Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Rijdend Militair Fuchs / Leopard 2A6 / PZH 2000 / T80-UD
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 23

Discussie: Fuchs / Leopard 2A6 / PZH 2000 / T80-UD

Standaard Fuchs / Leopard 2A6 / PZH 2000 / T80-UD

Fuchs

Leopard 2A6

PZH 2000

T80-UD (nog niet helemaal klaar)

Zo dit waren ze! geef gerust tips of kritiek, ik leer graag bij !
    Persoonlijk vind ik ze ni slecht, maar als ik andere fotos van collega modelbouwers bekijk, vind ik dat die van mij zo de touch van 'echtheid' missen.
    Mss tips op dat gebied?

tot snel !

Standaard

Mooi gebouwd.

Enkel kleurgebruik is niet echt goed, vooral voor de zakken en het metaal.
    Ik zou meer werken met metalic kleuren / schakeringen.
    Weathering mis ik ook.
    Dit al geeft diepte aan je model waardoor eht minder speelgoedachtig overkomt.

Dus je modellen kan je makkelijk bijschilderen met de dingen die je hier leert.

Voor de rest, je hebt al een goede basis.
    De rest leer je hier wel ;-)

Velen hier winnen prijzen op modelbouwwedstrijden waar ik mezelf nieteens kan bij vermelden
    Laatst gewijzigd door Ratticus; 02-03-11 om 14:18
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Thanks Ratticus!
    Elke vorm van kritiek of tips worden in dank afgenomen en zal ze zeker trachten te verwerken in latere modellen!
    Van weathering heb ik inderdaad al wel eens gehoord, maar eigenlijk nog nooit echt toegepast. Ik zal eens kijken of er wat op het net te vinden is voor beginners
    Ik had wel al iets gevonden van decalsoftener,waardoor je meer textuur verkrijgt op je decal. Dit ga ik ook eens zien vast te krijgen.

groeten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Machielske Bekijk bericht
    Thanks Ratticus!
    Elke vorm van kritiek of tips worden in dank afgenomen en zal ze zeker trachten te verwerken in latere modellen!
    Van weathering heb ik inderdaad al wel eens gehoord, maar eigenlijk nog nooit echt toegepast. Ik zal eens kijken of er wat op het net te vinden is voor beginners
    Ik had wel al iets gevonden van decalsoftener,waardoor je meer textuur verkrijgt op je decal. Dit ga ik ook eens zien vast te krijgen.

groeten
    Ik ook niet en dat deed ik verleden week voor het eerst in mn hotrod project.als je een beetje rondkijkt hier en daar op het forum kom je veel modellen tegen die geweatherd zijn.Je kan dat doen met tamiya smoked of wel met zeer sterk verdunde donkere verf .kijk beneden op het forum eens bij howtos en daar vind je enkele op pdf geposte tutorials ,zeker doen is echt leerzaam.

Standaard

Ziet er allemaal netjes uit en zoals Ratticus komt te zeggen , eens een wheatheringetje toepassen.
    Gewoon eens een proefstuk nemen en uitproberen.
    hier op het forum vind je wel tips in de topics die daar speciaal voor gemaakt zijn , allez, niet alleen daar maar ook in de andere topics waar je je model in onderbrengt.
    Indien je vragen hebt, gewoon stellen in je topic en de antwoorden zal je wel krijgen.

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door doomwad Bekijk bericht
    Ik ook niet en dat deed ik verleden week voor het eerst in mn hotrod project.als je een beetje rondkijkt hier en daar op het forum kom je veel modellen tegen die geweatherd zijn.Je kan dat doen met tamiya smoked of wel met zeer sterk verdunde donkere verf .kijk beneden op het forum eens bij howtos en daar vind je enkele op pdf geposte tutorials ,zeker doen is echt leerzaam.
    Dank je doomwad, ik ga er zeker eens gaan kijken.
    in verband met weathering ga ik zeker eens een tandje bijsteken, ik heb eens in men 'oude prullen doos' gezocht en heb nog een spuitbusje van tamiya gevonden van TS-71 smoke.Eerst eens een paar tutorials bekijken en dan trachten dit in men model te verwerken.

Alvast bedankt iedereen voor de tips en tricks !

Standaard

Jup probeer het gewoon es he,je zal zien dat het werkelijk meevalt eenmaal je de kneep vast hebt ik deed het op de uitlaten van mijn hemi cuda motor
    Kijk es hier kijk bijna helemaal beneden in dit topic.

Standaard

Oh en by the way zeg gerust patje he maatje.

Standaard

Tips en tricks vind je allemaal op dit forum, sommige modelverslagen zijn al een tutorial op zich.

Een spuitbus met smoke zie ik nu niet echt als oplossing voor weathering ;-)

Standaard

@Ratticus lollollolhahahahaha

Standaard

Weatheren is uiteraard zoveel meer dan 1 bepaalde techniek... Er bestaan zeer goede dvd's en boeken over dit onderwerp die je alles klaar en duidelijk uitleggen. Het volgen van bepaalde topics hier op het forum kan ook al heel wat helpen...

Google om te beginnen eens op 'wash' en 'dry brush'. Dat zijn de 2 basic stappen in het verweringsproces. De laatste jaren zijn daar tal van andere technieken bijgekomen zoals fading, chipping, pinwash, olieplekken, whitewash, ...

Succes!

Koen

edit: pigmenten ook niet vergeten!
    Groeten,
    Koen

Standaard

Dag Machielske,

Op de foto's te zien heb je een vaste hand, wat belangrijk is In deze hobby
    Wat ik eigenlijk mis is een beetje diepte in je werken, maar dit is zeer simpel op te lossen.

Je neemt bijvoorbeeld je model van de eerste foto.
    Ligt er al een laagje vernis op je voertuig? Zo nee, doe dat dan eerst.
    Dan maak je een wash met donker bruine verf (= een zéér, maar dan zéér sterk verdunde verf. Het lijkt op gekleurd water...) Als je model met acryl vernist is, neem dan een wash op basis van enamelverf of andersom.
    Neem een platte penseel, en schilder je voertuig maar met deze wash.
    Als je model droog is zal je zien dat je model al veel meer diepte heeft (overal rond details en in de groeven komt een donkere schijn te liggen door die wash). Je kan dan, indien je dat wil, nog meerdere lagen leggen tot je tevreden bent...

Dan bestaat er ook nog een pin wash, drybrushen, chipping, verwering,....
    Maar beginnen bij het begin hé

Als je dat wenst, dan kan je natuurlijk een topic beginnen in het militaire gedeelte, er zullen zeer vlug antwoorden en oplossingen aangeboden worden om je voertuig nog beter te behandelen

En geen schrik hebben om iets te proberen, ik heb hier enkele dozen vol met oude voertuigen waar ik experimenten op geprobeerd heb

Standaard

beyond,
    onze reply loopt mooi gelijk
    Groeten,
    Koen

Standaard

Het is misschien ook belangrijk de benadrukken dat de eerste diepte in de kleuren al gelegd wordt bij het airbrushen...

Enkel en alleen met de juiste airbrushtechnieken kan je al machtige modellen spuiten.
    Hier zijn ook enkele technieken: preshade, postshade, modulatie, ...
    Groeten,
    Koen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenele Bekijk bericht
    Weatheren is uiteraard zoveel meer dan 1 bepaalde techniek... Er bestaan zeer goede dvd's en boeken over dit onderwerp die je alles klaar en duidelijk uitleggen. Het volgen van bepaalde topics hier op het forum kan ook al heel wat helpen...

Google om te beginnen eens op 'wash' en 'dry brush'. Dat zijn de 2 basic stappen in het verweringsproces. De laatste jaren zijn daar tal van andere technieken bijgekomen zoals fading, chipping, pinwash, olieplekken, whitewash, ...

Succes!

Koen

edit: pigmenten ook niet vergeten!
    Neenee geen google, das geen reclame voor ons forum he.
    Alle technieken worden mooi in tutorials door onze leden in Technieken en Support weergegeven http://www.modelbouwen.bedisplay.php?f=64

@Koenele

Ik denk niet dat het via airbrush gedaan is, ik zie washes, drybrush en accentuering toch beste als eerste om te leren.

Maar idd al die technieken die je opnoemt maken je model compleet, ook ik moet daar nog veel in leren ;-)

Tbh mijn oude modellen zien er niet zo mooi uit al die van Machielske.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten