Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Vliegend Militair Revell f-22 Raptor
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 17

Discussie: Revell f-22 Raptor

Post Revell f-22 Raptor

Bij deze mijn F-22 raptor, ik vind hem over het algemeen zeer geslaagd.
    Het is de eerste keer dat ik technieken probeer zoals airbrushen en een laklaag aanbrengen enzo
    ik heb er een goeie 3 weken aan gespendeerd en hij is nog niet helemaal af, hier en daar moet ik nog wat decals plaatsen enz.
    ziehier wat foto's, kritiek is altijd welkom!

de foto met rode cirkels is omdat ik een ongelukje gehad heb met de laklaag, met mijn ongeduld heb ik de raptor vastgenomen terwijl ik dacht dat gij al droog was, niet dus...
    nu op die plaatsen hang er geen lak meer of is het een zeer oneven oppervlak en zelfs wat korrelig
    kan hier nog wat aan gedaan worden? van ver valt het niet op maar alsje dichter gaat kijken is het niet zo proper natuurlijk

mvg lukas
    Laatst gewijzigd door lukasvdb; 20-02-11 om 18:08

Standaard

Maatje dat ziet er nogthans zeer mooi uit,jah je zal iets moete herdoen maar dat komt goed,ben ik zeker van....enne als dr wat is laat het weten he we helpen je echt wel.
    Patje.

Standaard

tx! kzal kijken voor deze week nog een zeer dun laklaagje erop te leggen om de decals te sealen en om die droge plekken te bedekken
    dat is wss niets schuurbaar die korrelige plekken?
    grtz

Standaard

Amai Lucas, zeer schone raptor heb je gemaakt!! Dat van het korrelige snap ik wel, en komt door te weinig verdunning van de vernis. Vindt verder het model zeer geslaagd en zit mooi strak in de decals. Wat voor vernis heb je gebuikt en wil je in de toekomst gaan gebruiken? :-)

Standaard

ik heb een spuitbus van tamiya gebruikt, clear coat gloss, kheb ze wa te dik gelegd en ze droogde traag en kheb ze dan vastgepakt... resultaat lak aan mijn vingers en geen of bijna geen meer op het model :p had ik hem wat langer laten staan was dit niet gebeurd natuurlijk maar jah, les geleerd zeker!

Standaard

Ok, dan kun je ook niet verdunnen, maar inderdaad voor volgende keer langer laten drogen. ik doe dat meestal aantal dagen, vastpakken kan na korte tijd wel, maar de vernis moet ook kunnen harden en dat laat ik in die dagen doen. en als het kan ergens onder zodat je geen stof in de vernis krijgt.:-)

Standaard

mss is een airbrush wel handiger niet? yup yup dat weet ik nu ook voor het volgende model :p wat denk je, nog een laag gloss erover of zijde mat of mat?

Standaard

Misschien eerst die bewuste plaatsen lichtjes opschuren met een fijne korrel, en dan pas terug een laagje vernis???

Standaard

ja daar dacht ek ook aan, korrel 400 licht genoeg?

Standaard

Nee 400 is veel te grof om dat te doen, je kunt waterproof korrel 1000 meestal wel kopen in de goede doe hetzelf zaak. En ook het papier het werk laten doen, dus niet te hard drukken waar je schuurd. Voor het gevoel kun je het eerst oefen op een oud model als je dat hebt staan/

Standaard

ah ok tx! dat heb ik hier wel liggen normaal
    yup ik heb hier nog een A-380 staan waar ik mijn airbrush technieken op geoefend heb :p
    bedankt alleszinds, kzal da deze week eens uit proberen
    grtz

Standaard

waterproof? om te wet sanden?

Standaard

Moderator-mededeling : Omdat het hier niet om een bouwverslag gaat, heb ik dit topic naar het juiste gedeelte verplaatst.

Standaard

proper gespoten hoor! spijtig van de lakproblemen
    Groeten,
    Koen

Standaard

zeer mooi gedaan man
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten