Hoofdsponsor

Inschrijvingen wedstrijd "The golden sixties"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja... ik wil mijzelf ook inschrijven.
Na innig overleg is Beyond nu scheidsrechter en ben ik dus vrij om mee te doen.:wub: ( ik blijf wel mod hier hoor:sleep:)

Ik wil me inschrijven met een "diorama" van een stukje zee met 2 Marine schepen.

1. Hr. Ms. De Ruyter. C801 Kruiser der Koninklijke Marine, 1953 - 1973 schaal 1:250
1_IMG_4632.jpg

2. Hr. Ms. Rotterdam. D818 B-Jager Friesland-klasse der Koninklijke Marine, 1957 - 1981 schaal 1:250
1_IMG_4633.jpg

Het zijn de originele bouwplaten uit de jaren 60 die zijn heruitgebracht.
Er komt meer info hierover in het bouw verslag:laugh:

Fred
 
Laatst bewerkt:
Dames en heren, we zitten momenteel met dertien inschrijvingen, er is nog ruim plaats om meer inschrijvingen te boeken.
Waag jullie kansen, en laat het voor niemand te gemakkelijk worden hé ;)
 
Hoi,

Ik wil me graag inschrijven met deze auto.

Revell VW T1 Samba Bus 1:24.

Ik heb hem vandaag gekocht en hier onder ziet u de foto's van V.W.T1.Samba en onderdelen.

1_DSCF8886.JPG


1_DSCF8887.JPG


1_DSCF8888.JPG


1_DSCF8889.JPG


Omschrijving;

De oorsprong van alle vans en Transporters gaat terug tot het eind van de jaren veertig, toen in de Volkswagenfabriek in Wolfsburg transportwagens voor metaalplaten werden gebruikt.

Deze vormden voor de Nederlandse importeur Ben Pon de ingeving om een transportauto te bouwen.

VW ontwikkelde eind jaren veertig meerdere prototypes van een ruim bemeten auto die geschikt was voor transport.

Van de aanvankelijk bedachte namen kon geen enkele zonder beperking worden gebruikt, hierdoor kreeg de nieuwe voertuigencategorie de naam "Transporter".

Op 8 maart 1950 begon de seriebouw van de eerste generatie Transporters. De auto met het typische V-vormige front en de gesplitste voorruit bestond in diverse uitvoeringen, waaronder ook een minibusje.

Technisch steunde hij op de Volkswagen Typ. 1, de kever, waardoor de T1 beschikte over een luchtgekoelde viercilinder boxermotor.

Het vermogen van de betrouwbare, achterin geplaatste motor met zijn 1,2 liter inhoud werd in 1961 opgevoerd tot 34pk.

De luxe uitvoering van het busje, de speciale negenzitter, wordt tot vandaag de dag als "Samba bus" aangeduid en bedeeld met een ovaal dakraam, zeer comfortabele zetels, een opvouwbaar dak en zeer veel verchroomde onderdelen, alles met een onmiskenbare automobiel-charme.
 
Laatst bewerkt:
*Bump*

Er kan nog steeds ingeschreven worden hoor :D

Fred
 
Kan het toch niet laten om mee te doen.

Schrijf me maar in met de: Revell Apollo Lunar Module 'Eagle' 1:48.
Zojuist besteld en zal pas een topic voor de bouw starten als de kit binnen is.

 
Kom er gerust bij, plaats genoeg ;)

Je model ziet er niet alledaags uit.
Veel suk6
 
bij deze wil ik ook graag meedoen,

forumnaam: nils
kit: Hawker Hunter F6 (Revell, Belgische Luchtmacht) & Hawker Hunter T.7 (Matchbox + revell & zelfgemaakte decals, Nederlandse Luchtmacht) beide 1/72
ik heb ook nog 2 1/144 starfighters, maar ik ben nog niet zeker van ze in te zetten.

de dozen:

2086.jpg


en deze

07px8.jpg


moet dit worden:

HunterT8C_N321.jpg
 
Ga je dan 2 vliegtuigen in schrijve Nils?
Wordt het dan een diorama?

Fred
 
Mag ik ook meedoen ? :wub:

In afwachting van een positief antwoord hier mijn model

De M107 " Mad Dog" US heavy gun.
http://www.youtube.com/watch?v=l0XSLvBQYEs&feature=related

De doos :



Het is een 175mm houwitzer ,ontworpen in de beginjaren 60, op een zelfrijdend onderstel en is van amerikaanse makelij. Om de terugslag op te vangen heeft men een enorme spade achteraan het voertuig geplaatst wat wel nodig is als je weet dat hij een schootsbereik heeft van 32,7 km.
Maken/maakten er gebruik van : US army, GB, Duitsland, Italie, Israel en Nederland. Belgie niet (het zou raar zijn....), dat land is te klein om met zulke lange loop te kunnen manouvreren :8
Om de Yank supporters te plezieren zal het deze keer een exemplaar van het duitse leger worden ;)

De inhoud, waarvan een gedeelte airborne zal worden richting overschotten-bak

2_md1.jpg

2_md2.jpg

2_md3.jpg

De nodige PE van mijn favoriete PE-fabrikant Eduard:

2_md4.jpg

De tracks in resin

2_md5.jpg

Het loopje in aluminium ( tx Silenoz)

1_md6.jpg

1_md7.jpg

En nu maar hopen dat ik hem kan maken in 6 maanden.

Trouwens heb ik eigenlijk een vraagje naar de wedstrijdinrichters/jury .
Telt een ongeschilderd model ook mee ? een "naked kit" dus......
Ik zal gewoon eerlijk zijn, als ik hem niet op tijd gespoten en gewheaterd afgewerkt zou krijgen, lever ik hem ongeschilderd op.
Jullie beslissen.
 
Laatst bewerkt:
Je staat erbij Famo. wat we gaan doen indien het een naked word zullen we wel beslissen als het zo ver is.
 
Dit gaat echt een serieuze wedstrijd worden.
Met de inschrijvingen van Wim, Nils en Famo nu al 18 deelnemers!:D

Fred
 
Dat begint hier inderdaad op een leuke groepsbouw te gelijken :D
 
Ach winnen tegen zulke krakken doe ik toch niet, tis de fun erin dat telt :D
 
Ach winnen tegen zulke krakken doe ik toch niet, tis de fun erin dat telt :D

Nie te rap zeggen Davy dat weet je nooit;) je ontneemt jezelf al op voorhand de moed.niet doen dus,je kan het best ook he.
Patje.
 
Hier op het forum is het inderdaad voor de fun dat er "wedstrijden" gehouden worden...
Voor de echte wedstrijden kan je terecht op beurzen ;)

Dus schrijf jullie gerust in, er is nog steeds plaats genooeg op ons forum :D
 
Denk ik er ook zo over Beyond.word echt fun zeker weten.
 
Ach winnen tegen zulke krakken doe ik toch niet, tis de fun erin dat telt :D

Davy, je bent echt niet de enige :), wat de fun betreft.
Winnen kan altijd, je weet maar nooit ;).

Het is weer een mogelijkheid iets te doen wat ik normaal niet zo gauw zou doen.
 
Ach winnen tegen zulke krakken doe ik toch niet, tis de fun erin dat telt :D

Hela hola Davy , je nog niet te bloeden leggen é :nowink: Als je je model met volle goesting maakt ,dus met volle fun, kunnen er mooie verrassingen tevoorschijn komen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan