Hoofdsponsor

1/35 Miniart grondwerk + Tamiya Wespe [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi, het project gaat vooruit, zo zien we het graag :) De decals zijn op het eerste zicht ook goed aangebracht, meteen weer een hoop stress vermeden!
 
Hey Steven,

ik heb voor dry transfer decals (archer) gekozen... Is een vlak oppervlak (geen decal sol nodig) dus zijn dry transfers een pak makkelijker...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Steven,

ik heb voor dry transfer decals (archer) gekozen... Is een vlak oppervlak (geen decal sol nodig) dus zijn dry transfers een pak makkelijker...

Koen dit is interessant,je spreekt van droog decals lijken deze op een soort stikker of ga ik hier in de mist en is er nog een mogelijkheid om de decals te corrigeren achter af...
 
Hey Danny,

bekijk dit filmpje even... de eerste 3 minuten is geleuter, maar daarna zie je duidelijk wat dry transfers zijn en hoe ze aan te brengen...

Voor militaire modelbouw is Archer misschien wel het bekendste merk. Maar producenten als Mig Productions hebben er ook in hun gamma... Grote voordeel is dat ze niet verzilveren en ze heel snel zijn aan te brengen...
 
Voor militaire modelbouw is Archer misschien wel het bekendste merk. Maar producenten als Mig Productions hebben er ook in hun gamma......

Verlinden heeft dit ook nog in zijn cataloog gehad ;)
Ze zijn hier en daar nog wel te vinden denk ik, soms aan zeer democratische prijzen...
 
Dat gaat hier de goeie kant uit !

Wat preshading en 3 tonen camo betreft doe ik dat zoals Silenoz zegt ,je kleur oplichten naar de midden toe.
Of als je met vlekken werkt zoals die groene, eerst afdekken zodanig dat de primer onbespoten blijft als je je geel spuit. Voordat ge je groen begint te spuiten neem je dan je "afdekking" weg en zo kan je je preshading behouden. Let wel dat je met je geel bijna niet aan je afdekking komt en dat om randvorming te voorkomen. Dus , wil je bv een vlek van 2x2 cm groot, neem je een afdekking van 1,3 x1,3 groot. Door dan met je groen het geel te overlappen krijg je ook een zachte omranding en heb je in je groen je preshading nog waar je kan mee spelen.

Zoals DJs aanhaalde , met een wash of filter zal het al een heel ander uitzicht krijgen
 
En we zijn begonnen met de binnenkant...
Foto is onderbelicht, kleuren zijn pak beter... spijtig maar kom

IMG_8292.jpg

groeten,
Koen
 
Chips gelijk alleen onze Koenele dat kan : merveilleux !
 
Zeer mooi, maar ik zou zeker niet meer chips aanbrengen, less is more hé
 
zeer geslaagd de beschadigingen (chippen ) maar zou zoals ratticus al aangeeft zeker niet meer chips aan brengen


tom
 
Ja Koen die chip's zijn van de hand van de meester,geweldig mooi en zeer realistisch gedaan....
 
Een oorverdovende stilte.........
 
Pas op zulle mannen, op zo'n Wespe gevechtsplatform werd heel hard gewerkt, de schade die hier in de verf werd aangebracht lijkt me spot on.
 
inderdaad G, dit was artillerie waarin ferm werd gesleurd, obussen in het rond vlogen, ...
zeker het luik dat vanachter kon neergeklapt worden... Dat heb ik dan ook met veel 'schuur'strepen verweerd...

luik.jpg
det.jpg
paneel.jpg

Wat denken jullie?

groeten
Koen
 
ik vind dit deel beter dan vorige, less is more.
Dit is echt prachtig, gewoon echt :)
 
ziet er goed uit, ik herken meteen weer die typische stijl ;)
 
Zeer mooie en fijne chippings :O
Bestaan die allemaal uit hetzelfde kleur? Of heb je meerdere kleuren gebruikt??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan