Hoofdsponsor

1/35 VII C /U82 Duitste Uboot [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee,het was geen "moeten":|

Maar wel een mooi bod.En een nieuwe opdracht erbij.

Dat geeft eer aan je inzet.

Ron.
 
Ik bedoelde ook niet echt moeten, daarmee de aanhalingstekens, waarschijnlijk een taalverschilletje tussen de 2 streken ;-)

Ik bedoelde dat het pijn doet om afscheid te nemen als je er zoveel werk in steekt
 
De "Siege"vlaggetjes gemonteerd.De cijfers in de vlaggetjes staan voor het geschat bruto tonnage van de getorpedeerde schepen door de U82.

PIC_8796.jpg

Ik heb helaas de foto wat bewogen
icon_rolleyes.gif
..

De cijfers op de vlaggetjes....


7465------------------------Empire Hudson.
7519------------------------Bulysses.
5463------------------------Empire Crossbill.
3915------------------------Gypsum Queen.
4099------------------------Serbino.
5281------------------------Treverbyn.
6118------------------------Leiesten.
1190------------------------HMS.Belmont.
11999----------------------Athelcrown.
1999------------------------Scania(niet gezonken,maar beschadigd).


Dus deze witte vlaggetjes werden altijd gehesen als een Uboot in de haven/dok/kade of werf binnenvoer.In de vlaggetjes was het geschatte tonnage van het schip welke door de Uboot was getorpedeerd.

En ik ben begonnen aan de productie en montage van de nood/tijdelijke relingen.Deze waren afneembaar en werden op bepaalde momenten in het dek geplaatst.Zoals bij een zij ligging,aan de werf/kade of bij kalme zee als er reparaties konden worden uitgevoerd op of aan het dek.

Tussen de paaltjes hing gewoon touw.

Ik ga hiervoor wattenstaafjes gebruiken.Prima formaat ervoor.

De gaatjes ervoor zijn al geboord/gedremeld in het dek.

PIC_8802.jpg

PIC_8800.jpg

Nu eerst de paaltjes op lengte maken,de gaatjes voor het touw erin smelten met een naald,en dan ze eerst monteren voor de paintjob.

Wordt vervolgd.

Ron.
 
De paaltjes ga ik iets weatheren,maar dat mag niet veel zijn.
Wel heb ik iets geprobeerd vandaag,namelijk om eens te kijken hoe veel foto`s er van een plek op het dek zijn te maken ivm de grootte.

Ik heb verschillende hoeken gedaan,en zo kwam ik op een aantal van 21 verschillende plaatjes van alleen het achterste gedeelte van het achtersteven(stern).Ongeloofelijk
icon_eek.gif
.

Enkele plaatjes alvast hier daar van.

PIC_8818.jpg

Zoals op de foto is te zien,moet ik de dunne ijzerdraadjes nog mooi strak gaan buigen,maar dat gaat wel lukken.hier zijn ze net erdoorheen gestoken.

PIC_8817.jpg

PIC_8816.jpg

De paaltjes ga ik nog wat chippen en er roest op aanbrengen,althans gering.
De draden(touwen)nog mooi strak maken,en deze inkleuren.

PIC_8810.jpg

Nog enkele foto`s die ik gemaakt heb.

PIC_8822.jpg

PIC_8807.jpg

PIC_8811.jpg

PIC_8813.jpg

PIC_8820.jpg

PIC_8821.jpg

PIC_8810.jpg

En de laatste foto`s alweer van de reling.

PIC_8826.jpg

Heel erg bewust heb ik enkele paaltjes scheef gemonteerd.De paaltjes zaten los in het dek gestoken.En om dat een beetje te simuleren heb ik enkele dus ietwat scheef geplaatst,express hoor
icon_wink.gif
....

PIC_8827_plaatsen.jpg

PIC_8828_plaatsen.jpg

PIC_8831_plaatsen.jpg

PIC_8833_plaatsen.jpg

PIC_8834.jpg

PIC_8835.jpg

PIC_8836.jpg

PIC_8839.jpg

PIC_8840.jpg

PIC_8841.jpg

En zo komen we met deze foto`s langzaam,maar zeker bij het einde van dit project
icon_sad.gif
.............

In eerste instantie heb ik nog de intentie gehad,om de boegvlag en de Insignia vlag(aan het achtersteven)te monteren.Doch eigenlijk heb ik deze twee vlaggen nauwelijks gezien bij aangemeerde Uboten.Daarom ook dat ik van deze twee vlaggen afzie.

En dus zijn de werkzaamheden aan boord voor zover als klaar.

Ik sluit het nog niet af,de standaard is ook nog wel enig werk,en dat wil ik ook nog plaatsen gaan in updates.

Dus nog steeds...wordt vervolgd....

Ron.
 
Wat een prachtig idee om die paaltjes van wattenstaafjes te maken cute
Ook die ijzerdraad vind ik heel knap gevonden.
Ik hoop van ganser harte dat ze bij de nieuwe (ongetwijfeld héél trotse) eigenaar in een vitrine komt te staan.

Groeten, Pascal
 
Ik vermoed dat een liefhebber er dat gene voor over heeft gehad(bod)als deze, dan zal ze heel zeker met liefde worden gaan behandeld.

Daar maak ik me geen zorgen over cute.

En er komt toch weer een opvolger voor in de plaats volgend jaar.

Ron.
 
Nog even en het is bijna zover,over pakweg een dik uur gaat ze voorgoed in de vaart en vertrekt ze dus naar de nieuwe eigenaar.Ik he bzojuist bericht ontvangen dat de nieuwe "kapitein"onderweg is.

Ze staat ook inmiddels al klaar voor vertrek,en haar plaats is inmiddels nu ingenomen door haar opvolger de Persing 72.

Ron.
 
Ik vind dit wel een beetje triestig.

Net alsof je van een goede vriendin afscheid moet nemen. :s




Droop
 
hoi,ron
ook ik vind het triest,het doet altyd wel iets als ge van zo een mooi model afschyd neemt.
maar gedenk,dat de nieuwe eigenaar ze zeker alle respekt heeft die ze verdiend.
groetjes,ronny
 
En zo is er nu een definitief einde gekomen aan dit project.

Een klein uurtje geleden is ze ingeladen geworden in de auto van de kersverse nieuwe eigenaar.Wat was deze enthousiast,daar stond ik wel van te kijken.Een echte sub enthousiast.Hij speelt ook het pc game "Silent Hunter".

Vooral was hij verrast doordat ik op sommige onderdelen gewone huishoudelijke en/of speelgoed onderdelen had gebruikt.

Nadat hij de U82 een dik half uur had bekeken,was het eerste woord wat zijn meegekomen vriendin zeer verrast doch wel verblijd liet vallen"Oh,wat is ze groot".

In ieder geval komt ze heel goed terecht,want er wordt in de woning van haar nieuw onderkomen een stuk verwijderd uit een scheef aflopend plafond,waar een vitrine in wordt gemonteerd.En daarin komt ze te staan.

Dus dat vond ik geweldig om te horen,vrij van temparatuur inwerkingen en vrij van stof.Ze komt dus lekker in de woonkamer te staan daar.

Verder krijg ik,gelukkig,nog foto`s hiervan gestuurd over een tijdje.

En we houden contact...


1_PB230002_goed_goed.jpg

Dit is dus de laatste foto van haar in mijn hobby kelder,luttele minuten voor haar vertrek.

1_PB230004_goed_goed.jpg

Dit plaatje heb ik nog onder tegen de kiel aangebracht,gegraveerd in een aluminium plaatje en geseald.Natuurlijk kon dit wel wat beter,maar het was mijn eerste zelf gegraveerd plaatje,maar het gaat er zich maar om,dat ik haar heb gecreëerd.Dit plaatje,overigens,is nog een laatste tip geweest van Rik(Modelengeneer)in dit tot nu toe grootste project van mij.

Als er ooit eens iemand googled op "Homeghost",lijkt me mijn gebruikersnaam beter geschikt als mijn echte naam.Op Homeghost is wel iets te vinden zo.

1_PB230006_goed_goed.jpg


En hier is ze verdwenen,voorgoed weg uit mijn werf.Op weg naar nieuwe uitdaging,een nieuwe start in haar prille leven.laten we met ons allen hopen dat ze een goed en lang leven tegemoet gaat,dat in tegenstelling tot haar voorbeeld,de originele U82 heeft helaas maar een jaar dienst kunnen doen,waarna ze ten onder is gegaan door dieptebommen.


Lieve beste U82....Het ga je goed en een behouden vaart.






Ron....
 
creepy om die tafel nu leeg te zien

maar ze is goed terecht gekomen. ze komt beter terecht dan je kunt dromen
 
dat heb je zeer mooi verwoord ron
groetjes,ronny
 
Ja,ik ben er van overtuigd,dat ze nu in goede handen is.En ik ben een bouwer,verzamelen is niets voor mij,kost teveel plaats met mijn bouw schalen:D.

En de laatste woorden komen vanzelf als je afscheid hebt genomen.

Ron.
 
Hey Ron,

Ze gaat een hele mooie toekomst tegemoet. Jij hebt haar veel liefde gegeven als bouwer, (maar zoals je al zei : "verzamelen is niets voor mij") en nu gaat ze veel liefde krijgen van de verzamelaar, én wordt ze in de living tentoongesteld, én ook nog eens stofvrij in een vitrine.
Het zal niet makkelijk zijn om haar te laten gaan, maar haar nieuwe onderkomen zal haar vast wel bevallen. Ik zeg bewust onderkomen, want haar thuis blijft altijd bij haar bouwer, dus bij jou cute

En ze is maar een autoritje van je vandaan hé ? Dus is het : "Tot ziens U-82, het ga je goed".

Heel leuk dat je je naam erop gezet hebt, zo heeft ze ook een blijvende herinnering aan jou :k

Groeten, wet sellery
 
Ja,ze is heel goed terecht gekomen.En deze nieuwe eigenaar is er enorm enthousiast over.Dit hele verhuis proces heeft ook nog een heel spannend staartje gekregen.Daarover kom ik later nog op terug(een nieuwe opdracht).

Dat is ook de reden waarom de Persing enkele dagen heeft stil gelegen.

Mijn hobby begint toch wel andere vormen aan te nemen.Ik zal daar over enige tijd uitgebreid op terug komen.

Wat ik ook heel leuk vind,is dat iedereen zo meelevend is hierop.Het is net alsof ze familie is geworden van ons allemaal.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan