Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
SciFi Zoids molga
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 39

Discussie: Zoids molga

Lightbulb Zoids molga

Hey gang,

wie van jullie kent nog de speelgoedreeks van TOMY die bestond uit een lading mechanische dino's die waren uitgerust met een opwindmotortje ?

Yup, het waren ZOIDS en ik heb er mij rot mee geamuseerd toen ik een jaar of 10/11 was. Ik heb er hier nog een aantal liggen uit die periode en ik vind ze nog altijd heel leuk.

Toen ik twee jaar geleden ontdekte dat er ook Highend Master Models waren (HMM) die gemaakt werden door Kotobukiya was ik al lang zinnens er eens te kopen.

Aangezien de vrouw des huizes mijn VF25 Messiah heeft doen sneuvelen had ik nog een kadootje te goed

Op Evilbay heb ik een set Koto's gevonden voor relatief weinig geld. De "piece de resistance" is de Saber Tiger maar dat is voor later. De tweede was een "MOLGA" Ziet er een beetje uit als een duizendpoot op testosteron en is ideaal om deze kits te leren kennen. Dus vandaag maar alvast een zacht begin gemaakt aan deze kruiper.

Een vrij grote doos en als je ze open doet zit dit er allemaal in :

Mooi gedetailleerde stukjes zonder flash met een kwaliteit die heel dicht in de buurt komt van Tamiya's en Hasegawa's, scherpe details, geen enkele flash en nergens sinkmarks te vinden

Een Japanse handleiding maar met duidelijke tekeningen dus gelukkig hoef ik dat Japans niet te gaan studeren

Dus zachtjes aan begonnen met de kop van dit beest. De cockpit zelf bestaat uit zes delen en de aansluiting op het lijf uit een viertal delen, hier netjes naast elkaar gepresenteerd op een bordje

Eenmaal in elkaar gestoken en gelijmd waar mogelijk blijft er een bewegingsvrijheid over zodat je dit ding kan zetten hoe je wil

Uiteraard heeft de Duizendpoot ook nog scharen onder de kin, dus ook even erop gezet en reeds gelijmd :

Om dan van start te gaan met het eerste segment van de romp :

Uiteindelijk telt dit eerste segment een 12tal stukken en dan moet je dit maken :

De eigenlijke ZOIDS core, de bio-mechanische entiteit die een symbiotische band opbouwt met de bestuurder van de machine .

Eenmaal op zijn plaats krijg je dus zo een construnctie met een dryfit van de kop :

En dan moest ik snel zijn, want die zoidscore werkte echt en de Molga ging er vandoor :

Heb ik dan maar zijn hoedje gedryfit voor 'm wat zwaarder te maken :

Een zeer leuke kit en een welkome afwisseling van de resine. De Koto's houden een mix tussen een volwaardige modelkit met nette details en de beweegbaarheid van een Gundam model.

Binnenkort meer foto's

G.
    Laatst gewijzigd door Jadefalconguard; 14-02-11 om 22:47
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Succes met deze Molga.
    Zitten veel onderdelen in de doos dus gaat vast weer een mooi project worden.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Dat word terug een klepper van een project, veel succes hoor
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Succes Jade, ik sta altijd verbaasd als ik zie hoe jij uit die 'rare' onderdeeltjes zo'n machtige constructies weet te toveren.

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Hey Jade,

Dat ziet er in mijn ogen terug een vreemd ding uit.
    'k Vraag me af hoe die er moet gaan uitzien.

Allez, ik ben nu curieus genoeg om dit te blijven volgen.

Droop

Standaard

Dat zal ongetwijfeld weer een mooi stukje spuitwerk opleveren.
    Succes met de bouw.
    Grtz,

Dominiek

Standaard

Ahh ,, een nieuw projeckt kerel ,,, ik benieuwd , wat er van gaat maken ,,, dat zal wel goed zitten !!!!

Standaard

Thx guys, leuk dat deze rare kwiet jullie weet te behagen. Rik, de meeste kleine Zoids hebben deze vorm van cockpit. Ze zijn truwens in dezelfde schaal van elkaar, wordt nog leuk.

We hebben de afgelopen dagen ook nog wat verder gedaan aan deze eerste Molga (d'er zitten er twee in de doos). Om jullie een idee te geven van de hoeveelheid stukjes, de volgende foto's zijn voor eht maken van de 'wielbasis/aanhechting' van de wielen van deze Molga.

We beginnen met deze drie onderdeeltjes :

En daarna nog eens drie :

En we bekomen dit

Andere hoek :

Dit wordt dan op de volgende manier op de basis aangebracht :

Waarna het bewegelijk genoeg blijft om dit te doen :

Daarna kwamen de verschillende segmenten van het lijf aan bod om uiteindelijk te eindigen met dit als resultaat. Nu is het binnenwerk van de eerste Molga volledig klaar. Na een afstofbeurt is ze klaar om gespoten te worden :

Daarna de wieletjes onder handen genomen. ieder wiel bestaat uit 8 onderdelen en ziet er zo uit :

Dat daarna wordt aangekleed met rupsbanden :

Dryfit van de onderdelen :

En de reden waarom de wielbasis zoveel articulatie heeft, dit ding kan zich vastzetten inde grond :

Waarom zou dat nodig zijn ?????

I
    I
    I
    I

Hele GROTE boemstok, een 120mm kanon dat op de rug van deze Molga kan staan onder het motto, a little overkill never hurt anyone

Dat was 'm voor vandaag, tot de volgende

G

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Het leuke vind ik dat dit soort fantasy-projecten ook steek houden qua vormgeving. Ik bedoel maar, eentje die zich vastzet met een soort tentakelachtige grijper...om een kanon te laten schieten...top !

Pm voor je G.

Standaard

Hey mannen, ook met deze worm hebben we verder gedaan. Nadat het volledige 'skelet' in eht Nato Brown werd gespoten heb ik hier en daar wat modulatietechniek toegepast om de uitstekende delen meer te laten opvallen. Ook de voor en achterkanten van de individuele segmenten zijn ogpelicht om de details meer te doen opvallen. Daarna een zware wash met raw umber en burned umber om dit resultaat te bekomen :

En ook de ZOIDS-core werd onder handen genomen :

Daarna als dit alles droog was heb ik vrolijk verder gedaan met de verschillende stukjes te lijmen opd e verschillende segmenten. Dit is een dry run van een aantal onderdelen en een aantal gelijmde stukken, maar het geeft al een zeer goed beeld wat dit beestje wordt

Standaard

ziet er een mooi beestje uit.

in welke kleuren ga deze verven?
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

(offtopic)Hoi Jade. Ik ben laatstleden op de vergadering geweest van ipms,helaas kon ik echter maar tot negen uur blijven,anders had ik u ook nog ontmoet.Erwin en Swaken die heb ik kunnen leren kennen.Hopelijk snel een ontmoeting wie weet he.Nu es ontopic weer,wat een intresant ding zeg om te bouwen.Waar zijn deze bouwdozen te koop dan??Nog nooit zoiets gezien eigenlijk,dit is van een cartoon of een game of zo?? Schitterend mooi vind ik.
    Dit wil ik volgen.
    Patje.

Standaard

Ooh, dat brengt jeugdherinneringen boven, meer nog het "hoofd" (de cockpit) is identiek aan wat ik me herinner van mijn Zoid van zovele jaren geleden, hoewel dat een dino-achtig ding was.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Peter, nog niet zeker van de kleuren, kan zijn dat ik de kleurcode (groen/grijs) aanhou of dat ik voor een woestijnkleur ga, moet ik nog even over nadenken.

Patje, off topic, dat is jammer, moet zeggen dat ik al heel lang niet meer in het IPMS ben geweest, prive nogal wat moeilijkheden gehad het laatste half jaar. On topic, E(vil)-bay is een zeer gevaarlijke plaats. Dat en de Japanse fora afschuimen kan helpen. ZOIDS was een speelgoedlijn zoals Dany aanhaalt uit de jaren 80. Heb me d'er rot mee geamuseerd destijds.

Dany, yup, zeer typische kopjes, blij je nog eenste zien.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten