeerde conclusie omdat de foto`s niet scherp genoeg waren maar ach met vallen en opstaan kom je een heel eind zeggen we altijd hier :laugh:

Wat de hulp en tips betreft hier dat zit wel goed hier daat kan menig forum nog een voorbeeld aan nemen.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan