Hoofdsponsor

1/48 EF-111 (Hobbycraft/Academy) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Eric2020

Guest
Hier nog een model wat ik bijna klaar heb om te airbrushen. Het bouwen van dit model heeft een lange tijd gevergd. Het paste niet lekker, heel zacht plastic wat ook reageerde op de lijm, waardoor hier en daar vervorming optrad.

Gewoon plamuur heb ik op dit model niet gebruikt. Juist ook omdat het heel zacht plastic was. Daarom gekozen voor miliput. Dat hecht wel op het plastic maar bijt niet in het plastic.

De cockpit heb ik geairbrushed met humbrol verf, en verder details ingeschilderd. Omdat het model wheels up zal zijn, heb ik 2 piloot figuren erbij gezocht en deze voorzien van hun uniform.

Aan de achterkant aan de binnenzijde heb ik ook miliput aangebracht. Hier een gaatje ingeboord zodat de ailerons steun hebben aan de binnenkant en ik het in een goede positie kan zetten. De ailerons opnieuw ingegraveerd, zodat dadelijk met de lichte kleuren er lijnen ingetekend kunnen worden, en ook met afplakken is het makkelijker om strakke lijnen te hebben.

DSC00176.jpg

DSC00175.jpg

DSC00205.jpg

DSC00207.jpg

DSC00208.jpg

DSC00209.jpg

DSC00227.jpg

DSC00248.jpg

DSC00250.jpg

DSC00251.jpg

DSC00249.jpg

DSC00312.jpg

DSC00311.jpg

DSC00314.jpg

DSC00318.jpg

DSC00315.jpg

DSC00320.jpg

DSC00321.jpg

DSC00325.jpg

DSC00324.jpg

DSC00327.jpg

DSC00378.jpg

DSC00377.jpg
 
Lijkt me een moeilijke bevalling geweest te zijn, maar toch met een bevredigend resultaat zo te zien. Je bent professional of je bent het niet he!
 
Ziet er al goed uit Eric,
ben benieuwd naar meer.
 
laat je gaan Erik en je verzameling lekker groot doen worden.Die herstelling ziet er al veelbelovend uit.
 
Dit is hoever ik nu ben met de EF-111. Het transparante deel paste slecht, waardoor ik te laag uitkwam als het gelijmd zou zitten. En spanning door het lijmen met kans op scheuren omdat het zwak plastic is. Had het al geschilderd aan de binnenkant, maar ja nu toch een probleem. Met miliput vullen zou zichtbaar zijn als je naar binnenkijkt. Dus heb ik met dun sheet gezien of dat voldoende zou passen en vullend maken. Toen hele deel afgeplakt ter voorkoming van schade door de CA met verlijmen en ik heel het deel wel weg kan gooien. Toen met CA gelijmd breder dan het moet zijn en houvast te hebben. Toen zoveel modelijk al bijgesneden met scalpel, en laatste beetje geschuurd omdat druk niet goed is. Binnenzijde geschilderd met zwart van Humbrol en nu toe aan het lijmen ook weer met CA maar van buiten af.

DSC00490.jpg

DSC00495.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan