Hoofdsponsor

1/35 Miniart grondwerk + Tamiya Wespe [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
vraagske ivm Miniart, ik heb die dingen nog nooit in de handen gehad vandaar mijn vraag: zijn al hun setjes van miniart in vac-form?

btw Koen, t'ziet er super uit.
 
Inderdaad pastis, al hun grondwerkjes en huizen zijn in vacuform... Hun voertuigen niet
 
sorry ff off topic: zijn er btw nog ander huizen en muren fabrikanten dan Mini-art in de modelbouwbusiness?
 
Yo Koen,

Knap tuinier werk. Maak je de klimop nog wat voller? En het gras zou ik ook nog een kleurtje geven, zoals je aangaf, donkergroen tintje vanonder en een licht zandkleurtje van boven ;-)

Heb je geen problemen ondervonden om die vacu delen tesamen te lijmen?
Heb vroeger eens een huisje van hen gebouwd,dat was echt geen lachertje om die delen tesamen te lijmen voor mij.
Zelf heb ik dan op alle plaatsen waar je moest verlijmen aan de binnenkant strips gekleefd,zodat beide delen erop gekleefd kon worden.
En er was toch wel erg veel plamuur werk aan om het toonbaar te maken.
Het is ook allemaal erg slap en dun.

Oefenen is hier de boodschap, wat er zitten toch wel héél mooie kitjes in het assortiment van Miniart en zeker wat de gebouwen betreft. In de laatste Art of Modelling staat er een artikel over hoe je een dergelijke kit op een simpele manier vervaardigt...leerlijk artikel ;-) ;-) ;-)


Ziet er al goed uit Koen :-)

ps: je pronostiek is gelukkig niet uitgekomen ;-)

grt Nico
 
En wie heeft dit artikel geschreven Nico in Art of Modelling ...;)
 
Laatst bewerkt:
hier een goede bouw beschrijving van hoe je te werk moet gaan :http://www.miniart-models.com/ bij assembly guide kijken


heb zelf al verschillende gemaakt geen problemen ondervonden ( ik gebruik de supper lijm van bij de zeeman ( 2 kleine tubes voor een halfe euro )
maar steeds één zijkant per keer lijmen , dan heb je een beeter overzicht op alles wat je lijmd

zitten echt supper kids bij van miniart op gebied van huizen enzomeer

tom:$
 
@ vandorpemarc: er zijn nog wel wat fabrikanten die dit uitbrengen hoor... Je kan ze natuurlijk altijd zelfs maken met wat gips...

zo heb ik het ooit gedaan:

IMGP5201.jpg
IMGP5194.jpg
IMGP5207.jpg
 
Mooi werk Koen, ik verheug me met deze update. Ik heb ook een dergelijke taak voor me, gras en dergelijke, en het lukt me niet echt om het op een goeie manier aan te pakken. Je techniek lijkt me heel geslaagd, hier kan ik nog uit leren.
 
Yo Koen,

Knap tuinier werk. Maak je de klimop nog wat voller? En het gras zou ik ook nog een kleurtje geven, zoals je aangaf, donkergroen tintje vanonder en een licht zandkleurtje van boven ;-)



Oefenen is hier de boodschap, wat er zitten toch wel héél mooie kitjes in het assortiment van Miniart en zeker wat de gebouwen betreft. In de laatste Art of Modelling staat er een artikel over hoe je een dergelijke kit op een simpele manier vervaardigt...leerlijk artikel ;-) ;-) ;-)


Ziet er al goed uit Koen :-)

ps: je pronostiek is gelukkig niet uitgekomen ;-)

grt Nico

Hoi Nico,

vind je dat de klimop nog wat voller moet? Heb er ook al naar zitten staren met die vraag... Misschien boven op de boordsteen toch nog wat uitbreiden. Gras ga ik inderdaad iets frisser proberen maken...

Pronostiek is inderdaad niet uitgekomen ;)

Groeten
Koen
 
Mooi werk Koen, ik verheug me met deze update. Ik heb ook een dergelijke taak voor me, gras en dergelijke, en het lukt me niet echt om het op een goeie manier aan te pakken. Je techniek lijkt me heel geslaagd, hier kan ik nog uit leren.

Hey Steven,

de techniek heb ik geleerd van G-man en al doende verfijnd.

Ik meng 3 verschillende soorten grassen, zowel verschillend in kleur als lengte. Dan neem je tussen wijsvinger en duim een dot gras die je tussen de twee vingers rolt zodat de sprietjes min of meer in dezelfde richting komen te liggen. Met een pincet neem je dan over en "plant" je de dot in de verdunde houtlijm die je reeds op de gewenste plaats aanbrengt. Vervolgens kan de je de dot nog wat 'stylen' door met de pincet het geheel wat open te trekken...
 
Mannen,
wat denken jullie van deze camo?

CR-7SZwbGZKaw.jpg


Groeten,
Koen
 
Héééél mooi !

Is dit al afgewerkt, of volgt er nog wat verwering ?

Groeten Rik
 
koenele da ziet er mij een prachtig camo uit , ga je voor deze op je wespe

tom
 
Dat zou een erg toepasselijke kunnen zijn denk ik Koen, die rokerige slierten transparant bruin zijn leuk om te doen.
 
@ Inflandersfields: dit is spijtig genoeg (nog) niet mijn model, maar een referentiefoto :) Hopelijk kan ik iets realiseren dat in de buurt komt...

@ Tom: ik denk dat ik voor deze ga inderdaad... Sowieso een zandgele achtergrond met camopatroon. Al dan niet met enkel groen, of groen/bruin (2tone).

@Gman, bedankt G. Ik kijk er enorm naar uit om die grote oppervlakken te gaan spuiten... Een uitdaging om er veel leven in te steken...
 
Ik weet niet van wie dat model is ,maar tis in ieder geval knap
 
... Sowieso een zandgele achtergrond met camopatroon. Al dan niet met enkel groen, of groen/bruin (2tone).

Ga je op die manier niet teveel hetzelfde (soortgelijke) kleur in je dio steken? De muur is ook reeds in die (zandgele) tint...
 
Hey Beyond,
waardevolle opmerking! Bedankt.

Ik hoop het niet in elk geval. Een whitewash zou niet erg realistisch zijn en veel andere opties zijn er niet...

Maar ik ga er vanuit dat het wel goed komt... (hopelijk ;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan