Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/16 Su-85wpt [!]
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 64

Discussie: Su-85wpt [!]

Standaard Su-85wpt [!]

De beslissing is gevallen dus ik zit aan de SU-85WPT vast om te bouwen dus de Churchill ARV moet nog even wachten (helaas Guy)

Ik kan helaas weinig informatie over dit voertuig geven omdat dit er gewoon niet is alleen dat het een ARV (Armed Recovery Vehicle) is

De eerste stapjes zijn genomen en dat was wat meetwerk voor de maten en die komen goed overheen met de SU-100 in 1/35..........................oh ik had nog niet verteld dat deze in 1/16 word bij deze dus.
    De basis is de 1/16 Trumpeter T-34 een zeer mooie kit met een compleet interieur en motor en deze heb ik ooit via Marktplaats voor een appel en een ei gekocht omdat het model al gestart was.

Weet iemand hier toevallig een site waar ik veel info over de SU-100 kan vinden zoals bijvoorbeeld de dikte van de bepanzering en de hoeken waaronder de platen staal op elkaar zijn gelast?

Alvast een teasertje

Het origineel

Ron
    Laatst gewijzigd door Ron; 10-02-11 om 15:08

mvg

peter alias hugemikus

Standaard

Peter bedankt dat was precies wat ik zocht.

Ron

Standaard

In 1/6e.. dat wordt mooi! en interessant ook, een gewaagd project, wordt smullen.
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

Standaard

Inderdaad Burglar dit word een knappe uitdaging om te realiseren in 1/16

Het viel me nu pas op dat er op de foto ook nog een VT-34 staat en die wil ook nog eens in 1/16 maken in de toekomst.

Ron

Standaard

Ron go or it,dit word echt eentje om blijvend te volgen dus

Standaard

ron ziet het graag groot ,he

zeker eentje om te volgen.
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugemikus Bekijk bericht
    ron ziet het graag groot ,he

zeker eentje om te volgen.
    Ik eigenlijk ook Huge,je heb ook een beter overzicht van wat je doet volgens mij.

Standaard

Hey Ron, misschien vindt je hier wel enkele foto's die je kunnen helpen?
    Het is een Russische site, en er staan enorm veel walkarounds op van allerlei voertuigen...

http://www.dishmodels.ru/wlk_main.htm?np=1&ss=Z&es=

Veel suk6

Standaard

Bedankt mannen en ik hou inderdaad van huge en niet alleen in de modelbouw

Beyond bedankt voor die site ook al sta deze er niet tussen omdat ik altijd van die rare dingen uitzoekt maar ik zag er wel wat leuk spul tussen staan.

Vandaag even de eerste opzet gemaakt en ik schrok wel even toen ik ergens las dat er zo`n 2 meter verschil in lengte zit tussen SU-100 en en de T-34 en zag dus al grote problemen want ik wist niet hoe ik dat op zal moeten lossen zonder het chassis te verlengen en dit gaat ook niet omdat dan de wielen weer niet meer kloppen.

Dus in al mijn wijsheid eerst een papieren mock-up gemaakt in de juiste maten en de hoeken/graden en wat bleek alles schijnt gewoon te passen zonder straks iets te veranderen wat de lengte betreft , dus waar die twee meter in het echte voertuig aan lengte is gebleven??????

Even wat plaatjes voor het idee en dan snel weer verder aan de kett-t

En een paar plaatjes van het interieur dat de eerste eigenaar er al gedeeltelijk in had gebouwd, bij mij komt er dus geen interieur in want ik heb al genoeg werk aan de buitenkant

Oja er zit een prachtige motor bij en die komt als alles goed afloopt in de bak te liggen.

Ron

Standaard

Een ferm machinetje dat ge daar zal bouwen , succes

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

tgoh Ron, niet alles wat je leest is correct he, het zou me sterk verbazen moesten ze plots voor die éne uitvoering een twee meter langer onderstel gaan gebruiken, da wil zeggen ontwerpen, uittesten etc.. en dat terwijl er een oorlog aan de gang was? highly doubt it (betwijfel ik sterk). Ook op de foto die je postte van het originele hier boven zie ik geen verschil met de gewone SU100 wanneer we naar het onderstel kijken
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

1/16 : te gek Ron ! Eerst zag ik de pic met die whitewashed versie, en toen kreeg ik het monster eronder opeens in het oog !

Standaard

Burglar ik geloof inderdaad niet alles wat er op internet staat en ik vond het ook wel wat vreemd dat de opstelling van de wielen gewoon hetzelfde bleven.
    Maar dit voertuig is gebouwd op de basis van de SU-100 dus alles is gelijk an de SU op de aparte toevoegingen voor dit specifieke voertuig en dit voertuig is van na de de tweede wereld oorlog en een Pools onderwerp dus geen Rus wat ik eerst dacht.

Nog een plaatje van wat leuk toekomstig werk aan dit voertuig.

bron wikipdedia

Was toch een leuk aandacht trekkertje die witte SU-100 GUnit :-)

Ron

Standaard

schoon schoon!

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten