Hoofdsponsor

1/25 Bugatti Royale "Coupe napoleon" 1930

Krult het papier niet teveel als je waterverf gebruikt?

Nee hoor, gewoon je verf niet te dun maken.
Als je de verf heel dun maakt krijg je doorlopers net als bij de stiften.

Fred
 
Een kleine up-date:

De aandrijfstang in elkaar gezet:
1_IMG_4608.jpg

En begonnen om de ellenlange spatborden van de voorwielen in elkaar te zetten, nou ja de rechtse dan:laugh::
1_IMG_4613.jpg

1_IMG_4615.jpg

1_IMG_4616.jpg

Fred
 
Dat ziet er weer heel mooi uit Fred. Die gebogen vormen lijken mij niet gemakkelijk.

Christophe
 
prachtig fred, een heel werkje.
 
Mooi Fred.
De kromming zit er mooi in.
 
Vanmorgen, tijdens het drogen van de lijm op de Oseberg, aan de balken begonnen;
1_IMG_4628.jpg

Nou ziet dat er allemaal niet zo spannend uit maar is het wel.Volgens de tekening moet het zo:
1_IMG_4629.jpg

Maar op de onderdelen staat het weer anders (en niet echt groot:wacko:):
1_IMG_4636.jpg

Ook op de plaats waar het gemonteerd moet worden op de onderplaat staan de nummertjes door elkaar gehusseld.
Ben je toch weer snel een uurtje bezig om het allemaal uit te zoeken:@

Fred
 
Ja Fred dit gaat goed zo te zien he.Ik heb er eentje op 1/24 staan en die word normaal gebouwd he.type 41
 
Oei Dominiek gij ook al,tja modelbouwen he moet je soms eens wat voor over hebben nietwaar
Maar op terug ontopic te komen,Fred man die bugatti is die vrij te downloaden? of heb je die besteld..
Patje.
 
Patje, ;)

De versie waar ik mee bezig was had ik gedownload van een Braziliaanse webside.:worried::worried:
Afgelopen zaterdag zag ik echter het origineel voor slechts €9,- op de beurs in Goes liggen.
Nou die kon ik dus niet laten liggen. Bij thuiskomst blijkt degene die ik gekocht heb iets groter en veel mooier te zijn.
Ook zaten alle onderdelen erin zoals o.a. versteviging karton voor het draagbalken e.d.

Dus ga ik helemaal opnieuw beginnen:D:D

Fred

Fred
 
Oooooooooooo excuus nie gezien Fred.zal eens op de website gaan kijken mischien dat ik die ook ooit es maak he;)
Bedankt Fred.
Patje.
 
ziet er weer goe uit ,fredje.

ga er straks ook nog eentje starten
 
Ik heb momenteel niet zo heel veel tijd om te bouwen ( Ben het huis van mijn jongste zoon aan het opknappen.:) )

Maar tussendoor gebeurd er wel wat aan de Bugatti.

De bodem plaat in elkaar gelijmd:
1_IMG_4638.jpg

Heb ik de sierlijsten van het eerste spatbord gemaakt:
1_IMG_4637.jpg

En nog meer onderdelen uitgesneden:
1_IMG_4639.jpg

En de eerste spatbord is klaar en bewerkt met waterverf:
1_IMG_4640.jpg

En een dry-fit op de bodemplaat: :D (het rechtse spatbord is klaar de linkse nog niet.)
1_IMG_4641.jpg

Fred
 
Het vordert al lekker Fred.
Zo te zien roogt de waterverf ook goed op.
 
Zo, wegens drukte is het niet altijd makkelijk even een up-date te plaatsen.
Dus nu maar even een grote up-date.

Waar waren we gebleven, de draagbalken:
1_IMG_4646.jpg

Deze waren erg lastig om in elkaar te plakken. Mede door de kleine afmeting én omdat deze haaks op elkaar geplakt moesten worden:
1_IMG_4653.jpg

1_IMG_4655.jpg

1_IMG_4656.jpg

Omdat deze onder de auto komen en ik niet weet wat er straks allemaal zichtbaar is alles zwart geschilderd:
1_IMG_4669.jpg

Ondertussen begonnen aan de achteras. deze is iets te groot gemaakt ( ervaring) dus wat kleiner gesneden:
1_IMG_4658.jpg

En dan maar gaan rollen.....
1_IMG_4659.jpg

1_IMG_4661.jpg

tot een mooie as:
1_IMG_4662.jpg

En een dry-fit in de aandrijving:
1_IMG_4664.jpg

1_IMG_4665.jpg

Er liggen nu genoeg onderdelen klaar dus die gaan ik eerst maar eens in elkaar plakken:
1_IMG_4673.jpg

Dry-fit hoe het allemaal ongeveer moet komen te zitten:
1_IMG_4671.jpg

Fred
 
Dit word een mooie royale Fred,je geeft het echt een zeer mooie afwerking zie ik,dus je systeempje met de verf werkt goed he.
 
Ja Patje, de waterverf werkt perfect op papier.
Experiment geslaagd zullen we maar zeggen!

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan