Hoofdsponsor

1/48 F-22 Raptor (Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lukasvdb

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 feb 2011
Berichten
155
Bij deze mijn F-22 raptor, ik vind hem over het algemeen zeer geslaagd.
Het is de eerste keer dat ik technieken probeer zoals airbrushen en een laklaag aanbrengen enzo
ik heb er een goeie 3 weken aan gespendeerd en hij is nog niet helemaal af, hier en daar moet ik nog wat decals plaatsen enz.
ziehier wat foto's, kritiek is altijd welkom!

DSCN0277.jpg

DSCN0262.jpg

DSCN0259.jpg

DSCN0275.jpg

DSCN0276.jpg

DSCN0261.jpg

DSCN0260.jpg

DSCN0260fout.jpg

de foto met rode cirkels is omdat ik een ongelukje gehad heb met de laklaag, met mijn ongeduld heb ik de raptor vastgenomen terwijl ik dacht dat gij al droog was, niet dus...
nu op die plaatsen hang er geen lak meer of is het een zeer oneven oppervlak en zelfs wat korrelig
kan hier nog wat aan gedaan worden? van ver valt het niet op maar alsje dichter gaat kijken is het niet zo proper natuurlijk

mvg lukas
 
Laatst bewerkt:
Maatje dat ziet er nogthans zeer mooi uit,jah je zal iets moete herdoen maar dat komt goed,ben ik zeker van....enne als dr wat is laat het weten he we helpen je echt wel.
Patje.
 
tx! kzal kijken voor deze week nog een zeer dun laklaagje erop te leggen om de decals te sealen en om die droge plekken te bedekken
dat is wss niets schuurbaar die korrelige plekken?
grtz
 
Amai Lucas, zeer schone raptor heb je gemaakt!! Dat van het korrelige snap ik wel, en komt door te weinig verdunning van de vernis. Vindt verder het model zeer geslaagd en zit mooi strak in de decals. Wat voor vernis heb je gebuikt en wil je in de toekomst gaan gebruiken? :-)
 
ik heb een spuitbus van tamiya gebruikt, clear coat gloss, kheb ze wa te dik gelegd en ze droogde traag en kheb ze dan vastgepakt... resultaat lak aan mijn vingers en geen of bijna geen meer op het model :p had ik hem wat langer laten staan was dit niet gebeurd natuurlijk maar jah, les geleerd zeker! :D
 
Ok, dan kun je ook niet verdunnen, maar inderdaad voor volgende keer langer laten drogen. ik doe dat meestal aantal dagen, vastpakken kan na korte tijd wel, maar de vernis moet ook kunnen harden en dat laat ik in die dagen doen. en als het kan ergens onder zodat je geen stof in de vernis krijgt.:-)
 
mss is een airbrush wel handiger niet? yup yup dat weet ik nu ook voor het volgende model :p wat denk je, nog een laag gloss erover of zijde mat of mat?
 
Misschien eerst die bewuste plaatsen lichtjes opschuren met een fijne korrel, en dan pas terug een laagje vernis???
 
ja daar dacht ek ook aan, korrel 400 licht genoeg?
 
Nee 400 is veel te grof om dat te doen, je kunt waterproof korrel 1000 meestal wel kopen in de goede doe hetzelf zaak. En ook het papier het werk laten doen, dus niet te hard drukken waar je schuurd. Voor het gevoel kun je het eerst oefen op een oud model als je dat hebt staan/
 
ah ok tx! dat heb ik hier wel liggen normaal
yup ik heb hier nog een A-380 staan waar ik mijn airbrush technieken op geoefend heb :p
bedankt alleszinds, kzal da deze week eens uit proberen :)
grtz
 
Moderator-mededeling : Omdat het hier niet om een bouwverslag gaat, heb ik dit topic naar het juiste gedeelte verplaatst.
 
voila keb schuurpapier korrel 1200 gaan halen in den brico, ze hadden geen 1000
nuja et zal ook wel gaan zeker :D morgens eens uitproberen ofzo
ik zie het nog goed komen!
 
'k zou ook licht opschuren en dan de "damaged area" teru spuiten.
Wat de afwerkingslaag betreft, heb ik van een goede vriend en uitstekend modelbouwer gehoord, dat men best over de "desals" nog een dun laagje blinkende vernis te zetten en daarna de eindlaag (in dit geval is ie mat vanwege het "stealth"-effect van de Raptor). Die dubbele laag zou het doorzichtige randje nog beter verdoezelen.

Greetz.
Hugo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan