Hoofdsponsor

Anders / onbekend schepen allerlei (Revell - Artitec)

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Furioza

Guest
Ook ik heb toch wel eens iets geknutseld. Helaas heb ik niet alles meer. Maar goed. Dan zou ik geen plaats meer hebben om te wonen. wacko

Maar goed even wat pica's
1_SANY1369.jpg
De Bismark. Van Revell. Dit is de miniscale. Ooit eens een schepje van gekregen als kadeaotje. En ik moet bekennen, dit is echt een leuke schaal. Het schip is amper 15 cm lang, met een schaal van ik dacht 1 : 1200


1_SANY1374.jpg

1_SANY1380.jpg

1_SANY1373.jpg
En dan de Da Noli ook van Revell. De schaal weet ik niet meer. Dit is qua modelbouw best een leuk scheepje. Al zou je hiervoor wel iets van een aftersale kit bij moeten bestellen. Alles is best grof. Zeker voor den beginner een boeiend schip zou ik denken. Dit omdat het schilderen eigenlijk al een aardige moeilijheid zal zijn. En natuurlijk de romp glad krijgen zonder naden.

1_SANY1381.jpg
Artitec heeft de brandweer blusboot van Tiel als referentie genomen om deze na te bouwen. Dus ook ik als vrijwillig brandweer er natuurlijk met de neus boven op gestaan en mij daar flink mee mogen bemoeien. De pasvorm van de Pe. En er zit veel Pe. op. Is echt beroerd. Niet echt voor beginners. De schaal waarvoor gekozen is destijds in voor treinen. 1 : 87 dus. Dat is HO in treinentaal.

1_SANY1382.jpg
En dan de andere kant. Qua detail is dit een zeer goed geslaagd model geworden.

1_SANY1366.jpg
En toen dacht ik wat artitec kan, kan ik ook. Maar dan beter. En jawel, het is gebleken. Omdat ik dus de treinen jongens ook van een pontje wilde voorzien heb ik de pont van Tiel ook weer genomen. Hierop varen dagelijks zo'n 800 to 1200 mensen per fiets van huis naar school/werk en andersom. Dat is best veel dus.
Ik heb hiervoor geen gebruik gemaakt van Pe. maar de onderdelen zo gemaakt dat men ze alleen maar schoon moet maken en plakke maar. Alles incl. paspuntjes enzo.
1_SANY1367.jpg
En dan natuurlijk de andere kant. Het is dan ook een waterlijn model geworden.

1_SANY1383.jpg
En dan is dit zoals de inhoud van een doosje er uitziet. Natuurlijk incl. een nette bouwhandleiding met foto instructie. :D

De pont van Tiel is nog niet in de verkoop bij mij. Dus aub geen mailtje enzo. Moet nog even gaan bedenken hoe hiermee verder. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie schepen, Rik.

De Da Noli vind ik wel een zeer prachtige dame. Van welk jaar dateert deze kit?


Droop
 
Zijn mooie projectjes geweest Rik.
Mooie schepencollectie heb je daar, mijn eerste moet nog afgewerkt worden :rolleyes:
 
De Da Noli is volgens mij een kitje dat je bij de blokker kon kopen een jaar of 10 geleden. Voor 10 gulden of zo. Dat is dan een euro of 4,5. Naar geld van nu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan