Hoofdsponsor

1/35 T-70 M Early production [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo op het moment zijn we aan het prullen voor de haakjes op de toren te krijgen en te voorzien van de nodige lasnaadjes :s

T70-0039.jpg

De achterste beugeltje met de lasnaadjes.

T70-0040.jpg

In het begin had ik een beetje de indruk dat ze te groot waren maar als ik naar de echte kijk denk ik wel dat ik in de buurt zit.

t-70_light_tank_057_of_130.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo hier zijn we weer eens met een update :D

Ondertussen zitten alle lasnaadje rond de beugeltjes

T70-0042.jpg
T70-0043.jpg

de uitlaten heb ik ook ingekort en terug uitgeboord.

T70-0044.jpg

Hier ook nog een detail foto van de lamp.

T70-0045.jpg

Nu ben ik bezig met de bak aan de zijkant de lasnaadjes liggen er al op nu moet ik nog proberen voor de scharnieren aan de onderkant van de bak na te maken

T70-0046.jpg
 
Erg mooie update Dre, ik geniet er telkens weer van te zien hoe goed uw systeem van werken te zien is. Ga zo verder, weer een topmodel binnenkort ! G.
 
Zeer fijn werk.
Dit wordt, zoals GUnit zegt, een topmodel....

Grtz,
Beyond
 
Prachtige.....vorderingen...mooie detail's.....dit moeten we zeker volgen tot het einde.....:D:D:D:D
 
Thanks allemaal,

maar wacht even voor te zeggen topmodel zo ver zijn we nog niet er kan namelijk nog van alles mis gaan :s
 
Zo nog eens tijd voor een zeer kleine update.

Ik heb de laatste dagen nog niet veel tijd gevonden voor eens stevig door te bouwen.

T70-0053.jpg
T70-0060.jpg
T70-0059.jpg

Hier nog een close-up van de scharnieren aan de onderkant van de bak

T70-0050.jpg
 
Hey André,

Prachtig wat je met deze tank aan het doen bent Applaus Applaus Applaus

Hoe heb je die lasnaden gemaakt ? En kan je op die manier ook kleinere en platte nasladen maken ?

Groeten, Pascal
 
André,
dit kan toch gewoon niet meer misgaan?
Zo'n pracht van een project?
 
Hoi Pascal de lasnaadjes zijn gemaakt van uitgetrokken sprue, wat bedoel je precies met platte lasnaden.
Als je bedoeld lasnaden die gewoon op een plaat liggen dan is deze metode zeer geschikt.

Dominiek, de weg is nog lang dus.....................het zou de eerst niet zijn die verticaal geklasseerd wordt wacko
 
Net werk Andre, mooi ding ! G.
 
Hey André,

Hoi Pascal de lasnaadjes zijn gemaakt van uitgetrokken sprue, wat bedoel je precies met platte lasnaden.
Als je bedoeld lasnaden die gewoon op een plaat liggen dan is deze metode zeer geschikt.

Bedankt voor de uitleg, maar op de foto's lijkt er "structuur" op te zitten, hoe heb je dat aangebracht ? Uitgetrokken sprue is toch glad ?
Jawel ik bedoel lasnaden die op een plaat liggen cute

Groeten, Pascal
 
Hey André,



Bedankt voor de uitleg, maar op de foto's lijkt er "structuur" op te zitten, hoe heb je dat aangebracht ? Uitgetrokken sprue is toch glad ?
Jawel ik bedoel lasnaden die op een plaat liggen cute

Groeten, Pascal

Inderdaad Pascal er zit een structuur in.

Als je de sprue op je model plakten een paar keer hebt ingesmeerd met humbrol of tamiya lijm dat zul je zien dat de sprue zacht wordt;
Dan kan je met een mesje de structuur aan brengen.
 
Bij de Hetzer is het figuur op het laatste moment afgeblazen, dus hier poging twee.
Het is een figuur dat bij de kit zit met een kopje van alpine wat nog ergens onder het stof lag.
De armen zitten nog niet vast omdat ik nog niet zeker ben van de juiste houding!

Fig002.jpg
Fig003.jpg

Wat is jullie mening kan deze opzet of.................?
 
Ik vind de houding niet echt natuurlijk, hij zal er zo niet lekker bij zitten, geef hem eens steun met de hand op de koepel. Die kun je afzagen en doormiddel van een metalen draadje pinnen. Dan de hand als het ware naar achteren laten steken en de kier die is ontstaan met greenstuf of putty vullen. Dan de body iets naar achtern laten hellen om zo ook deze houding iets natuurlijker te laten verlopen.
 
Hey Dre, ik ben nog eens goed naar uw figuurtje aan het kijken, en het valt me op dat op deze manier zitten inderdaad wat moeilijk zou zijn, steunend op één voet zou een interessante pose opleveren, die lichamelijk ook voor de hand ligt. Beide voeten van de grond zou de benen iets meer moeten doen hangen, denk ik, mijn twee centjes. Maar wat Modelengeneer stelt, klopt eveneens, met een iets naar achter leunende houding zou het ook kunnen, een arm naar achteren als steun, de druk van de benen vermijdend. En toch vind ik het een zeer net figuurtje, ik zou zitten popelen om het te kunnen schilderen. GUnit.
 
Als het tankje stilstaat, dan kan deze houding wel volgens mij. Maar niet als hij rijdend is, dan heeft Rik gelijk.
Wat ik wel raar vind, maar dat zal aan mijn gebrekkige kennis op dit vlak liggen denk ik, is de verhouding van het figuur t.o.v. het tankje. Dit figuur lijkt mij zo groot, of waren deze t70's zo klein in de realiteit?
Anderzijds, zoals gewoonlijk ben je weer goed bezig zou ik zeggen.
 
Inderdaad mannen de houding is niet erg overtuigend ik ga proberen voor ze een beetje aan te passen maar ik denk dat het er niet veel aan kan doen;
Omdat in met sculpteren nog totaal geen ervaring heb is het uit gesloten dat ik hier of daar wat ga snijden of zagen.
Dus 9 op 10 zal het weer uit kijken zijn naar een ander figuur wackowacko

ExSerCo inderdaad de T-70 is een heel kleintje:k
 
Zo op verschillende plaatse kreeg ik te horen dat de zit houdig toch niet zo goed was dus gaan we proberen er wat aan te doen.

Ik ben al aan het vijlen geweest en de zit houding is al wat beter de rest zal ik met magic sculpt moeten doen
( een klein probleem ik moet het eerst nog gaan kopen :D :D :wink: )

Ook het ik een ander bovenlijf gebruikt zo dat hij wat rechter zit en niet meer zoveel naar vore hangt.

Fig009.jpg
Fig008.jpg
Het rechterbeen heb ik wat bij geplooid zodat het volledig tegen de toren rust
Fig005.jpg

Nog niet te zeer naar de rest van het figuur kijken want daar wordt nog aangewerkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan