Hoofdsponsor

1/48 ACW Dixon 25mm

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Dit zijn de eerste afgewerkte regimenten van mijn zuidelijke divisie Dixon figuren voor American Civil War-Wargames.

Wanneer alles klaar is zou dit volgens de regelboek "The Long Road North" een divisie van 1.496 punten moeten zijn.

Dit zijn foto's van de Cavalriebrigade 'Stuart' van 2 regimenten.

1_12th_Georgia_Cav-Mars.jpg
12th Georgia Cav in marsformatie

1_12th_Georgia_Cav-Line.jpg
12th Georgia Cav in Linie

1_1st_Virginia_Cav-Line.jpg
1st Virginia Cav in Linie

1_Cavalerie_Brigade__Stuart_.jpg
De volledige Brigade
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo dat is leuk, ik heb ook zo'n doos. American civil war. Zitten 500 figuren in 30 kanons 40 paarden en nog wat rommel. Maar ik wist dat je daar een spel mee kon spelen. Ik heb er ooit eens een diorama van gemaakt. Is dus niet meer compleet. Ik ga daar wel een keer weer aan beginnen. Maar eerst een aantal andere figuren en projecten. Zoals je ze hebt geschilderd zijn ze goed als spel figuur te gebruiken. Zijn erg mooi. Doe je ook wat aan scenery enzo. Dat zou leuk zijn. Dat geeft het spel nu juist dat extra's. En zou je daar dan eens een fototje van kunnen maken.
 
Extra info figuren

De figuren zijn tinnen figuren gemaakt door de firma Dixon Miniatures uit England. (zie site Dixon Miniatures : Wargaming Figures for collectors and wargamers including 25mm Samurai, 25mm Vikings, 25mm English Civil War and much more) Zij maken figuren speciaal voor wargames van de oudheid tot WO II in verschillende grote.

Deze figuren uit hun ACW gamma zijn 25mm groot. Er zijn ongeveer een 400-tal verschillende infanterie/artillerie figuren verkrijgerbaar met keuzemogelijkheid uit verschillende hoofden. Kepie of hoed voor gewone modellen en kepie, hoed, boater (soort strooien hoed) en fez voor zoeaven. Er zijn ook ongeveer een 20-tal bereden en onbereden cavalerie figuren met dezelfde keuzemogelijkheden. Plus een 10-tal paarden.

Verder is er nog aandacht voor figuren die een specifiek regiment moeten voorstellen (Bv. 1st Virginia Cavalerie ‘Black Horse’). Er zijn ook nog beroemde karakters verkrijgbaar en verschillende modellen van artilleriestukken en zelf wat scenery.

Groeten
Wimmeke
 
Heb net de volgende “lichting” figuren besteld. Een volledige Infanterie-Brigade met 1 commandant + koerier, 3 Infanterieregimenten van 20 figuren elk, 2 Skirmisher compagnies van 4 figuren elk en 1 Artilleriebatterij van 2 stukken geschut + 8 figuren.

De levering wordt verwacht over 4 à 5 weken. In afwachting nog wat foto’s van intussen afgewerkte figuren.

Generaal Robert E. Lee als Divisiecommandant met 2 koeriers en het 1st Texas Cavalerieregiment (afgestegen).

1_General_Lee_Koeriers.jpg
Generaal Robert E. Lee + 2 koeriers

1_1th_Texas_Cav_Dism01.jpg
1st Texas Cavlarie (afgestegen)

Zodra de nieuwe “lichting” is aangekomen mogen jullie nieuwe foto’s verwachten.

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je deze nu zelf geschilderd of is dit een foto van de firma.
 
Okee, dat is dus een aanvulling op jou leger. Ook hier vraag ik jou toch weer waarom je voor deze style kiest. Ik ken deze style wel. Dit zie je vaak in van die Napoleon spellen. Een kennis van mij heeft zo'n hele tafel vol met van die tinnen figuurtjes. Die giet hij zelf in tin. Dan schildert hij ze met revell verf. strak zonder schaduw. Ook heeft hij er een hele voorstelling van gemaakt. Die verandert ook steeds weer. Hij heeft er echt hobbie in. Leuk om te zien. cute
 
Een aangename verrassing gisteren middag toen ik wakker werd na een nachtje hard werken.:D
Mijn bestelling figuren is toegekomen.
1_Pakket01.jpg

1_Pakket02.jpg

1_Doosjes01.jpg

1_Doosjes02.jpg


Hieronder enkele foto’s zodat jullie een indruk krijgen hoe de figuren eruit zien voordat ze zijn geschilderd.
1_Figuren.jpg


Een foto van enkel figuren die al klaar zijn + de stands waarop de nieuwe figuren moeten komen. De stands zijn plaatjes (de mijne gemaakt uit hard karton ± 3 mm dik) waarop de figuren worden geplaatst. Infanterie per 4, 2 per 2, op stands van 36x50mm; Cavalerie per 2 op stands van 40x50 mm; Onbereden Cavalerie per 3 op stands van 70x25 mm; Artillerie per stuk geschut + 4 figuren op stands van 45x60mm en Skirmishers afzonderlijk op stands van 18x25mm. Via de stands kan men ook gemakkelijker de formaties maken. Als een regiment in Linie staan worden alle stand naast elkaar geplaatst; in Marscolonne worden alle stand achter elkaar geplaatst; in Colonne per Compagnie worden de stands 2 aan 2 geplaatst met een kleine afstand tussen elk blok en Diepe Colonne is als Colonne per Compagnie maar met geen tussenruimtes.
1_Lege_stands.jpg

Als extra-tje een foto van het regelboek waaruit de samenstelling van mijn 1.496 punten leger is gebaseerd. Het aantal punten voor een regiment is afhankelijk van het aantal figuren, de ervaring (veteraan, nieuw, enz) en het type wapen. De commandanten zijn historische figuren die een puntenwaarde krijgen afhankelijk van hun reële militaire capaciteiten.
1_Boek.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een aangename verrassing gisteren middag toen ik wakker werd na een nachtje hard werken.:D
Is dat niet een beetje overdreven?

Ik kan bijna niet wachten tot ze klaar zijn en ik nog eens een "battelke" kan komen doen bij u?
Lijkt me een leuk onderwerp.
 
Dat is een erg leuk begin van een mooi verslag. Ik blijf je volgen, dit is weer een heel leuk topic.

Waarom zet je alles vast op de kartonnen kaartjes. Dan kun je niet meer combineren. Of is dit een vast gegeven bij het spel.
 
De kartonnen plaatjes of stands is iets waar in de regelboek me wordt gewerkt. Het is het aantal figuren dat telt niet hoe ze erop staan.

Het( is ook veel gemakkelijk op uw leger op te stellen en te verplaatsen. I.p.v. figuur per figuur te verplaatsen, kan men nu gewoon het kartonnen plaatje verschuiven zonder dat er figuren omvallen.

Het slachtoffer systeem in dit spel wordt bijgehouden op een resultaatblad (Battle Roster), pas wanneer er een volledig plaatje figuren is gesneuveld wordt het plaatje weggenomen. Voor de rest wordt het aantal figuren gerekend volgens de waarde die momenteel op de Battle Roster staat die elke beurt wordt aangepast.

Groeten
Wimmeke
 
Hallo,

In afwachting van de afgewerkte figuren van de "Infanterie Brigade Jackson", wat beter foto's van de "Cavalerie Brigade Stuart"

1_1st_Virginia_Cav-Mars.jpg

2_12th_Georgia_Cav-Mars.jpg

Beide regimenten in marsformatie. De 1st Virginia Cavalrie rechts en links de 12th Georgia Cavalry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beide regimenten in Line
2_12th_Georgia_Cav-Line.jpg

2_1st_Virginia_Cav-Line.jpg

1_Brigade_Stuart.jpg
De Volledige Brigade
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heb je snel voor elkaar. Ik krijg met moeite een figuurtje per week af. En dan moet ik zo'n hele brigade. Dat ziet er mooi uit.

Die vlaggen maak je die zelf of zitten deze erbij.
 
Dat heb je snel voor elkaar. Ik krijg met moeite een figuurtje per week af. En dan moet ik zo'n hele brigade.

Dat is dus ook mijn probleem: ik doe er gewoon tussen de 4 en de 6 uur over om 1 dwerg of een spin te schilderen. Laat staan een gans leger.:mad:

Maar hé, laat je tegenhouden door de trageren in het vak hoor.
 
Die vlaggen zijn iets speciaal. Ik scan de vlaggen die ik nodig heb uit een boek. In een tekenprogramma bewerk ik ze zodat ik 2 foto's heb. 1 normaal en 1 in spiegelbeeld. Daarna kopieer ik beide foto's in PowerPoint en plak ik beide vlaggen tegen elkaar en maak er 1 afbeelding van. Ik zorg ervoor dat de breedte 2cm is.
Als ik de vlag nodig heb druk ik ze eerst af in zwart-wit. Ik controller even of de vlag de juiste grote heeft. Indien dat het geval is neem ik een etiket. Ik verwijder de twee uiteinde, maar laat het midden op de onderkant zitten. Ik bevestig het etiket met de zijkanten op het afgedrukte blad en stop dat terug in de printer. Ik laat de vlag dan in kleur afdrukken. Nu moet ik nog de vlag uitknippen en een rondom de vlaggenstok bevestigen. Daarna nog wat knipwerk om overtallig etiket weg te werken en de vlag een beetje plooien zodat je de indruk krijgt dat ze wappert in de wind.
Het kan waarschijnlijk gemakkelijker omdat er firma’s zijn die voorgedrukte vlaggen voor wargames maken, maar heb die nog nergens gevonden buiten op het Internet.
 
Oh voor alle duidelijkheid dit waren foto's van de eerste eenheden die al klaar waren. Het zijn dezelfde als de eerste alleen nu is het gelukt om betere foto's te nemen. Die nieuw gekochte brigade zal pas voor volgende week zijn.
 
Dat is een mooie manier van vlaggen maken. Dan klopt het altijd. En scheelt een hoop gepriegel. Ik ben benieuwd naar de foto's van de nieuwe brigade, zeker als de foto's ook nog eens beter zijn. De oude vond ik eigenlijk helemaal niet verkeerd. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan