Hoofdsponsor

Vragen over de wedstrijd "The golden sixties"

Status
Niet open voor verdere reacties.
yep amazone dit is toegelaten als je effectief kan motiveren dat dit zich in de jaren 60 zich afpeelde
 
ok thx zal straks een foto laten zien wat ik wil maken en dan kunnen de mods nog beslissen maar het is zeker jaren stillekes dus daar hoort 60 ook bij denk ik .

straks een foto want zit op een andere pc

image003.jpg


495jagen_ziggy_van_den_vonder_10007.jpg


vroeger dus ook in de jaren 60 werden de binnen schepen gejaagt ( voortgetrokken ) dit kon door middel van een paart of door zelv te trekken.

ik wou een dio maken van een schip dat gejaagt word op een kanaal.

als dit mag zal ik me wel willen inschrijven :)
 
Laatst bewerkt:
Bij deze ben ik dus ingeschreven
Nu kan ik beginnen aan het opzoekingswerk voor deze build.
Het is nl. lang geleden dat ik nog eens een tank gebouwd heb.

grt
Dikkie dik
 
n maar het is zeker jaren stillekes dus daar hoort 60 ook bij denk ik .

Dirk dat was de jaren 60 van de 19de eeuw(1860):D

In de jaren 60 van de 20ste eeuw was er geen commerciële trekvaart meer.
Als ik even bij wikipedia kijkt staat daar: In de 19e eeuw raakte het vervoer via de trekvaart echter overvleugeld door vervoer via een spoorweg.


Dus lijkt mij trekvaart geen onderwerp van de jaren 60 uit de 20ste eeuw.

Fred
 
hmm dat is niet helemaal waar hoor fred . hier zijn nog boten gejaagd tot begin jaren 60 op het kanaal.

ik ben zeker dat rené en mischien nog een paar ouderen hier op het forum het zig zeker nog kunnen herinneren.

wat wikipedia schrijft is dat de opmars van de goederen trein veel werk van de scheepvaart afpakte :)

maar ik laat het aan jullie over als het niet mag dan mag het niet en leg ik me daar ook bij neer.
 
Laatst bewerkt:
Dirk, ik gooi het even in de groep:laugh: antwoord volgt.

Fred
 
Dirk we hebben daar even over overlegd en zijn tot de volgende slotsom gekomen.

Wikipedia zegt ook: Jagen is het door middel van het trekken aan een touw voortbewegen van een schip. Men kent het begrip tegenwoordig van de trekschuit, maar jagen was algemeen gebruikelijk voor alle schepen bij gebrek aan wind. Ook vrachtschepen werden, tot ver in de twintigste eeuw op deze wijze zo nodig voortbewogen.

Nu is dat natuurlijk niet helemaal jaren 60 maar als je een goede verwijzing kan maken naar de jaren 60 mag je hiermee meedoen.

Even een gedachte van mij uiten :D : een trekschuit op het eind van zijn leven , ingehaald door de tand des tijds met er naast een tractor of auto uit de jaren 60.

Fred
 
@ ratticus: die foto van de mad dog was ik ook al tegengekomen.

Ik begin meer en meer te twijfelen, nog eens in mijn collectie geneusd en heb daar ook nog een A-37 dragonfly zien blinken... gaat dus deze of de sea vixen worden...
 
hoi fred ik heb eens aan erik gevraagt en hij heeft het opgezocht .
en ik zat er dus wel naast. een dikke 15 jaar volgens erik.
dan zal het spijtig genoeg niet door gaan.

thx en mischien kom ik nog op een ander idee ;)
 
Mag ik meedoen?
Ik had aanvankelijk gedacht aan de B-52D van Monogram op 1/72 maar bij nazicht blijkt dit een toestel uit 1955-56 te zijn.
Is dit ok of opteren jullie voor iets anders Vietnam related ?
Kan veel toestellen bouwen, Huey, Dragonfly, Crusader, Caribou, Constellation, Twin Otter......noem maar op en ik zal kijken of ik het heb.
Ook wat voertuigen betreft bezit ik een grote keus. Misschien een US Vietnam Gun Truck ? of een Mechanical Mule, US truck, M113, Saladin, etc....
Jullie mogen beslissen.

Mijn voorkeur wat betreft vliegtuigen gaat naar de B-52 (moet die dit jaar toch bouwen voor op mijn vliegveld) en wat voertuigen betreft de Mechanical Mule want die past in de wedstrijd voor de Artevelde Challenge 2011 met als thema "Airborne".
 
hoi fred ik heb eens aan erik gevraagt en hij heeft het opgezocht .
en ik zat er dus wel naast. een dikke 15 jaar volgens erik.
dan zal het spijtig genoeg niet door gaan.

thx en mischien kom ik nog op een ander idee ;)

Ik vind het ook al wat raar dat ze in die tijd nog met de hand boten trokken.
Met jouw skills vind je wel eender wat om te maken amazone :)
 
ik ga het wel maken hoor maar ga het bij de dio zetten np
 
erwin ik heb het even nagekeken en deze was inderdaad nog operationeel gedurende de jaren 60. sterker nog hij zette toen ook een wereldrecord. bron wikipedia: "On 14 December 1960, a B-52G set a world distance record by flying unrefueled for 10,078.84 miles (8,762 nm, 16,227 km); the flight lasted 19 hours 44 minutes (510.75 mph).". voor mij is het goed. wacht misschien nog even op een antwoord van de andere mod's.

ps ik heb uw vraag verwijdert uit het inschrijfgedeelte daar we dit houden enkel voor effectieve inschrijvingen.
 
hoi fred ik heb eens aan erik gevraagt en hij heeft het opgezocht .
en ik zat er dus wel naast. een dikke 15 jaar volgens erik.
dan zal het spijtig genoeg niet door gaan.

thx en mischien kom ik nog op een ander idee ;)

Ok Dirk en hopelijk kom je inderdaad nog op een ander idee.:D

Fred
 
Mag ik meedoen?
Ik had aanvankelijk gedacht aan de B-52D van Monogram op 1/72 maar bij nazicht blijkt dit een toestel uit 1955-56 te zijn.

Mijn voorkeur wat betreft vliegtuigen gaat naar de B-52 (moet die dit jaar toch bouwen voor op mijn vliegveld) en wat voertuigen betreft de Mechanical Mule want die past in de wedstrijd voor de Artevelde Challenge 2011 met als thema "Airborne".

Erwin,
Ik heb dit gevonden op wikipedia: De B-52A vloog voor het eerst in 1954; het B model kwam in dienst in 1955. In totaal zijn er 744 toestellen gebouwd. De laatsten werden in oktober 1962 geleverd, en waren van het type B-52H....

Dit vliegtuig is dus gebouwd tot 1962 en is dus ok voor de wedstrijd.

Fred
 
Ik had aanvankelijk gedacht aan de B-52D van Monogram op 1/72 maar bij nazicht blijkt dit een toestel uit 1955-56 te zijn.

Vele B-52D's vlogen nog in de jaren 60, dus dit type vliegtuig past perfect bij onze wedstrijd.
 
@Erwin: dit heb ik ook nog gevonden op Wikipedia: "Op 17 januari 1966 is een Amerikaanse B-52 bommenwerper gebotst met een tankvliegtuig boven het vissersdorp Palomares (Spanje). Van de lading van de B-52, vier waterstofbommen van 70 kiloton elk, vallen drie neer op de velden en de vierde in zee. Amerikaanse teams verwijderen 1400 ton radioactieve grond."

Misschien een idee voor een radioactief diorama.:D

Christophe
 
@Erwin: dit heb ik ook nog gevonden op Wikipedia: "Op 17 januari 1966 is een Amerikaanse B-52 bommenwerper gebotst met een tankvliegtuig boven het vissersdorp Palomares (Spanje). Van de lading van de B-52, vier waterstofbommen van 70 kiloton elk, vallen drie neer op de velden en de vierde in zee. Amerikaanse teams verwijderen 1400 ton radioactieve grond."

Misschien een idee voor een radioactief diorama.:D

Christophe

Dat diorama zie ik niet zitten maar ik herinner mij wel dat er een film gemaakt is waarin de duiker die de bom vond, een been verloor toen een kabel brak aan dek van het bergingsschip.
De man, een Amerikaanse neger, was de eerste "zwarte" die in de US Navy een combat diver werd en hij heeft heel wat te verduren gekregen in zijn leven. Uiteindelijk bleef hij in dienst als duiker met slechts één been en een kunstbeen.
De naam van de film ontsnapt mij momenteel maar het moet een vent geweest zijn met veel karakter.
 
De naam van de film ontsnapt mij momenteel maar het moet een vent geweest zijn met veel karakter.
Men of honor, de duiker over wie de film gaat heet Carl Brashear, hij verloor zijn been op 23 maart 1966. Film is met Robert De Niro en Cuba Gooding JR :

Men-Of-Honor1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan