Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Burglar, ik heb alles heel regelmatig gedryfit en het gaat geen problemen geven. En de uiterste puntjes werden verwijderd zodat alles naadlooos past thv. de as.
Ik heb zitten spelen met de helderheid van de foto's Koen, de achtergrond wit maken en dan met het contrast murmelen tot het ermee door kan.
 
Aangezien de motor en transmissie zichtbaar zullen zijn, ga je dan ook de bekabeling leggen zoals brandstoftoevoer, elek. bekabeling, enz.... ?
 
zeer net opgebouw GUnit , en de transmissie en de trekwielen zijn zeer geslaagd ( kan dat zijn dat het onderstel van een panzer t 38 gelijk is aan een marder III (dragon ) omdat ik ook eens zo een transmissie uit veel verschillende delen heb moeten maken en bij jou is die allezins veel beter geslaagd .

tom
 
@ Tom, daar heb je groot gelijk :)
Marder III is de naam van een serie Duitse tankjagers uit de Tweede Wereldoorlog, gebouwd op het chassis van de Panzer 38(t). Ze waren in productie van 1942 tot 1944 en deden dienst op alle fronten tot het einde van de oorlog.
 
Was het niet zeker maar dacht dat ook , ken niet veel geschiedenis t'is daarmee dat ik het eens vraagde, dank je voor de goede uitleg GUnit


tom
 
beyond vergeef me zat met mijn gedachten weer ver weg
tom
 
Mooi gedetailleerde transmissie zeg en die gaat te zien zijn, yes.
 
Er zit een luik voor en dat wil ik openzetten voor de kleur DJs.
 
Ziet er al allemaal lekker gedetailleerd uit wat er zo uit de dragon doos komt.

Ron
 
Dank mannen, knudde hier want ik kan geen update doen wegens opgebruikte batterijen. Ik ben ter afwisseling alvast aan de Friul tracks begonnen.
 
Oké hier een kleine stand van zaken, de bouw vordert gestaag, morgen kan ik een hele dag verder werken.

De subonderdelen tot nu :

SDC18999.jpg

Om Famo nog even te antwoorden : er komen kabeltjes in zoverre dat ik referenties kan volgen. Dat is altijd mooier natuurlijk.
 
Ik wist het !!! Dat wordt hier weer een toffe bedoening....
 
Ha Famo, ja zeker, ik heb alweer iets om te gaan scratchen/aanpassen : de luiken achterop !
 
bedoel je de luiken boven het motorcompartiment? Als je interesse heb, ik heb nog twee resinonderdelen daarvan van CMK anders, had de motor van een panzer 38 ingebouwd in een marder 3M, die had deze luiken niet.
 
Lekker bezig hoor G. Mooi gebakkie, ik het hem zoals je wellicht wel weet gebouwd van tristar. Best lastige kit en de dragon kit schijnt gemakkelijker te zijn in de bouw.

Dit wordt weer genieten :)
 
Ha onze G gaat ook wat scratchen/aanpassen zo te zien, dit word weer smullen.
 
Silenoz, tx man voor de genereuze aanbieding, maar ik heb me ondertussen al wel uit de slag getrokken dus het komt goed.

Hilbert, de Tristar kits zijn altijd moeilijker, ik heb er laatst eentje achter de kiezen gekregen en ik was aardig blij dat ie af was.

DJs, het is een relatief eenvoudige ingreep hoor. De flankjes van de luiken werden vervangen door plastic card (dun), en de rivetten (uit de stash) werden geplaatst omdat de originele verwijderd werden wegens de aanpassing v/d luikjes.

Ook werden de scharnieren weggehaald en iets steviger nagebouwd (de kit-scharnieren die opgegoten waren trokken op niks = te klein, niet de juiste look).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan