Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
M60 A1 nieuwe dio oud model [DONE]
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 64

Discussie: M60 A1 nieuwe dio oud model [DONE]

Lightbulb M60 A1 nieuwe dio oud model [DONE]

sommigen zullen deze tank herkennen van mijn post http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=3830 daar had ik enkele reacties gekregen over mijn dio die toch niet zo top was. nu na de lange periode van afwezigheid dacht ik eerst even deze in de juiste setting en met meer karakter. daarom open ik deze topic hier omdat dit toch meer een dio word dan een effectieve bouw.

de tank zelf heb ik nog niet bijgewerkt maar zal naar alle waarschijnlijkheid wel in de loop van de bouw ook wel gebeuren.

het idee achter deze kleine dio is de woestijn van koeweit waar deze tank ondermeer dienst heeft gedaan. ik heb met plaaster geprobeerd om de golven die de wind zo wonderlijk maakt na te bootsen. dit word nog bijgeschuurd om een effen oppervlak te creeeren.

voor de rots formaties heb ik gebruik gemaakt van steenkool, daar zal ik later ook nog wat verdroogd duingras bijvoegen.

maar uiteraard zeggen foto's veel meer dan woorden dus ziehier

wees vooral eerlijk. tips zijn altijd welkom.

Standaard

ben zelf een autobouwer
    maar wil met der tijd toch ook eens een dio maken uit de oorlog
    dus ga je zeker volgen

Standaard

Misschien zorgen dat je toch een beetje track sporen hebt want nu staat je panzer een beetje zwevend op je dio vind je niet??

Standaard

@doomwad: dit komt in een later stadium. de tank is gewoon om idee te geven waar die in het plaatje past.

Standaard

ahaaa jaja oke.dit wil ik volgen toch .success trobwal

Standaard

Zelf ben ik noch een pantserbouwer, noch een diobouwer ... maar ik herinner me wel de "lifefeed" op tv van deze eerste realtime te volgen oorlog.

Doe dat luik dicht !!!

Verder kan ik helaas geen tips geven, want de beelden waren nogal wazig.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Hey Trobwal, je bent alvast goed bezig! Gewoon je gevoel blijven volgen, mij lijkt het dat dit je zeker tot een goed resultaat zal brengen, aan de eerste stappen te zien.
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

Standaard

zoals jullie kunnen zien heb ik die golfjes en ondergrond gemaakt in de gips. hoe zou ik nu best dit mooi effen krijgen. schuren is een optie maar ben bang om de golfjes weg te schuren. een ander idee dat ik heb is om met wat lijm en fijngemalen krijt een papje te maken die ik dan zou uitsmeren bovenop het gips. iemand ervaring met het creeeren van woestijnzand

Standaard

Trobwal, ik zou wat houtlijm verdunnen met water, dit uitsmeren op je ondergrond, en daar dan zand over strooien. Die lijm droogt doorzichtig op, enkel opletten dat je je borsteltje goed uitspoelt met warm water na het uitsmeren he of je mag dat ook weggooien. Let ook dat je niet op je rotsen gaat smeren, anders zal het zand daar ook aan kleven als laatste tip zou ik zeggen, zorg dat de "toppen" van je ondergrondje glad zijn, en veeg hier ook het zand van af. Zo krijg je extra diepte en variatie in je ondergrond

enkele foto's die ik nam een tijd geleden van een prachtig woestijndiorama:

Standaard

ah nice dit is een zeer goede referentie foto.is dat gewoon zand of speciaal zand. alvast bedankt burglar

Standaard

Gewoon zand eigenlijk.. ik heb een zakje zand in mijn voorraad modelbouwspullen liggen, als je ergens een zandbak weet zijn kan je daar gemakkelijk een schepje meegraaien (maar zeg niet dat ik het gezegd heb he )

Standaard

zand heb ik niet direct voorhanden maar moet ik geen fijne korrel nemen daar het model op schaal 1/72 is.

Standaard

in feite kan je gewoon aarde laten drogen en zeven, het is mogelijk dat je nog fijnere korrels vind dan zand. Daarenboven is zand op zich al heel fijn en dit zie je bijna niet op schaal.. Je kan doen zoals in het voorbeeld dat ik hier boven aangaf, dat je de hoogtes afveegt zodat daar geen zand op ligt.

Standaard

ik heb net even zitten denken en ik heb wel iets dat fijner van korrel is. wat dacht je van vogelzand.je weet wel dat spul die onderaan de vogelkooi ligt. dit is over het algemeen ook zeer fijn van korrel en dit heb ik voorhanden. is eigenlijk ook zeer goedkoop

Standaard

Dat zou een heel goed alternatief kunnen zijn! Ik ben benieuwd, dit kan interessant zijn voor mijn eigen projecten in de toekomst

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten