Hoofdsponsor

1/48 A-4M Skyhawk [DONE]

  • Onderwerp starter Eric2020
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Eric2020

Guest
Dit model is een A-4M skyhawk van het oude merk ESCI. Onlangs is deze kit opnieuw uitgebracht door Italeri in 1/48

DSC00409.jpg

DSC00411.jpg

DSC00413.jpg

DSC00434.jpg

DSC00423.jpg

DSC00435.jpg

DSC00437.jpg

DSC00438.jpg
 
He Eric,

Past deze kit een beetje goed of is het een plamuur feest?
Wel een handige manier om de paneellijnen in te kleuren!
 
@Lex

Deze past heel goed, niet TE strak, maar goed passend. De kit is al 30 jaar oud en de Italeri is een re-issue. Maar bied ook heel uitgebreide decal vel. Heb humbrol verf gebruikt nummers 34 matt wit met drup blauw erin, en humbrol 129 voor het grijs. Rood heb ik gedaan met revell nummer 330 omdat ik die nog in voorraad heb. Ik schakel over naar geheel humbrol verf omdat Revell niet meer goede verf bied, al heel snel droog is bij het aanbrengen en je blijft verdunnen. humbrol is veel betere kwaliteit verf, voor met penseel ook heel goed te doen.
 
Het ziet er naar uit dat de bouw hiervan heel vlot is gegaan alleszinds, de doos is pas open en het project is al bijna af!
 
zeer knap eric. dat rood steekt mooi af.
 
Als aanvulling wat ik met deze kit heb gedaan. De cockpit is eenvoudig, dus met decals ging het vlot. Heb met het bouwen verder geen problemen ondervonden het paste goed en bij de staart iets miliput gebruikt omdat het mooi strak moet aansluiten wat met andere plamuur niet echt lekker werkt. Had geen transparante delen en die heb ik besteld bij de importeur van de italeri kit. Deze zijn van het nieuwe plastic van italeri wat te zacht is dus heel erg oppassen dat het niet buigt of vervormd met afplakken. Ik heb Tamiya tape gebruikt om af te plakken en met nieuw mes gesneden waar dat nodig was.

Na dat ik het wit had geairbrushed laten drogen, en ook gezocht wat ik kon vinden van het echte toestel. Wat daarbij opviel was dat de cammo anders was dan ik gewend was, en dat op de fueltanks zwarte lijnen stonden. Deze heb ik ook zelf geschilderd met goed strak afplakken. Heb Tamiya tape gebruikt en dit op glasplaat gedaan, uitgemeten met liniaal, en toen een master gesneden. Deze Master aangebracht op de tank, en ertegen aan andere tape gezet en de master weer verwijderd. Iets rond gesneden voor mooie rondingen, en toen met penseel de vlakken ingevuld.

De zwarte vlakken op de vleugel afgeplakt en ook met de hand geschilderd. Deze vlakken verschillen nog al per toestel, dus ergens een gemiddelde genomen om goed ogend model te krijgen.
 
Hey maatje dat ziet er goed uit en je doet het met een drukstift zo te zien,doe ik ook soms bij wagens of trucks(als ze licht van kleur zijn).
Je levert hier weer het neusje van de zalm he.
 
Ziet er goed uit Eric.
 
Na een tijd bezig te zijn geweest met het schilderen van alle bommen en andere in overvloed aanwezig zijnde extra, nu weer begonnen met de modellen zelf. De A-4M is nu in het stadium om de belijning ingetekend te krijgen. Het model is niet in de tamiya lak gezet, omdat het oppervlak dan te glad wordt met het intekenen met potlood wat heel erg dun je en dus ook de kans op missers groter word. Moet nog de boordwapens schilderen met gunmetal en dan kan het in de vernis.

Op deze foto goed te zien dat 1 kant van de vleugel al bijna geheel is ingetekend.

DSC00560.jpg

Van boven en opzij te zien dat alle lijnen die er inliggend zijn al zijn ingetekend. Op de vleugel waren opliggende details, maar voldoende om een geleiding te zijn voor het potlood. Aangezien de panels een bepaalde vorm hebben was dat wel zo makkelijk. ik teken rechte lijnen uit de vrije hand en met klein stukje plastic wat goed recht is. Freehand vaak op de romp of met hulp stukken.


commentaren welkom!!
DSC00561.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat intekenen iets waar ge veel geduld voor moet hebben. Ziet er mooi uit. Waarom eigenlijk op deze manier de lijnen intekenen en niet met een wash ?
 
@ Wet Sellery

Een wash zou alles doen, en nu enkel de details om panels te laten zien. En ook omdat het opliggende en inliggende details heeft.
 
Dat is een behoorlijk verschil tussen de vleugels.
Ziet er erg goed uit zo met die lijnen erop!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan