Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha Droop, ik blijf m'n best doen, het doet plezier om te lezen dat het de goede kant uit gaat.

Hoi Ron, ergens vind ik het ook wel een beetje spijtig hoor, maar de Tristar kit is beter van details voorzien. Tja die rode brandblusser, maar...niet getreurd !

Het leek me een kleine uitdaging om van de rode brandblusser een grijze te maken zonder hem uit de tank te halen. Een beetje fijn schilderwerk later (tussen de munitiekistjes en zijwanden) en nu is iedereen tevreden !

SDC19593.jpg
 
Als ge inzoomd op de brandblusser is de vuldatum precies 16/3/1940 of 16/8/1940.
Allee dat is wat ik er kan van maken hé.
 
Even terug op die brandblusser, er zijn verschillende uitvoeringen, waaronder ook rode en gele!!
Deze werden echter zo weinig mogelijk gebruikt in open voertuigen, in tanks echter...

;)
 
De brandblusser is en blijft een miniem detail, het geheel echter mag zeker gezien worden...

GUnit, je blijft een echte kunstenaar ;)
 
Ook ik heb me even ingelezen en helaas niet direct iets over de binnenkant van gesloten panzervoertuigen :(
Buitenkant van het voertuig zaten brandblussers in diversen kleuren van zwart (overgeschilderde rode brandblussers)groen,grijs,geel en.........rood.
Dus rood voor de binnenkant is niet uitgesloten trouwens de Tiger tanks hadden rode automatische brandblussers.
Foto`s zijn altijd probleem uit die tijd wat die zijn vaak zwart wit en daar zie je niet of de kleur nu rood of grijs is.

Maar daar gaat het allemaal niet om het ging meer om de toonzetting van je reacties en die waren ook niet echt voorzien van bewijs ;) dat het niet klopte wat GUnit had gedaan.

Ron
 
Dat is het Ron, het is lang geleden en je kan er bij gebrek aan doorslaggevend bewijs over blijven discussiëren. Dat was niet de bedoeling.

Van al hetgene je van het interieur ziet, zal binnenkort niets meer terug te zien zijn. Daarvoor wil ik aan de slag met een Tristar kit, die is beter gedetailleerd immers.

De boordradio werd geplaatst (ook dit is iets waar men over discussieert, de plaats in de tank).

Straks een foto.
 
@ Guy: welke verf (kleur) heb je gebruikt om het motorcompartiment te schilderen? Is dit dan dezelfde kleur die als primer voor de buitenzijde van tanks?
 
Inderdaad mad ice, de rode primer werd ook langs de buitenzijde gebruikt. Enkel de lopen van Duitse tanks werden in principe behandeld met een grijze primer (deze was hittebestendig, in tegenstelling tot de rode). Maar ook hier gelden uitzonderingen want er zijn tanks bekend waarvan de lopen eveneens in de rode primer gegrond werden (naar het einde van de oorlog toe, toen alles schaarser werd en/of er niet voldoende tijd meer was).

De radio in z'n rack :

SDC19595.jpg
 
Ik had al zo een vermoeden. Welke verf/kleur heb je hiervoor gebruikt? BTW je interieur ziet er meer dan geslaagd uit! Wat is dat donkerbruine stuk op de wand naast de rechterstoel?
 
Prachtig mooi werk.
Ik hoop dat ik ooit ook zo ver geraak.

Mark
 
Prachtig werk Guy, tis in orde
 
Ik had al zo een vermoeden. Welke verf/kleur heb je hiervoor gebruikt? BTW je interieur ziet er meer dan geslaagd uit! Wat is dat donkerbruine stuk op de wand naast de rechterstoel?

Mad ice, over de kleur, het gebroken wit maakte ik met Revell Aqua Acrylics satijn wit en een klein tipje zand (Sand), het rode primerkleurtje mengde ik uit purperrood en een tipje bruin, om de scherpte eruit te halen. Een drybrushing deed ik met logischerwijze een lichtere variant. Ik heb me gebaseerd op het hull rood van Tamiya.

Op de linkerstoel zat de boordschutter/radioman(?), de rechterstoel was van de bestuurder, Locus gaf het al aan, het is inderdaad een beschermkussen.

Over de gedetailleerde info rond de kleur van in dit geval de brandblusser en de reactie van Ron...de ervaring heeft mij hier geleerd dat wanneer een medelid zijn kennis inbrengt, ik verder geen bewijsvoering nodig acht. De collega's doen hier immers niet aan kantklossen of slootjespringen...we zijn hier met z'n allen dus in goede (betrouwbare) handen.

Markske, ik denk dat jij even ver staat hoor vriend !

Famo, bedankt, ik kan de boel met een gerust gemoed dicht lijmen straks.
 
Laatst bewerkt:
Om het onderwerp brandblussers af te sluiten : als er mensen zijn die hun duitse Tetra brandblussers van decals willen voorzien, hier zijn ze verkrijgbaar :

http://www.hlj.com/product/HST006

Prachtig werk aan deze mooie tank Guy ^^
 
Cool Wet Sellery ! Dat zijn prachtige decals, de kers op de taart. Een must have voor een gedetailleerd interieur.

Bedankt !
 
leuk die decals die je daar linkt, ik heb er ook liggen maar waarschijnlijk van een ander merk. ik zal es moeten zien waar ik dat velletje gesmeten heb!
vond het zo'n "must-have" voor dat extra detail :)

Je motorcompartiment is heel geslaagd hoor Guy, gelukkig zullen we daar nog iets van te zien krijgen bij het monteren van de bovenkant :D
 
Niet lang meer Burglar.

De bovenkant van het personeelsgedeelte werd eerder reeds geschilderd, nu werden er een paar washes en wat schrale schade aan toegevoegd. In het ronde gat waar de bol van het machinegeweer in komt, bracht ik wat rode primer aan.

SDC19611.jpg

Het volgende aandachtspunt wordt de MG.

Groetz.
 
prachtig en ik weet het wordt afgezaagd misschien.
Ik blijf vol bewondering toe kijken.

Mark
 
ziet er prachtig uit, jammer dat het niet meer zichtbaar gaat zijn, maar we hebben er toch kunnen van genieten. Ik hoop dat ik het ooit voor de helft ga kunnen afwerken zoals je het hier laat zien...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan