Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Guy , onderstel is al bijna af, der niet op kletsen maar wel met AB doen !!
komt hij er zo uit te zien als die oude foto met zijne loop kapoet !!!!


tom
 
Voor ik er kleuren tegenaan ga kletsen, zal ik zeker nog het nodige onderzoek doen. Het geel in het filmpje is ongetwijfeld té, maar dat zou evt. aan de camera te wijten kunnen zijn (hopelijk).

Wat ook mogelijk is, is dat bij de restauratie de verkeerde kleuren gebruikt zijn, het komt wel vaker voor dat een verkeerde kleur/camo gebruikt wordt...
 
Plezant dat de foto zo'n reacties losmaakt, die bemanning moet er toch ook maar beteuterd bij gestaan hebben.

Beyond ik ga daar zeker nog info over proberen in te winnen. Een verkeerde kleur zou ik tamelijk rampzalig vinden.
 
Laatst bewerkt:
Wat de kleuren betreft kan je toch gewoon de Duitse camo kleuren aanhouden?

Ron
 
Het wordt een camoversie Ron, die moet kloppen met de realiteit. De verfkeuze da's een probleem voor later, ik heb al wel gemerkt dat ook andere naties interessante camouflagepatronen hanteerden.

Maar als het even kan, ga ik voor een Duitse (past in de bescheiden collectie).

Foto van stage 2 en 3 :

SDC18986.jpg

De tweede stap in het plan behelst het samenbouwen van de uitlaatpot en schouw.

In stap 3 worden diverse onderdelen tegen het achterpaneel aangewerkt.

Opmerkelijk is de vaagheid op het plan waarmee de uitlaat op z'n plek gelijmd moet worden. Ik gebruikte de schuine kant van het dek (zie foto) om de hoek van de bevestigingsbeugels (blauwe pijlen) lte bepalen.

Deze beugels moeten immers mooi aansluiten op dit achterdeel in een later stadium. Voor een prima aansluiting dienen twee rivetten verwijderd te worden (rode pijlen).

De beschermkap van de uitlaatbuis (zwarte pijl) paste in eerste instantie niet mooi aan op het achterpaneel, dus heb ik de kap binnenin uitgeschuurd zodat er meer plek kwam voor de bocht in de buis.

Het geassembleerde bakje herbergt vermoedelijk rookpotten, maar dit bekijk ik eerst eens goed alvorens erop te zetten, het lijkt erop dat praktisch alle 38's dit NIET hadden.

Het achterpaneel werd reeds verlijmd op de body, een beetje hulp van karton was nodig om deze goed te modelleren. Eens het brandschot gemonteerd is, zal de vorm prima zijn.

Vwalla, goed weekend vriendekes !
 
Laatst bewerkt:
Guytje, :)

De ene zijn verf staat nog te drogen en de andere zit bijna tesamen, goe bezig man, en uiteraard zijn wij hoogwaardige kwaliteiten van u gewoon, we volgen, wel meestal in stilte. :8;)
 
Ik ben blij dat je die uitlaat goed hebt kunnen monteren guy, het is inderdaad een rotding om goed te plakken ;)
mooi gebouwd, ziet er proper uit :)
 
Laatst bewerkt:
Goe bezig Guy en over die 2 verwijderde rivetten zal er wel niemand moeilijk doen hoor. Ge moet het maar tegen niemand zeggen of nergens schrijven :8
 
GUnit , mooi uitgelegd die aanpassings werken , dragon is soms moeilijk kwa beeld en richtlijnen te volgen
maar jou nu al kenende zal alles met vakbouw opgelost worden
benieuwd naar het volgende update

tom
 
Danke mannen, ik ben jullie deze kleine update nog verschuldigd, het fenderwerk in -jawel !- plastic ! Erg fijn gedaan van Dragon, en een smetteloze fit.

SDC18991.jpg
 
Ik zit hier mee ne sherman,vond da een schoon panzer dus vanden eertse keer gekocht he,is op 1/35 zenne. maar wat ge hier toont man das klasse zelle amai.
 
GUnit, dat ziet er picobello uit.

Een vraagje, die 3 horizontale bevestigingen van de fenders waren die afzonderlijk of mee gegoten?
Ik zie daar ook een beetje een kleurverschil rond, is dit door de foto? Of heb je daar putty gebruikt???
 
doomwad, de bouw zelf is tot nu goed meegevallen, dus mijn verdienste is er nog niet bij.

Klopt Beyond, ik heb met putty gewerkt maar eigenlijk was het te verwaarlozen. De houders waren apart.
 
Hey Guy, ik herinnerde me juist dat er op die fenders twee kleine vlindervormige stukjes zitten/gemonteerd moeten worden. Misschien een "heads up", die dingetjes komen heel gemakkelijk weer los terwijl je je tank aan het bepotelen bent in latere stadia van de bouw, opletten dus dat je ze niet kwijt raakt.. zo zal je vermijden dat je zoals ik een tijd geleden op je handen en je knieën zit te sakkeren op het tapijt met een vergrootglas en een spot in je handen om het stukje terug te vinden..
 
Die vlindermoertjes zitten erop en gelukkig moest ik ze ditmaal niet zelf fabriceren uit plastic card. Bedankt voor je goede raad Burglar !
Ik was bij stap 5 geëindigd laatst, dus stap 6 : dit behelst de tracks maar daarvoor ga ik ondanks de prima kwaliteit single links (uit de kit) toch Friuls gebruiken.
Stage 7 omvatte ondermeer de stoeltjes, de voorplaat van de lower hull, het aanbrengen van extra armor tracks erop, wat haken en ogen, en vooral de transmissie.
Zeer goed gedetailleerde onderdelen, geen probleem, maar het feilloos inpassen in de bemanningsruimte diende goed overdacht te worden. Na een kleine bijsturing thv. de assen op de trekwielen klopte het plaatje.
De trekstangen voor de besturing heb ik niet uitgevoerd in pe voor twee redenen :
- het plastic onderdeel zag er bijna perfect uit na oppoetsen,
- je ziet er geen barst meer van als de tank gesloten is.
Een erg leuk onderdeel om te doen was stage 8, de motor ! Erg veel stukjes, goede fijnheid, daar geen klagen over...maar het plan bevatte foutjes hier : D44 en D43 verkeerd genummerd, deel D10 niet vermeld maar wel getekend en herkenbaar genoeg om je uit de slag te trekken + erg vage plaatsbepaling op de tekening, D33 idem maar zichzelf uitwijzend.
Alles ligt klaar om ontvet te worden en dan kan er alvast heel wat gepenseeld en geairbrushed worden ! Hoewel ik de binnenkant maar amper kan tonen wil ik hier toch eens goed voor gaan zitten want het motorblok en de transmissie komen bloot te liggen middels geopende luiken. Qua toevoegen van scratched details maak ik het mezelf gemakkelijk, ik ga liever dieper in op die zaken langs de buitenzijde.

Fotokes :

De voorplaat met de tracks als add on armor :

SDC18993.jpg

De kast met rookpotten gemonteerd (geen dwaze gaten geboord zoals wordt aangeraden maar lekker verlijmd, toch bedankt Dragon voor het proberen!) :

SDC18994.jpg

De transmissie bij de trekwielen :

SDC18996.jpg
 
Laatst bewerkt:
De kwaliteit van u foto's is er serieus op vooruit gegaan bij die laatste post... Iets speciaals gedaan? :)
 
Hey Guy, wat je daar zegt van dat motorcompartiment is helemaal waar, ik heb ook even scheel gekeken daar op..

ik zie dat je de drijfas van de transmissie (die twee "buisjes" die vooraan links en rechts uitsteken) al bevestigd hebt. Zal dit geen extra problemen geven wanneer je die in de tank wil gaan monteren na het schilderen? ik heb er ééntje los gelaten om het gemakkelijker te kunnen doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan