Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Bouwverslag H.M.S. Bounty 1783 van Artesania Latina [wip]
Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 186

Discussie: Bouwverslag H.M.S. Bounty 1783 van Artesania Latina [wip]

Standaard Bouwverslag H.M.S. Bounty 1783 van Artesania Latina [wip]

Hier vaart dan een schip van een nieuw forumlid binnen. Het is alweer mijn vierde houtbouw. Mijn bouwhistorie kun je nalezen in Even voorstellen ...
    Ik ben inmiddels al weer ruim 7 maanden hiermee bezig en ga binnenkort beginnen met de masten, tuigage en zeilen.
    Dit bouwverslag zal ik starten met het plaatsen van foto's van verschillende fasen uit de bouw. Om het overzichtelijk te houden zal ik dat in verschillende afleveringen doen (lijkt wel een soap). Zo is het ook werkbaar omdat ik alle foto's ook nog moet opzoeken en aanpassen aan de eisen van dit forum.

Hier volgt episode 1: doosinhoud, spanten, dekken en interieur (juli/aug 2010).

Naar volgend fotoverslag
    Laatst gewijzigd door pilatus; 05-05-13 om 23:11 Reden: Ketting toegevoegd
    Groeten, JanD

'Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen' (Confucius)
    Bezig met: H.M.S. Bounty van AL, H.M.S. Victory van AL
    Klaar: Santa Maria, La Pinta en La Nina van AL

Standaard

dat ziet er netjes uit jan en ook de spantjes zien er van heel goede kwalitijt uit.

ik zie trapjes onderaan het schip , blijft er mischien 1 kant open : inkijkmodel ?

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amazone Bekijk bericht
    dat ziet er netjes uit jan en ook de spantjes zien er van heel goede kwalitijt uit.

ik zie trapjes onderaan het schip , blijft er mischien 1 kant open : inkijkmodel ?
    Inderdaad goede kwaliteit spantjes, maar toch heb ik er een kunnen breken . Zie je gelukkig niks meer van want die zit aan de gesloten kant .
    Inderdaad is stuurboord grotendeels opengewerkt zoals je binnenkort kan zien.
    .... en bedankt voor het compliment.
    Groeten, JanD

Standaard

Jan, het heeft altijd wel iets aparts zo'n opengewerkt model.
    Heel mooi!!

Standaard

Zelf ben ik ook bezig met Bounty, alle momenteel niet, zit in frigo, maar na F-16 komt de Bounty aan de beurt, dus zal ik deze van dichtbij volgen,
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Standaard

Hoi Jan,

Het ziet er prachtig uit, leuk om dit project bij te houden.

Standaard

hey Jan, ik ben ook aan de Bounty bezig, eigenlijk moet ik nog de tuigage afwerken, maar ik krijg de kriebels van al die koordjes, en staat ze er eigenlijk maar stof te vangen. Hopelijk als ik u bezig zie krijg ik misschien terug de smaak te pakken, deze ga ik zeker volgen! Succes

Voor mijn bouwverslag kunt ge hier eens kijken
    http://www.modelbouwen.be/showthread...ll=1#post23707
    Groeten Big Jim, op de werkbank H.M. Armed Vessel “BOUNTY” van Sergal & "VAGABOND"cruiser a moteur

Standaard Episode 2: rompbeplanking aug/okt 2010

Het lijkt wel Star Wars met al die episoden . Maar ja ik hou ook van ouderwetse degelijke Science Fiction (geen fantasy!).
    Deze romp was mijn eerste enkellaags. In een keer gelukt zonder stealers te gebruiken! Alle gangen lopen dan ook van de boeg helemaal tot de achtersteven. Het model is opengewerkt, dat scheelt wel zo'n 36 rijen planken.

Naar vorig fotoverslag

Naar volgend fotoverslag
    Laatst gewijzigd door pilatus; 06-05-13 om 01:20 Reden: Ketting toegevoegd
    Groeten, JanD

Standaard Episode 3: afwerking van romp en omstreken okt/nov 2010

Zonder toelichting, alleen kijken .....

Naar vorig fotoverslag

Naar volgend fotoverslag
    Laatst gewijzigd door pilatus; 06-05-13 om 01:16 Reden: Ketting toegevoegd

Standaard

Jawel, dit is weer smullen van het prachtige werk van een top-houtsnuiver

Héél nette en verzorgde bouw Jan. Gebruik jij altijd van die grote paperclips om te latjes vast te zetten ? En waarmee heb je al die gaatjes in de lichtkleurige latjes opgevuld ?

Standaard

dat ziet er heel netjes uit hoor.
    en de beplanking zo strak wow mijn complimenten hoor zo zie je het niet vaak .
    hier word ik helemaal gelukkig van

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big Jim Bekijk bericht
    hey Jan, ik ben ook aan de Bounty bezig, eigenlijk moet ik nog de tuigage afwerken, maar ik krijg de kriebels van al die koordjes, en staat ze er eigenlijk maar stof te vangen. Hopelijk als ik u bezig zie krijg ik misschien terug de smaak te pakken, deze ga ik zeker volgen! Succes

Voor mijn bouwverslag kunt ge hier eens kijken
    http://www.modelbouwen.be/showthread...ll=1#post23707
    Hoi Big Jim, ik ben even gaan kijken ..... duren al lang die kriebels
    Ik heb ze ook hoor. Daarom ga ik nu ook beginnen met mijn volgende schip de Victory van 1.25 m. Kan ik heeeel veel touwtjes gaan afwisselen met heeeel veel plankjes.
    Mooie bouw van je trouwens. Ik herken er duidelijk hetzelfde schip in en toch ook weer anders.
    Ik zie dat je nog maar een sloep hebt, dan is de muiterij al geweest .
    Ik heb er nog 2 .... kun je binnenkort zien.
    Groeten, JanD

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wet Sellery Bekijk bericht
    Jawel, dit is weer smullen van het prachtige werk van een top-houtsnuiver

Héél nette en verzorgde bouw Jan. Gebruik jij altijd van die grote paperclips om te latjes vast te zetten ? En waarmee heb je al die gaatjes in de lichtkleurige latjes opgevuld ?
    Ik ga blozen van al die complimenten
    Paperclips waren een ingeving nadat mijn klemmen voor de zoveelste keer zichzelf gelanceerd hadden. Paperclips zijn nou eenmaal de meest veelzijdige uitvinding van de 20e eeuw, veeeeel nuttiger dan de Saturnus raket.
    Ik gebruik ze vooral om natte plankjes zo op de romp te laten drogen dat ze precies de vorm van de buurman/vrouw aannemen.

Die gaatjes zijn geen gaatjes ...... maar puntjes van een zacht potlood. Wel meteen een beetje vernis overheen doen. Op de donkere planken zitten ze ook. Veel, heeeeel veel. Moeten nagels voorstellen. Ik heb het schip gebouwd zonder spijkers te gebruiken (op 4 sierspijkers in de steunen van de ankerlier na).
    Laatst gewijzigd door pilatus; 16-02-11 om 02:13
    Groeten, JanD

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Mooi Jan, ziet er een héél nette bouw uit!

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard Episode 4: dekmeubilair, lading en sloepen dec 2010 / jan 2011

Dit eindigt met de situatie zoals die nu is. Het dek begint al aardig vol te raken. Daar komen nog heel veel touwtjes bij.
    Om daarvan niet volkomen in de stress te schieten ga ik de Bounty afwisselen met de Victory. Daar moeten juist weer veel plankjes op en je doet maar hooguit een gang op een dag. En zo kan ik die droogtijden weer nuttig besteden.
    Ik vermoed dat mijn vrouw een andere definitie van nuttig heeft.

Ook van de Victory komt er hier een bouwverslag.

Wordt vervolgd

Naar vorig fotoverslag

Naar volgend fotoverslag
    Laatst gewijzigd door pilatus; 06-05-13 om 01:15 Reden: Ketting toegevoegd
    Groeten, JanD

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten