Hoofdsponsor

1/48 f-8 Crusader (Monogram/revell) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Eric2020

Guest
Deze F-8 Crusader is van Monogram maar opnieuw uitgebracht door revell. Het model paste goed heeft heel goede cockpit en je kunt decals goed uitwerken. Toen ik er aan begon had ik nog niet een digitale camera. Het plastic was een beetje vreemd soort, want leek op schuurpapier. Details zijn opliggend, maar van het fijne soort en stoort ook niet.

Grootste probleem is de passing van de vleugel uiteinden. Met opstaande vleugel is het niet echt een probleem. Maar zoals ik de vleugel heb past het erg slecht en is het grootste minpunt.

Als verf heb ik Humbrol gebruikt Humbrol 34 voor het wit met een druppel blauw om vergeling te voorkomen. Het grijs heb ik Humbrol 129 gebruikt. Het metalen achterstuk heb ik met Humbrol Metal Polish gedaan polished Steel. Deze is echter moeilijk, dus alleen dunne laag aanbrengen en laten drogen. Dan na droging volgende laag aanbrengen en weer laten drogen. Dan kun je het uitwrijven met zachte doek tot hoog metalen glans.

DSC00390.jpg

DSC00388.jpg

DSC00391.jpg

DSC00393.jpg

DSC00416.jpg

DSC00417.jpg

DSC00420.jpg

DSC00421.jpg

DSC00418.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie vlieger, en ben benieuwd naar de vorderingen
 
mooie kit eric. ben ook benieuwd naar het vervolg.
 
je levert hier knap werk maatje,ga zo door he.
 
De crusader is weer een stuk verder nu ik bijna geheel alle lijnen heb ingetekend op het model. Echt makkelijk ging het niet omdat de opliggende details niet echt een goede geleiding waren voor het potlood. Heb dus heel kleine stukjes lijn getrokken, en dan zo dat ik toch exact de lijnen zo goed mogelijk heb staan. Als de lijnen allen zijn gedaan, kan het in de Tamiya lak. Heb dan geen zorg meer dat ik iets ben vergeten wat je onder een decal nog weer terug ziet.

DSC00562.jpg

Onderzijde is ook gedaan en dat ging in verhouding makkelijker omdat de ondergrond stroef is door het gebruik van matt witte verf van Humbrol 34 met drupje blauw.
DSC00563.jpg


commentaren meer dan welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel erg subtiel die lijnen zo!
Ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien met de decals erop.
 
Ik vind je aflijning erg strak en netjes zo maatje.Ga ik ook doen bij wagens met blijvende vaste deuren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan