Hoofdsponsor

1/16 Su-85wpt [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aha de start is gemaakt, toffe.

Cheers,
André
 
Na plezier met papier komt geëtter met plastic :@

Na 3 x nieuwe mallen van papier te hebben gemaakt omdat er steeds iets niet klopte en na wat gepuzzel en creatief denken alsnog de oplossing gevonden en alles in plastic na gemaakt en in elkaar gestoken.
Het resultaat een witte plastic bak op een groene plastic bak :)

De voorkant zit nog los omdat deze nog wat bijgewerkt moet worden onder anderen de zijkanten, deze lopen iets schuin naar binnen toe dit omdat de voorplaat iets breder is dan de rest van de opbouw en iets makkelijker om straks enkelen details aan te brengen dan als hij op de opbouw zit.

Ik ben tevreden met de eerste toch wel belangrijke fase van dit prject :)

DSC_6663.JPG


DSC_6664.JPG


DSC_6665.JPG


DSC_6666.JPG


1% gedaan nog 99% te gaan :laugh:

Ron
 
Ik zie dat je reeds aantekeningen gemaakt hebt waar gaatjes moeten geboord worden :tongue::laugh::laugh:
 
Hé en er zit al meteen een leuk camo. patroon op zie ik ;)

Cheers,
André
 
Dag Ron,

Misschien zit die 2 meter verschil in lengte wel in die windas die over de achterzijde hangt, die heeft zo te zien een dergelijke diameter !

Leuk projectje trouwens, nou ja, PROJECT !

Succes Rik
 
Rik bedankt en de rest ook uiteraard ;)

Wat die 2 meter betrof, de maten die ik eerst had gingen alleen over het voertuig waarop deze ombouw is gemaakt (de SU-100) dus zonder die windas, naderhand bleekt na een middagje zoeken dat al de maten van de eerste site niet echt klopte.
Informatie over dit voertuig is helaas helemaal niets te vinden dus het word een hoop giswerk en creatief denken zodat het overtuigend overkomt maar dat gaat goed komen :)

Ron
 
je eerste aanpassingen zien er net uit
zal messchien wel gissen zijn naar de juiste maten
maar zal zeker en vast goed komen

tom
 
Droop, Tom bedankt voor het vertrouwen in mijn plak kunsten.

Tom wat er nu is gedaan dat klopt dus wel dus wel zover mogelijk was omdat je toch met wat verschil zat van maten van de kit en het echte voertuig,

Ron
 
Hey Ron, mooie vooruitgang. Een gewaagd projectje, ben benieuwd.
 
Peter bedankt voor de URL en ja ik ken de foto`s al want deze heb ik in een groter formaat op de hard disk staan en wat meer foto`s van hetzelfde voertuig van de details.
Het leuke is dat dit voertuig van de URL dezelfde is die ik als voorbeeld hier geplaatst heeft voor de opknapbeurd.

In ieder geval bedankt voor de moeite en ik waardeer het zeer dat je loop te zoeken om mij verder op weg te sturen.


Ron
 
Even een tip : als je die voorplaat op de dikte-kanten van de zij-bovenbouw vastlijmt heb je eigenlijk maar een fijn contact oppervlak. Je kan de contactoppervlakte vergroten door effen met schuine kant ( van zij-bovenbouw) een overschotje of een ander profieltje te lijmen. Aan de binnenkant uiteraard. Zo kan je meer lijm gebruiken en is alles veel steviger.
 
Famo bedankt voor de tip en dit was inderdaad de bedoeling als alle stukken goed op maat waren om de boel van binnen eens goed te gaan verstevigen want het zijn toch wel aardige oppervlaktes.

Ron
 
Ondanks mijn voornemen om eerst even aan de KET-T verder te gaan zodat hij eindelijk een gespoten kon worden kon ik het toch niet nalaten om nog wat te maken voor deze rakker.

Ik zat gisteren in het kleinste kamertje van het huis ook weleens mijn kantoor genoemd :laugh: zal de verdere details julie besparen en pakte het laatste stukje kopieer papier en keek toen tegen een lege koker aan en toen ging er een lampje branden.

Kokertje mee genomen en opgemeten en wat bleek deze had de juiste diameter voor die ronde uitbouw op de cabine, kokertje aangepast zodat het wat grofweg paste en nog wat papieren luiken gemaakt en kijken hoe alles uitpakte.

DSC_6667.JPG


Dus dit geknutsel met papier zag er goed uit en toen kwam het probleem, papier lijkt mij niet zo geschikt en dus op jacht naar een plastic koker/buis en deze gevonden in mijn vriendin haar naaibox.
Dit was een stuk afvoerpijp van een gootsteen maar hij was alleen iets te klein van diameter.
Dit probleem heb ik opgelost door 0,20mm strips rondom de koker te plakken, als alles goed is uitgehard is het nog een kwestie van even rond schuren en wat putty.

DSC_6669.JPG


DSC_6670.JPG


DSC_6672.JPG


Weer een probleem minder en nu op naar het volgende probleem en dat is dat rare koepeltje wat er bovenop deze uitbouw staat als iemand een idee heb van welk voertuig dit koepeltje afkomstig is dan hoor ik dat graag.

Ron
 
Mooi opgelost voor het torentje.

De koepel heeft een beetje een trek weg van een koepel op een BTR.
 
Mooi opgelost mee die strips styreen zeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan