Hoofdsponsor

1/72 scratchen van de seaking

  • Onderwerp starter seaking RS01
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

seaking RS01

Guest
ik eindelijk begongen met de plannen te vergroten om de seaking in een paar maten groter te krijgen zoals op de volgende foto te zien is tekenen en meten
en iets heel veel pijn doet is denken!!!!!!!!!!!!!!!;)

DSCN1077.jpg


DSCN1074.jpg


DSCN1078.jpg


DSCN1081.jpg

DSCN1082.jpg

dit zijn nog maar schetsen en karton als dat goed komt doe ik dit eerst in makkettekarton om nog een beter zicht te krijgen van vorm en inzicht
voor verder foto van vorderingen volgen wel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
een topic om te volgen , waarschijnlijk geen gemakkelijke opgave zijn

tom
 
Hallo, ik heb je mail gelezen. en ik kan je wel helpen aan die tekeningen die ik heb gemaakt voor mijn scratchproject.
Helaas is mijn bouwwijze wel volledig anders dan de uwe.
Ik gebruik geen bodemplaat zoals jij, dus dit wil zeggen dat je mijn tekeningen zal moeten aanpassen.
De tekeningen staan al enige tijd klaar voor u want ik had ze al eens beloofd. Helaas vind ik mijn map met aantekeningen niet terug door de verhuis.
In deze aantekeningen staat op welke afstand se spanten moeten staan van elkaar. Daardoor zijn mijn tekeningen ze op dit ogenblik onbruikbaar.
Voor de rest ga ik deze aandachtig volgen. Want ik hoop ook eens verder te kunnen doen aan mijn sea king

Groeten Stijn
 
Mooie start met deze, een goede voorbereiding is alles... alvast veel succes

en iets heel veel pijn doet is denken!!!!!!!!!!!!!!!;)

daar is nog nooit iemand aan doodgegaan buiten boer sjarel zijn ezel. die dacht dat ie al gegeten had
 
Ik ben ook wel erg benieuwd hoe dit zal verlopen. Mijn aandacht heb je alvast.
 
zoals julie kunnen zien was ik begongen met het scratchen van onze belgische seaking mk48 maar tot mijn enige spijt moet ik mededelen dat alles van mijn schetsen kwijd ben dus met ander woorden moet ik alles terug opnieuw tekenen alles ston mijn laptop en die is een beetje gescracht nu ben ik op zoek naar mijn ce of stik waar ik dat had opgezet maar tot hier toe nog geen sucses dus even geduld en nu ik ga verhuisen van mechelen naar westmalle is aales al voor het grootse deel ingepakt dus dat word even moeilijk maar geen nood we komer er wel
gr seaking
 
maar ik heb ondertussen niet stil gezeten ik heb terug mijn spanden aan het tekenen geweest zoals hieronder op de tekening das maar verlopige schets
spandenseaking_0002.jpg

spandenseaking_0001.jpg

voor de volgende moet je nu wel even wachten want alles is ingepakt om te verhuisen maar je zal wel zien en horen als ik terug verder ga
 
ik zou hem op 1,72 maken denk ik kan wel schillen als hij af is natuurlijk niet vandaag denk ik dat hij 220 m groot zal zijn van snuit tot rotor en liefst in het zwart he
DEn RS05
 
ik zou hem op 1,72 maken denk ik kan wel schillen als hij af is natuurlijk niet vandaag denk ik dat hij 220 m groot zal zijn

Wablief.... 220 m op schaal 1/72?????:laugh:
Zal wel een foutje zijn zeker hé, enne... op een 1/72 vind je toch modellen genoeg? ;)
 
Hier is een meer dan klein foutje he;) je bedoelde 2m20 als je hem op schaal 1/72 gaat bouwen:)
 
ik zou hem op 1,72 maken denk ik kan wel schillen als hij af is natuurlijk niet vandaag denk ik dat hij 220 m groot zal zijn van snuit tot rotor en liefst in het zwart he
DEn RS05
Wablief.... 220 m op schaal 1/72?????:laugh:
Zal wel een foutje zijn zeker hé, enne... op een 1/72 vind je toch modellen genoeg? ;)
Ik vermoed dat er hier inderdaad een misverstand in het spel is...
1,72 is niet de schaal, maar de lengte van het model (1m72, die dan eventueel kan oplopen tot 2m20)

Hier is een meer dan klein foutje he;) je bedoelde 2m20 als je hem op schaal 1/72 gaat bouwen:)
Doomwad, hier heb je ook een foutje gemaakt, want een model op schaal 1/72 van 2m20 zou dan in het echt....158meter lang zijn....
Dat zou nogal een beest zijn hé :D ;)
 
Ik vermoed dat er hier inderdaad een misverstand in het spel is...
1,72 is niet de schaal, maar de lengte van het model (1m72, die dan eventueel kan oplopen tot 2m20)
Ha ja, das al heel iets anders... ik dacht al: 2.20m op 1/72????? Zou in het echt al een vliegend vliegdekschip zijn... ha ha.. hilarisch: vliegend vliegdekschip :laugh::laugh::laugh:
 
ik denk dat hij de schaal 1/12de zal bedoelen ;)
Dat zou kunnen, of schaal 1/10... de Seaking is 21.40m lang van snuit tot het tipje van de staartrotor, op 1/12 wordt hij dan zo'n 1.78m lang, op een 1/10 2.14m... voila zie, daar zijn we ook weeral uit. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan