Hoofdsponsor

1/24 '56 chevy bel air [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jaja, hier en daar een kleurke.:laugh:
En een paar kabeltjes.:P
 
de ne motor zeg doe me denken aan de hemi,qua omvang en type riem polies
 
als ge nog ne keer chroom moet verwijderen; remolie gewoon de stukken erin leggen en er na n uur of 8 terug uithalen en keer wrijven
 
als ge nog ne keer chroom moet verwijderen; remolie gewoon de stukken erin leggen en er na n uur of 8 terug uithalen en keer wrijven

Zal er aan denken als ik nog eens zo hardnekkige chroom heb.
Meestal is het binnen een kwartier verdwenen in de dikbleek.
Maar heb op het internet wat rondgelezen en daar lees je dat "hoe ouder de kit, hoe moeilijker de chroom eraf gaat"
en is ook al een oudere kit deze.
 
Ik geloof steevast in ovenreiniger,de gelvormige in zwarte bus.chroom is eraf na een klein uurke ,en alles he!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben vollop aan de motor bezig, en wil deze een beetje verweren maar dit zit niet mee.
Op de kleppendeksels staat chevrolet en dit wou ik er een beetje laten uitspringen met een wash.
Zo gezegd zo gedaan.
Ik sta vanmorgen op en zie dat het niet is zoals ik wou en wou het overtollige wat wegvrijven met een oorstokje, maar dit ging niet.
Had het dan gedaan met penseelreiniger van revell voor de aquaverf.
Dit ging zeer goed, zelfs de verf die er op moest blijven ging er mee af.
Dus deze liggen nu in de ovenreiniger.

DSCF3533.jpg

Voor de mensen die ervaring hebben met washes enzo.
Hoe kan ik dit het best doen?
Heb nu aquaverf van revell gebruikt en sterk verdunt met water.
Gaat dit beter met olieverf?
 
ik zweer bij verdunde houtbeits. ik gebruik dit al jaren. houtbeits en gewoon sterk verdunnen met white spirit.
 
Kan idd met het penseel worden aangebracht, moet niet verdund worden, maar je mag wel.
Een andere oplossing is inkt gebruiken. Kijk eens mijn topicje van de spinnen na bij de wargames. Daar staat een mooie uitleg.
 
Kan idd met het penseel worden aangebracht, moet niet verdund worden, maar je mag wel.
Een andere oplossing is inkt gebruiken. Kijk eens mijn topicje van de spinnen na bij de wargames. Daar staat een mooie uitleg.

Ok zal is kijken.
 
Dat ziet er goed uit love belair's zeker met een blowermotor

Gr Dirk
 
Bedankt Dirk,

Vandaag van het goede weer genoten en gebruik gemaakt om de vernis erop te zetten.
Ook het probleem met de decals is voor 98% opgelost en voor mij niet meer storend.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De kleppen deksels opnieuw gedaan en een wash gegeven.
Ben er nu wel tevreden mee.

attachment.jpg

En dan de voorlopige stand van de motor.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
zeer mooi herstelt en wat een laklaagje zeg,blinkie blink manman.Die motor echt het einde zenne.
 
Mooie vorderingen.
Body ziet er zeer goed uit zo.
En die decals, ach ja, als je het weet, anders zie je het maar amper.
 
Heel mooi, wat je hier toont.....
Is die gepolijst of is de laatste vernislaag zo strak gespoten?
 
Thx

Heel mooi, wat je hier toont.....
Is die gepolijst of is de laatste vernislaag zo strak gespoten?

Deze staat in de vernis en is niet gepolijst.
Ga mij wel een polijstset aanschaffen want heb de tegenslag gehad dat er een paar stofjes ingevlogen zijn.
 
Als deze zo gespoten is, dan moet je me eens laten weten welk merk je hiervoor gebruikt hebt en of dit ab of spuitbus is.
SCHITTERENDE GLANS!
 
Als deze zo gespoten is, dan moet je me eens laten weten welk merk je hiervoor gebruikt hebt en of dit ab of spuitbus is.
SCHITTERENDE GLANS!

Deze is gespoten met een spuitbus vernis van Motip.
Maar heb al evengoed resultaat gehad met het huismerk van Karwei (nederlandse gamma ongeveer)
Zoals deze.

DSCF1837.jpg

Ik spuit 2 nevellagen en 2 natte lagen.
Je moet gewoon zien dat je de laatste laag echt nat spuit.
De meeste spuiten deze niet nat genoeg omdat ze schrik hebben voor lopers.
Het is even gewoon worden, want het is ook niet makkelijk om met een spuitbus in alle hoeken te komen.
 
ok, dat gaan we onthouden en eens proberen.
Ik heb nog een body van een Porsche 911 die ik moet vernissen voor onze sponsor Brit.be.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan