Hoofdsponsor

1/16 Su-85wpt [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.268
De beslissing is gevallen dus ik zit aan de SU-85WPT vast om te bouwen :$ dus de Churchill ARV moet nog even wachten (helaas Guy)

Ik kan helaas weinig informatie over dit voertuig geven omdat dit er gewoon niet is alleen dat het een ARV (Armed Recovery Vehicle) is

De eerste stapjes zijn genomen en dat was wat meetwerk voor de maten en die komen goed overheen met de SU-100 in 1/35..........................oh ik had nog niet verteld dat deze in 1/16 word ;) bij deze dus.
De basis is de 1/16 Trumpeter T-34 een zeer mooie kit met een compleet interieur en motor en deze heb ik ooit via Marktplaats voor een appel en een ei gekocht omdat het model al gestart was.

Weet iemand hier toevallig een site waar ik veel info over de SU-100 kan vinden zoals bijvoorbeeld de dikte van de bepanzering en de hoeken waaronder de platen staal op elkaar zijn gelast?

Alvast een teasertje :)
DSC_6632.JPG


Het origineel
SU-85WPT_ARV_PICT0168.jpg

Ron
 
Laatst bewerkt:
Peter bedankt dat was precies wat ik zocht.

Ron
 
In 1/6e.. dat wordt mooi! en interessant ook, een gewaagd project, wordt smullen.
 
Inderdaad Burglar dit word een knappe uitdaging om te realiseren in 1/16

Het viel me nu pas op dat er op de foto ook nog een VT-34 staat en die wil ook nog eens in 1/16 maken in de toekomst.

Ron
 
Ron go or it,dit word echt eentje om blijvend te volgen dus
 
ron ziet het graag groot ,he

zeker eentje om te volgen.
 
Bedankt mannen en ik hou inderdaad van huge en niet alleen in de modelbouw :8

Beyond bedankt voor die site ook al sta deze er niet tussen omdat ik altijd van die rare dingen uitzoekt maar ik zag er wel wat leuk spul tussen staan.

Vandaag even de eerste opzet gemaakt en ik schrok wel even toen ik ergens las dat er zo`n 2 meter verschil in lengte zit tussen SU-100 en en de T-34 en zag dus al grote problemen want ik wist niet hoe ik dat op zal moeten lossen zonder het chassis te verlengen en dit gaat ook niet omdat dan de wielen weer niet meer kloppen.

Dus in al mijn wijsheid eerst een papieren mock-up gemaakt in de juiste maten en de hoeken/graden en wat bleek alles schijnt gewoon te passen zonder straks iets te veranderen wat de lengte betreft :O, dus waar die twee meter in het echte voertuig aan lengte is gebleven??????

Even wat plaatjes voor het idee en dan snel weer verder aan de kett-t

DSC_6641.JPG


DSC_6642.JPG


DSC_6644.JPG


En een paar plaatjes van het interieur dat de eerste eigenaar er al gedeeltelijk in had gebouwd, bij mij komt er dus geen interieur in want ik heb al genoeg werk aan de buitenkant :P

DSC_6645.JPG


DSC_6647.JPG


Oja er zit een prachtige motor bij en die komt als alles goed afloopt in de bak te liggen.

Ron
 
Een ferm machinetje dat ge daar zal bouwen , succes
 
tgoh Ron, niet alles wat je leest is correct he, het zou me sterk verbazen moesten ze plots voor die éne uitvoering een twee meter langer onderstel gaan gebruiken, da wil zeggen ontwerpen, uittesten etc.. en dat terwijl er een oorlog aan de gang was? highly doubt it (betwijfel ik sterk). Ook op de foto die je postte van het originele hier boven zie ik geen verschil met de gewone SU100 wanneer we naar het onderstel kijken :)
 
1/16 : te gek Ron ! Eerst zag ik de pic met die whitewashed versie, en toen kreeg ik het monster eronder opeens in het oog !
 
Burglar ik geloof inderdaad niet alles wat er op internet staat en ik vond het ook wel wat vreemd dat de opstelling van de wielen gewoon hetzelfde bleven.
Maar dit voertuig is gebouwd op de basis van de SU-100 dus alles is gelijk an de SU op de aparte toevoegingen voor dit specifieke voertuig en dit voertuig is van na de de tweede wereld oorlog en een Pools onderwerp dus geen Rus wat ik eerst dacht.:wub:

Nog een plaatje van wat leuk toekomstig werk aan dit voertuig.
SU-85WPT_ARV_PICT0169.jpg
bron wikipdedia

Was toch een leuk aandacht trekkertje die witte SU-100 GUnit :-)

Ron
 
gaat een groot baaske worden, en eentje dat je niet veel ziet. benieuwd naar het vervolg
 
Die specialekes van u Ron zijn altijd om van te genieten hoor.
Ze hadden misschien gemist tussen 2m en 2mm, is maar 1 letter verschil nie ;)
 
Leuke grootte die 1/16.
Laat dit nu na 1/6 mijn 2de favoriete schaal zijn. :D

Als ik met de King Tiger in panne sta, dan weet ik wie ik moet roepen om de takelwerken uit te voeren. :laugh:


Ron, veel succes toegewenst en van dit verslag wil ik uiteraard niets missen.
Maak er iets moois van (allez, of iets oud en lelijks... je begrijpt me wel. :8 )


Droop
 
Iedereen bedankt voor de reacties en ik hoop dat alles gaat lukken want dit is wel een aardig scratchbild project maar wel een leuke uitdaging.

Droop als je panne heeft geef maar een belletje hoor :laugh:

DJs zal inderdaad wel een type foutje zijn geweest want anders weet ik ook niet hoe ze aan zo`n groot verschil in de maat zijn gekomen.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan