Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
De kit : Dragon, nummer 6290

De boxart van de kit :

6290.jpg


Na twee early war tankprojecten is het nu tijd voor een derde, namelijk de Panzer 38(T). Van oorsprong een Tchechoslowaakse tank LT.vz. 38 werd deze door de Duitse legerleiding herdoopt tot de Panzer T38,

of SdKfz.140.

Kenmerkend zijn de vele klinknagels op het pantser dat tot 2,5 cm dik was. Het kanon was een 37 mmSkoda A7, met +/- 90 granaten aan boord. Additioneel waren twee 7.92 mm MG.

Er waren vier bemanningsleden nodig voor een operationele tank. Op harde weg was de topsnelheid 40 km/u, in het veld ongeveer 15 km/u. De actieradius was gemiddeld 200 km, afhankelijk van het terrein.

Hij verwierf een reputatie bij de inval in Polen, bij de invasie van Frankrijk en tijdens operatie Barbarossa in Rusland.

Pz38t10.jpg

bbb.jpg

Pz38t34.jpg
 
Laatst bewerkt:
Schitterende tank en een waar wheatering feest met al die klinknagels dus snel bouwen want dan kan je hem eerder een laagje verf geven :)

Ron
 
Dat zal wel terug een juweeltje worden, ben benieuwd, ik volg deze op de voet ;)
 
Ron, ik heb er heel veel zin in !

Beyond, ik hoop dat hij net een tikkeltje beter wordt dan de vorige.

Koen, hij zit op m'n netvlies gebrand vriend ! Is die van jou dezelfde kit en zo ja, heb je iets aan ervaringen tijdens de bouw te delen ? Minpunten ?
 
Hey G,

dat was de tristar kit... het verschil tussen tristar (extreem veel onderdelen) en dragon (is het een smart kit???) zal wel groot zijn...
 
Altijd al een toffe bak gevonden, zo een beetje qua vorm de " oertank " .
Zo van : kijk mensen dat is de algemene basis om van te vertrekken indien jullie een tank willen ontwerpen.

Het zal weer in orde zijn. Ik voel het aan de spookpijn in mijn pink.
 
Hey G,

dat was de tristar kit... het verschil tussen tristar (extreem veel onderdelen) en dragon (is het een smart kit???) zal wel groot zijn...

Oké Koen, bedankt, een Tristar kit zit overvol onderdelen, teveel bijna ! Ik heb hier een Marder III liggen, amai, ik ga daar wérk aan hebben !
 
Ik heb hier een Marder III liggen, amai, ik ga daar wérk aan hebben !

Wees maar gerust :) Voor mij was dat net wat te veel van het goede... Was mijn eerste en waarschijnlijk ook laatste tristar kit... Ik blijf eigenlijk enorm fan van Tamiya...
 
Guy, ben zelf met de kit bezig in het geheim (sneaky me), kit past meestal goed, enkel wat opletten met het achterdek, daar heb ik twee zaken tegengekomen die ik vervelend vind.

Vooreerst goed opletten bij het monteren van de uitlaat, als je de hoek niet goed hebt is het lastig om het achterdek aan te laten sluiten op de verticale achterplaat. Daarnaast is er volgens het bouwplan een soort rekje links achter op de achterkant gemonteerd, waarvan ik nergens foto's gevonden heb dus heb ik dit er af gelaten.

Er is ook een probleem met het motorcompartiment, namelijk de kant van de batterij (als je het model voor je houdt en naar de kont van je tank kijkt, is dit op de linkerkant. Daar is het zo dat niet alle onderdelen passen, en er is een PE stukje bij dat niet echt goed zit (een soort afdek plaatje voor de batterij).

Voor de rest geen opmerkingen over deze doos..

Veel plezier met de bouw! ik volg mee, dit wordt ook interessant.
 
ene met vele moegelijkheden bij het verwerings proses
zal weer een boeiende topic worden om te volgen GUnit


tom
 
Oké Koen bedankt.

Burglar, ik ga dat goed in't oog houden dan, bedankt want dit is waardevolle informatie.

Inderdaad Tom, ik heb dit model gekozen om me verder te bekwamen in het weatheren, als ik aan m'n Comet begin moet ik het wel kunnen natuurlijk, die wil ik niet de mist in knoeien.

Hardcoremedic, deze kit heeft véél onderdelen, stress genoeg ophanden...nee het wordt geen grijze (al is dit een tank die zeer knap is in grijze versie), ik ga voor iets anders denk ik. Waarschijnlijk een gele ! Met camo desgevallend...
 
't Wordt in ieder geval een draadje om te volgen !

Dit was zowat de beste 'Duitse' tank uit het begin van de oorlog. De enige die zijn mannetje kon staan tegen de Franse tanks.
Dit staat ook nog op mijn verlanglijstje....

Groeten Rik
 
En toen gingen ze naar Rusland...waar ze als origami geplooid werden door de T34's. Tx voor je weetje Rik.

Bouwstage 1 heb ik achter de rug.
 
Ik denk dat hij de binnenkant van het voertuig bedoelt Famo ;)
 
Lachen hoor mannen, nee ik heb daarmee wel degelijk de buitenkant mee bedoeld. Ik wil mijn Comet niet in de minste gevarenzone brengen door iets te doen waarvan ik op voorhand het eindresultaat niet ken. Da's toch wel een tank waar ik een beetje extra tijd in gestoken heb qua scratch en zo...

Ik probeer morgen een foto te maken van de 1ste stage, niks bijzonders hoor...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan