Hoofdsponsor

1/72 Weapons Set A-10

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Eric2020

Guest
Deze set bewapening is van Monogram en is voor een A-10 1/72. Makkelijk was het niet deze set te doen, maar het is nu klaar voor gebruik.

Heb eerst alles verlijmd, passing was redelijk, de bommen waren zeker niet goed te noemen door vervorming. Dus heb dat aangepast met miliput en toen in de vorm van de bom meegeschuurd. Daarna alles voorzien van een klein gaatje, nodig om de bom mee op een cocktailprikker te zetten. Nodig om de bommen vast te kunnen houden met het schilderen en om ze op het piepschuim blok bij elkaar te houden en te laten drogen.

De GBU heb ik ook gelijmd en geschuurd. Toen alles goed was heb ik alles in enkele sessies groen geschilderd met Humbrol 155. Echter heb ik het verdund dus niet zo opeens uit het potje. dan houd je de details nog beetje goed.

Na 2 dunne lagen was het dekkend olijf groen, en heb toen de ontstekers gedaan met aluminium, en daarna heb ik met Humbrol 33 gloss yellow de lijnen gedaan in 2 sessies. De eerste sessie dekt niet gelijk, en bij de 2de keer was ik tevreden. Echt mooi geel hoeft het niet te zijn, omdat het buiten wordt opgeslagen en het natuurlijk ook verkleurd en vervuild.

Dan nog een laatste 2 keer met humbrol 155 gedaan zodat je strakke afscheiding krijgt voor de banden, die in het echt ook met de hand worden geschilderd. De GBU hebben geen gele banden, zijn er wel maar niet zichtbaar door beschermkappen dus geen gele lijn.6 GBU's hebbben een ophangpunt ingeschilderd met aluminum, als dat straks hangt onder de A-10 zal dat ook hopelijk mooi zichtbaar zijn.

DSC00441.jpg

Enjoy en comments welkom;)
 
zoals steeds al,schitterend werk he Erik.
 
De bommekes zien er goed uit
 
eric gij hebt toch wat met bommen he, knap hoor man
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan