Hoofdsponsor

Vragen over de wedstrijd "The golden sixties"

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja zag de film en moet zeggen respect man amai,wat een doorzetting had ie man wilde absoluut duiken he.
 
En toen hij meegesleurd werd door die duikboot. Zoveel plaats in de zee en uitgerekend ......
 
Ik heb alleszins die al vijf keer gezien en steeds zie ik het graag,maar die scene dat ze hem testen op het samenstelen van die pomp en brieldes onder water...... ja zeg
 
[mod aan] gelieve deze topic te gebruiken voor vragen in verband met de wedstrijd aub. [mod uit]
 
ja foei foei zo afdwalen, ;-)

Ik hoop dat we later ook een 80's gaan doen :p
 
Jongens een vraagje. De periode is de golden sixties. Ik zit te spelen met het idee om een S67 te maken, wat een voortvloeisel is uit de AAFS specificatie van het Amerikaanse leger. Deze specificatie dateert uit 1964 waar Sikorsky intekende met de 'S-66. Ze hebben dit model,doorontwikkeld tot de 'S-67 die ik heb liggen. Echter, dit model vloog pas de eerste keer in 1971 na 9 maanden ontwikkeling. Dus strikt genomen kan ik dit model niet hanteren, tenzij ik de link kan/mag inroepen met deze AAFS specificatie.

Graag jullie idee :)

Oja, kinkje naar een wikipagina van de S67 http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_S-67_Blackhawk?wasRedirected=true
 
Ik neem aan dat het hier om een heli gaat he Jade.Wat zeggen de andere mods ervan ?Moest ik het zijn ja deed je dat gewoon ;)
 
Dat is vrij grijs.
We wachten wat de jury te zeggen heeft ;-)
 
Ik zit er steeds meer over te denken om toch ook mee te gaan doen aan de wedstrijd.
Ik wil graag de Research Craft "Meteor" inschrijven maar kan tot nu toe nog niet voldoende info vinden over dit schip.
Ik weet dat dit schip in 1964 onderzoek heeft gedaan in de Indische oceaan.

Between the years 1959 and 1965, forty research ships of 23 countries assayed the Indian Ocean together. This ocean, having an exceptional position because of the monsoons and being surrounded by developing countries, was the least known sea area. The abutters should have gotten an opportunity to start their own sea and fishing research programs. In 1958 the prelude was formed by the American ship "Vema", other ships joined in between 1959 and 1960: "Diamantina" (Australia), "Commandant Robert Giraud" (France), "Vitjaz" (USSR), "Argo", "Requisite" (USA) and the "Umitaka Maru". West Germany followed with its "Meteor" in 1964/64.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_research_ships

Het zou dan gaan om de versie van Schreider Bogen schaal 1:200. (van papier dus:D)

Als ik op het net zoek kom ik een schip met dezelfde naam tegen uit 1925 maar volgens mij is dit niet hetzelfde schip.

Ondanks dat ik de wedstrijd mede modereer zou ik toch graag weten of er iemand meer info over dit schip heeft.

(Droop is in 2008 bezig geweest met de Revell versie, http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=540 heb jij misschien meer info:8:8)

Tja, ook ik moet mijzelf aan de regeltjes houden toch!

Fred
 
Ik zou graag met een Lockheed U-2R of F-104G willen deelnemen.
Voldoen deze aan de eisen want de eerste vlucht van beide types was al in de 50-er jaren?
 
Hey Lex,

Even opgezocht, en inderdaad, beide hebben in de jaren 60 gevlogen :)
Volgens mij zou het geen probleem mogen zijn (ik zal het wel even checken met de andere moderatoren ;) )
Zorg er wel voor dat de beschildering en decals uit de jaren 60 stammen he ;)

suk6
 
Ik zou graag met een Lockheed U-2R of F-104G willen deelnemen.
Voldoen deze aan de eisen want de eerste vlucht van beide types was al in de 50-er jaren?

en zoals alle vliegtuigen zal hij in de jaren 60 ook nog gevlogen hebben. zorg er wel voor dat ge hem op de een of andere manier wel in die periode situeert. open een topic om hulp te krijgen in de voorbereidingen sectie. post hier een foto en dan is het voor mij ok. wacht wel nog even wat de andere wedstrijdmods antwoorden op uw vraag.
 
In 1962 opereerden U-2’s boven Cuba en fotografeerden zij Russische raketinstallaties; dit leidde tot de Cubacrisis waarbij tevens een U-2 boven het eiland werd neergeschoten en de vlieger (Major Rudolph Anderson. [1]) om het leven kwam.

In 1963 werden U-2’s ingezet voor het observeren van Franse kernproeven bij het eiland Mururoa.

Van 1964-1966 opereerden U-2’s boven Vietnam.

Bron: Wikipedia.

Lex ze hebben zelf nog gevlogen in de Vietnam oorlog (tot 1966)
Dus ook mijn ok heb je.

Fred
 
Voila Lex, nu nog je keuze maken, een foto posten van je doos, en je bent ingeschreven :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan