Hoofdsponsor

1/72 Zoids molga

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
Hey gang,

wie van jullie kent nog de speelgoedreeks van TOMY die bestond uit een lading mechanische dino's die waren uitgerust met een opwindmotortje ?:ph34r:

Yup, het waren ZOIDS en ik heb er mij rot mee geamuseerd toen ik een jaar of 10/11 was. Ik heb er hier nog een aantal liggen uit die periode en ik vind ze nog altijd heel leuk.

Toen ik twee jaar geleden ontdekte dat er ook Highend Master Models waren (HMM) die gemaakt werden door Kotobukiya was ik al lang zinnens er eens te kopen.

Aangezien de vrouw des huizes mijn VF25 Messiah heeft doen sneuvelen :@ had ik nog een kadootje te goed :P

Op Evilbay heb ik een set Koto's gevonden voor relatief weinig geld. De "piece de resistance" is de Saber Tiger maar dat is voor later. De tweede was een "MOLGA" :huh: Ziet er een beetje uit als een duizendpoot op testosteron en is ideaal om deze kits te leren kennen. Dus vandaag maar alvast een zacht begin gemaakt aan deze kruiper.

doos.jpg

Een vrij grote doos en als je ze open doet zit dit er allemaal in :

inhoud.jpg

Mooi gedetailleerde stukjes zonder flash met een kwaliteit die heel dicht in de buurt komt van Tamiya's en Hasegawa's, scherpe details, geen enkele flash en nergens sinkmarks te vinden:D

spruedetail.jpg

Een Japanse handleiding maar met duidelijke tekeningen dus gelukkig hoef ik dat Japans niet te gaan studeren :):

Dus zachtjes aan begonnen met de kop van dit beest. De cockpit zelf bestaat uit zes delen en de aansluiting op het lijf uit een viertal delen, hier netjes naast elkaar gepresenteerd op een bordje

kopje.jpg

Eenmaal in elkaar gestoken en gelijmd waar mogelijk blijft er een bewegingsvrijheid over zodat je dit ding kan zetten hoe je wil

kopje%202.jpg

Uiteraard heeft de Duizendpoot ook nog scharen onder de kin, dus ook even erop gezet en reeds gelijmd :

kopje%203.jpg

Om dan van start te gaan met het eerste segment van de romp :

segment%201%20deel%201.jpg

Uiteindelijk telt dit eerste segment een 12tal stukken en dan moet je dit maken :

zoidscore.jpg

De eigenlijke ZOIDS core, de bio-mechanische entiteit die een symbiotische band opbouwt met de bestuurder van de machine :wow:.

Eenmaal op zijn plaats krijg je dus zo een construnctie met een dryfit van de kop :
its%20alive%202.jpg

En dan moest ik snel zijn, want die zoidscore werkte echt en de Molga ging er vandoor :huh::

its%20alive%201.jpg

Heb ik dan maar zijn hoedje gedryfit voor 'm wat zwaarder te maken :

hoedje.jpg

Een zeer leuke kit en een welkome afwisseling van de resine. De Koto's houden een mix tussen een volwaardige modelkit met nette details en de beweegbaarheid van een Gundam model.

Binnenkort meer foto's

G.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een specialleke,
gaan we zeker volgen.
 
Succes met deze Molga.
Zitten veel onderdelen in de doos dus gaat vast weer een mooi project worden.;)

Fred
 
Dat word terug een klepper van een project, veel succes hoor
 
Succes Jade, ik sta altijd verbaasd als ik zie hoe jij uit die 'rare' onderdeeltjes zo'n machtige constructies weet te toveren.
 
Hey Jade,

Dat ziet er in mijn ogen terug een vreemd ding uit.
'k Vraag me af hoe die er moet gaan uitzien.

Allez, ik ben nu curieus genoeg om dit te blijven volgen. :laugh:



Droop
 
Dat zal ongetwijfeld weer een mooi stukje spuitwerk opleveren.
Succes met de bouw.
 
Ahh ,, een nieuw projeckt kerel ,,, ik benieuwd , wat er van gaat maken ,,, dat zal wel goed zitten !!!!
 
Thx guys, leuk dat deze rare kwiet jullie weet te behagen. Rik, de meeste kleine Zoids hebben deze vorm van cockpit. Ze zijn truwens in dezelfde schaal van elkaar, wordt nog leuk.

We hebben de afgelopen dagen ook nog wat verder gedaan aan deze eerste Molga (d'er zitten er twee in de doos). Om jullie een idee te geven van de hoeveelheid stukjes, de volgende foto's zijn voor eht maken van de 'wielbasis/aanhechting' van de wielen van deze Molga.

We beginnen met deze drie onderdeeltjes :

01.jpg

En daarna nog eens drie :

02.jpg

En we bekomen dit :|

03.jpg

Andere hoek :

04.jpg

Dit wordt dan op de volgende manier op de basis aangebracht :

05.jpg

Waarna het bewegelijk genoeg blijft om dit te doen :

06.jpg

Daarna kwamen de verschillende segmenten van het lijf aan bod om uiteindelijk te eindigen met dit als resultaat. Nu is het binnenwerk van de eerste Molga volledig klaar. Na een afstofbeurt is ze klaar om gespoten te worden :

07.jpg

Daarna de wieletjes onder handen genomen. ieder wiel bestaat uit 8 onderdelen en ziet er zo uit :

08.jpg

Dat daarna wordt aangekleed met rupsbanden :

09.jpg

Dryfit van de onderdelen :

010.jpg

En de reden waarom de wielbasis zoveel articulatie heeft, dit ding kan zich vastzetten inde grond :

011.jpg

Waarom zou dat nodig zijn ?????

I
I
I
I

Hele GROTE boemstok, een 120mm kanon dat op de rug van deze Molga kan staan :D onder het motto, a little overkill never hurt anyone

012.jpg

Dat was 'm voor vandaag, tot de volgende

G
 
Het leuke vind ik dat dit soort fantasy-projecten ook steek houden qua vormgeving. Ik bedoel maar, eentje die zich vastzet met een soort tentakelachtige grijper...om een kanon te laten schieten...top !

Pm voor je G.
 
Hey mannen, ook met deze worm hebben we verder gedaan. Nadat het volledige 'skelet' in eht Nato Brown werd gespoten heb ik hier en daar wat modulatietechniek toegepast om de uitstekende delen meer te laten opvallen. Ook de voor en achterkanten van de individuele segmenten zijn ogpelicht om de details meer te doen opvallen. Daarna een zware wash met raw umber en burned umber om dit resultaat te bekomen :

kop.jpg

lijf%20achter.jpg

lijf%20voor.jpg

lijf.jpg

En ook de ZOIDS-core werd onder handen genomen :

zoidscore.jpg

Daarna als dit alles droog was heb ik vrolijk verder gedaan met de verschillende stukjes te lijmen opd e verschillende segmenten. Dit is een dry run van een aantal onderdelen en een aantal gelijmde stukken, maar het geeft al een zeer goed beeld wat dit beestje wordt :)

vandaag.jpg
 
ziet er een mooi beestje uit.

in welke kleuren ga deze verven?
 
(offtopic)Hoi Jade. Ik ben laatstleden op de vergadering geweest van ipms,helaas kon ik echter maar tot negen uur blijven,anders had ik u ook nog ontmoet.Erwin en Swaken die heb ik kunnen leren kennen.Hopelijk snel een ontmoeting wie weet he.Nu es ontopic weer,wat een intresant ding zeg om te bouwen.Waar zijn deze bouwdozen te koop dan??Nog nooit zoiets gezien eigenlijk,dit is van een cartoon of een game of zo?? Schitterend mooi vind ik.
Dit wil ik volgen.
Patje.
 
Ooh, dat brengt jeugdherinneringen boven, meer nog het "hoofd" (de cockpit) is identiek aan wat ik me herinner van mijn Zoid van zovele jaren geleden, hoewel dat een dino-achtig ding was.
 
Peter, nog niet zeker van de kleuren, kan zijn dat ik de kleurcode (groen/grijs) aanhou of dat ik voor een woestijnkleur ga, moet ik nog even over nadenken.

Patje, off topic, dat is jammer, moet zeggen dat ik al heel lang niet meer in het IPMS ben geweest, prive nogal wat moeilijkheden gehad het laatste half jaar. On topic, E(vil)-bay is een zeer gevaarlijke plaats. Dat en de Japanse fora afschuimen kan helpen. ZOIDS was een speelgoedlijn zoals Dany aanhaalt uit de jaren 80. Heb me d'er rot mee geamuseerd destijds.

Dany, yup, zeer typische kopjes, blij je nog eenste zien.
 
Aha oke dank je voor de tip.Offtopic: ja het kan al eens wat minder lopen he
Ontopic weer:ja dat ziet er wel een leuk bouwsel uit,zal wel eens goed rondkijken op het net.dat komt goed.
Patje.
 
Ja Jade, wat is me dat hier voor een raar beestje , nog nooit gezien maar wel een toffe bedoening
 
Dit is een onvoorstelbaar intrigerend model ! Alleen die kleuren al ! Updates please maestro !
 
We zitten odnertussen al veeeeel verder G. Helaas nog geen tijd gehad om fotokes te nemen...dit weekeinde zekers
 
Zoals beloofd, een aantal foto'kes. De Molga is ondertussen voorzien van een wash en een pinwash sessie. Nu hier en daar wat drybrushen en regenmarks aan brengen en hij nadert een einde. Er is zeer zachtjes wat gechipt en, gezien de schaal, vrij proper gehouden :

front.jpg

side.jpg

van dichtbij :

detail.jpg

Om jullie een idee te geven van de schaal/omvang, met een 1/72ste figuurtje :

scale.jpg

Straks nog wat fotokes van het dio'tje waar ik mee bezig ben.

G.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan