Hoofdsponsor

1/48 ACW Dixon 25mm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is mij eindelijk gelukt om foto's te nemen van de nieuwe lichten figuren die de Infanterie Brigade "Jackson" moet voorstellen.

1_Jackson.jpg
Generaal Jackson + koerier

1_2nd_Virginia_Inf-Skirmishers.jpg
Skirmisher compagnie van het 2nd Virginia Infanterie Regiment
1_2th_Virginia_Inf-Colonne02.jpg
2nd Virginia Infanterie in colone per compagnie
1_2th_Virginia_Inf-Line___Skirmishers.jpg
2nd Virginia Infanterie in Line met Skirmishers

1_7th_Virginia_Inf-Colonne02.jpg
7th Virginia Infanterie in colone per compagnie
1_7th_Virginia_Inf-Line.jpg
7th Virginia Infanterie in Line

1_28th_Virginia_Inf-Skirmishers.jpg
Skirmisher compagnie van het 28th Virginia Infanterie Regiment
IMG]http://www.modelbouwen.be/PP/images/15/1_28th_Virginia_Inf-Colonne01.jpg[/IMG]
28th Virginia Infanterie in colone per compagnie
1_28th_Virginia_Inf-Line___Skirmishers.jpg
28th Virginia Infanterie in Line met Skirmishers

1_Morton_s_Batt.jpg
Morton's Artillerie Batterij

1_Brigade_Jackson01.jpg
De volledige brigade "Jackson"


Zo nog 1 infanteriebrigade te gaan en mijn hele strijdmacht is klaar.

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo dat heb je snel gedaan. Ben nu al een paar dagen met een figuur bezig. Maar goed. Ik ben nu eenmaal niet zo snel. Wat mij opvalt is dat jou style echt naar het vroegere schilderen toe gaat. Ik ken dit van een kennis van mij. Die heeft zoals hij zegt tinnen soldaatjes. Die maakt hij ook zelf met mallletjes. Die zijn op de zelfde wijze geschilderd. Old glorie, zoals ze toen waren. Hij verkoopt ze ook wel eens. Dan vanuit mallen die echt oud zijn. Die verzameld hij. Die dingen brengen een vermogen op. Dan maakt hij ze in een bepaalde oplage van bijvoorbeeld 500 stuks bied ze aan met een certivicaat en nummert ze zorgvuldig. Dan maakt hij er ook niet meer. Sommige geschilderde figuren brengen dan soms wel een 50,00 euro per stuk op. Collectors item, zegt hij dan. Als je dan zo'n leger op tafel ziet is dat toch heel indrukwekkend vind ik. Echt gaaf. Dit zie je niet veel. Gaat zo voort zou ik zeggen. Het zou, zoals ik wel eens vaker zeg leuk zijn wanneer je eens een spel verslagje neer zet met de foto's erbij. Net zoals gamesworkshop dat doet in de white dwarf.
 
Wim, jij bent blijkbaar enkele dagen met verlof geweest?
 
Hallo,

De foto's van mijn nieuwste en laatste Infanterie Brigade.

Voor degene die nu denken dat ik zeer snel schilder, moet ik iets bekennen. Wanneer ik begin met een wargame is dat meestal met hier en daar wat figuren kopen en pas later de regelboek. Dat was bij dit leger dus ook het geval. Zo had ik al een 30-tal cavaleriefiguren + een 60-tal infanteriefiguren, toen ik de regelboek op Internet kocht. Nadat ik de regelboek bekeken had, in het bijzonder het puntensysteem, heb ik dan enkele uren bezig geweest uit te rekenen wat mijn formatie zou zijn. Daarna heb ik gekeken naar wat ik reeds had en de figuren ingedeeld in de regimenten die ik wou hebben. Zo had ik eindelijk een overzicht gekregen van het aantal figuren die ik nog moest aanschaffen. Veel van de figuren die ik al had heb ik hier en daar opnieuw moeten schilderen om in hun regimenten te kunnen gebruiken. De meeste van de figuren die ik al had zijn in deze Infanterie Brigade terechtgekomen.

1_Armistead.jpg
Generaal Armistead + Koerier.

1_1st_Louisiana_Inf-Skirmishers.jpg
Skirmisher compagnie van het 1st Louisiana Infanterie Regiment “Tiger Zouaves”.

1_1st_Louisiana_Inf-Colonne.jpg
1st Louisiana Infanterie Regiment “Tiger Zouaves” in colonne per compagnie.

1_1st_Louisiana_Inf-Line___Skirmishers.jpg
1st Louisiana Infanterie Regiment “Tiger Zouaves” in Linie met skirmishers.

1_8th_Alabama_Inf-Colonne.jpg
8th Alabama Infanterie Regiment in colonne per compagnie.

1_8th_Alabama_Inf-Line.jpg
8th Alabama Infanterie Regiment in Linie.

1_9th_Texas_Inf-Skirmishers.jpg
Skirmisher compagnie van het 9th Texas Infanterie Regiment.

1_9th_Texas_Inf-Colonne02.jpg
9th Texas Infanterie Regiment in colonne per compagnie.

1_9th_Texas_Inf-Line___Skirmishers.jpg
9th Texas Infanterie Regiment in Linie met skirmishers.

1_Maxwell_s_Batterij.jpg
Maxwell's Artillerie Batterij

1_Brigade_Armistead01.jpg
De volledige brigade

Zoals jullie kunnen zien heb ik, ondanks het feit dat zuidelijke regimenten gekleed waren in een grote gevarieerdheid van kleuren en uniformen, toch geprobeerd wat uniformiteit in mijn regimenten te stoppen.
Voor het 1st Texas Cavalerie regiment heb ik grijs voor de vest en blauw voor broek gebruikt.
Voor het 1st Virginia Cavalerie regiment “Black Horse”, een historisch bekend regiment, heb ik de oorspronkelijke kleuren gebruikt.
Voor het 12th Georgia Cavalerie Regiment ik grijs voor de vest en blauw voor broek gebruikt.
Voor het 2nd Virginia Infanterie Regiment ik grijs voor de vest en blauw voor broek gebruikt.
Voor het 7th Virginia Infanterie Regiment ik grijs voor de vest en voor broek gebruikt.
Voor het 28th Virginia Infanterie Regiment ik donkerbruin en grijs voor de vest en voor broek gebruikt.
Voor het 1st Louisiana Infanterie regiment “Tiger Zouaves”, een historisch bekend regiment, heb ik de oorspronkelijke kleuren gebruikt.
Voor het 8th Alabama Infanterie Regiment ik bruin voor de vest en voor broek gebruikt..
Voor het 9th Infanterie Regiment ik beige voor de vest en blauw voor broek gebruikt.

1_Divisie02.jpg
Nog een foto van de volledige Divisie. Nu is mijn leger eindelijk klaar voor gebruik. Misschien binnenkort wel een speelverslag?

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:eek::eek:Zoveel geschilderd ineens. :eek::eek:
Hoe doet u dat toch.
Welke ik echt gaaf vind is die met dat hoedje aan het zwaart. Geweldig gewoon.

Wel een kleine tip. De loop van de kanonnen zou u aan de binnenkant eens kunnen voorzien van een druppel zwarte verf. Dan is het net alsof het echt hol is.

Mooi gedaan. Supersnel. wacko
 
Wim,

Ik denk dat je mij de loef afsteekt en nog meer schildert dan ik in Gent?
Mooi werk, en we gaan eens ten oorlog moeten trekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan