Hoofdsponsor

1/25 Bugatti Royale "Coupe napoleon" 1930

Vandaag het pakketje van Schreiber-Bogen maar eens uitgepakt.
Wat een verrassing:wow::wow: Mooi stevig papier, zeer duidelijke print, dubbelzijdig geprint voor b.v. de binnenkant van de wielkasten, etc...:D:D:D
1_IMG_4529.jpg

En dus gelijk maar een het eerste stukje uitgesneden.
Zoek de verschillen....:
1_IMG_4530.jpg

Het origineel is iets groter en wat blijkt, de kopie is aangepast om af te drukken op A4.
In de lengte 93,3% van het origineel en in de breedte 94,7% van het origineel. ( dat kan dus nooit gaan passen:@)
Verder zijn de kleuren, lijntjes, nummertjes en werkwijzen zeer duidelijk gedrukt is is de keur vele malen mooier en is de kwaliteit papier gewoon JOEPIE:P
( Ben gelijk al verzot op dit pakket)

Fred
 
Dat lijkt mij weer vele uurtjes bouwplezier Fred. Zie maar dat hem klaar is voor de ledendag :laugh::laugh::laugh:want die wil ik wel eens zien.

Christophe
 
Ja de bugatti he lolz éhéhéhéh nietwaar ,zal mooi worden he Fred.
 
Is dit je bugatti al Fred? .) ehehehehe
 
neej he,tjah de boog kan niet steeds gespannen zijn Fredje dus onstpanneeee.
 
Vandaag weer eens een paar uurtjes aan de Bugatti gewerkt.

Eerst de onderdelen die stevig moeten zijn op een plaat karton geplakt.
Hiervoor een spuitbus lijm gebruikt van de Action.
1_IMG_4532.jpg

Vervolgens mijn nieuwe speeltje uitgepakt:
1_IMG_4580.jpg

En aan de slag gegaan:
1_IMG_4589.jpg

De zijkanten van de treeplanken grijs gekleurd op het spatborden geplakt:
1_IMG_4586.jpg

En begonnen met de verstevigingen voor de spatborden. Deze zijn dubbelzijdig bedrukt maar na het snijden blijven de zijkanten wit.
Dus eerst deze zijkanten zwart maken:
1_IMG_4591.jpg

Fred
 
Ook een geduldig werkje denk ik.
Uit hoeveel onderdelen bestaat deze?
 
Hier is duidelijk iemand verslaafd aan papiermodelbouw.
Weer een mooie start Fred.
 
veel succes fred, jij kan dit ! Ik niet :)
 
Zit ik zo een beetje te snijden aan de Bugatti krijg ik ruzie met mijn scalpel en de scalpel heeft gewonnen:@:@
1_IMG_4597.jpg

Maar goed met een pleister weer verder gesneden:
1_IMG_4599.jpg

Fred
 
Dit word met de grootste zorg gedaan zie ik,wel je papier snijde he Fredje lollol ;)
 
Een bloedrode Bugatti is ook mooi ;).
Scalpels hebben de neiging meestal van je te winnen.

Verder goed bezig Fred.
 
Het is een heel werkje, maar het komt goed.
 
Ik ga in dit model wat nieuwe technieken proberen, nou het snijden met een scalpel is aardig gelukt. ( slecht klein wondje:laugh:)

De volgende techniek ga ik nu uitleggen.

Omdat ik de snijkanten ook altijd mooi wil hebben kleur ik die. Zoals bij de Vmax zijn alle kanten zwart gemaakt met een viltstift.
Viltstift geeft echter een probleem, de inkt drinkt diep in het papier:@
2 weken geleden kreeg ik op de beurs in Goes een goede tip n.l. gebruik voor je papier model waterverf.
Dus een waterverf setje gekocht en daar maar eens een test mee gedaan. Oordeel zelf:
1_IMG_4603.jpg

Dus voor mijn model maar eens wat verf gaan mengen (dat kan dus ook niet met stiften;) ):
1_IMG_4607.jpg

Eerst zonder verf:
1_IMG_4604.jpg

En zie daar met verf:
1_IMG_4606.jpg

Nu nog leren om goed de kleuren te mengen en te kijken wat deze doen als ze droog zijn.
Maar ik ben er nu al tevreden mee :D

Fred
 
Ja Fred de waterverf is het he,vele jaren geleden kocht mn ma ook es een paper model en ik kleurde de randjes ook met stiften,idd niet goed dus he.
Deze sheets zatel zelfs al es bij een modelbouw boekje toen als gratis geschenkje voor het abonnement die ze nam toen.
Dit word een schitterend model zie ik.
Patje.
 
Krult het papier niet teveel als je waterverf gebruikt?
 
Papier modelbouw geeft ook veel verschilende vormen van tehnieken , met waterverf zal je zeker een betere resultaat mee boeken
prachtig werk trouwens dat je ons toont


tom
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan