Hoofdsponsor

1/35 Miniart grondwerk + Tamiya Wespe [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

koenele

Guest
Dag mannen,

Grondwerkje

momenteel ben ik bezig met een vacuform grondwerkje van Miniart. Ik ben aan dit kitje begonnen eerder uit interesse naar vacuform. Mijn conclusie: ik werk er niet graag mee. Erg veel schuur en plamuurwerk. Daarbovenop zijn de details niet altijd even scherp. Geef mij maar zand gemengd met tegellijm om m'n eigen grondwerkjes te maken...

fff.jpg

eerste kleuren

hh-1.jpg

steentjes ingekleurd

IMG_8028.jpg


Heb de deur voorzien van nieuwe klinknagels.

deur.jpg

Dan geschilderd in basislaag en houtchips geschilderd...

deur2.jpg

Nog te doen: washes, lichte drybrush, en wat stof aan de onderkant...

stenen van de weg ingekleurd

base.jpg

Ondertussen heb ik ook al wat gras toegevoegd...

Nog wel wat werk om het bruin wat interessanter te maken. Alsook extra washes tussen de stenen...


Wespe

Deze staat voorlopig in deze fase:
weps.jpg


groeten,
Koen
 
Mooi gedaan ,waar speelt dit diotje zich af?
 
De tamiya wespe ziet er zeer net gebouwd uit , in welke kleur komt hij .
de miniart grond en muurtje ziet er nogthans goed uit en vooral prachtig geschilderd .
een ding vind ik persoonlijk minder , vind de deur iets te blauw groen uitkomen tegen over je prachtig geschilderde muur of word de deur nog bij gewerkt ofzo



tom
 
@ Hugemikus

Geen idee :). Ik wou vooral weten hoe die vacuform kitjes bouwen... op historisch vlak laat ik dus wat steken vallen :)

@ Tom

de deur is inderdaad nog veel te fel van kleuren... Heb ze dan ook enkel nog maar in basiskleur blauw gezet en verweerd met bruine tinten. Ik ga het blauw wat terugdringen met washes en wat matter maken met pigmenten!
Bedankt voor je lovende woorden.

Koen
 
Vacuuform is ook mijn ding niet, er zit geen stevigheid in, en zoals je zegt, de details zijn niet altijd mooi...

De schilderwerken zijn dan wel zeer mooi ;)
Wat ik iets minder vind, is de grond (aarde), die ligt iets te rechtlijnig... Mooier (in mijn ogen dan ;) ) zou zijn mocht er hier en daar een beetje aarde meer op de weg komen... Het ziet er trouwens eerder een weg uit langs de "boerebuiten", dus daar zou minder verkeer passeren (toen in die tijd nog hoofdzakelijk paard en kar) dus zouden er ook minder brede banen vrij van aarde zijn denk ik??

De wespe ziet er voorbeeldig gebouwd uit :)
Benieuwd welke jas hij zal krijgen...
 
Helemaal akkoord beyond...

Ik maak liever zelf de ondergrondjes... maar wou eens zien hoe ver ik zou geraken met dergelijke prefabs...
 
Over Vacuuform ben ik ook niet zo tevreden zoals je al hebt vermeld heb je er behoorlijk veel plamuur en schuurwerk aan...;)

De straat stenen zijn supper mooi gedaan,kan je even vertellen welke kleuren je hier voor hebt gebruikt,voor de rest gaat dit een zeer mooi dio worden...
Wat betreft die mooi gebouwde Wespe al enig idee welke kleuren je hier gaat gebruiken...
 
dit gaat een mooike worden. ik zal af en toe wel eens komen kijken.nice work
 
@ Danny,

dank je. De kleuren die ik heb gebruikt zijn een zestal tinten die ik gemengd heb met zwart, wit, stone grey en iraque sand. Allen van vallejo. Ik moet de voegen nog wel aanpakken zodat de stenen wat meer in het stof lijken te liggen.

@ trobwal: bedankt!

Wat betreft het verfschema voor de Wespe heb ik nog geen idee. Ik hoop hier wat suggesties te krijgen van jullie!

Groeten,
Koen
 
Die tracks zijn die niet van Modelkasten zo te zien ?
Waarom grijze baanwielen ipv gele, heeft dat een reden ?
 
tracks zijn inderdaad van modelkasten,
de wielen zijn van een recente dragon kit, beter van kwaliteit...
 
Goed die twee kleuren in je deur Koen, het oogt speciaal, ze is al mooi verweerd (iets wat je altijd goed gekund hebt, ook bij tanks). Ik kijk uit naar je grassen !
 
Er komt al wat leven in de tuin, ziet er mooi uit.
 
Een goeie tuinier, ik zie dat onmiddellijk !
 
Dat zou misschien wel beter passen met je struik die groener staat...
 
je heb alvast groene vingers in huis , mooi tuintje geworden

tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan