Hoofdsponsor

1/72 P-47 Thunderbolt French AF

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pastis

Guest
Hoikes, mijn eerste projectje hier.

het gaat om een P-47D-RE28 Thunderbolt van de franse luchtmacht.

De kit:
P-47DRevell1-72.jpg

De decals:
1296592218NIMG_0740.jpg

painting instructions:
1296592090NIMG_0763.jpg

1296595221NP47D25_France_CGII5.jpg

Enkele fotos van de onderdelen:
1296593079NIMG_0757.jpg
1296592968NIMG_0751.jpg
1296592883NIMG_0750.jpg

Op bovenstaande foto is te zien dat de Guns op de ene vleugel beschadigd zijn. We zullen dat wel opgelost krijgen.

het ligt in de bedoeling om dit kitje out of the box te gaan bouwen. Voor schaal 1/72e en de betaalde prijs van de kit is die redelijk gedetailleerd.

naast dit projectje ga ik deze kit ook gebruiken om een Mexicaanse en een Portugese versie te bouwen. Later hierover meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Let goed op het landingsgestel, het is vrij fragiel.

Succes met de bouw!
 
ter info afbeelding van de decals ivm de Mexicaanse en de Portugese versies.
1296594000NIMG_0737.jpg
1296594594NIMG_0738.jpg
1296594238NIMG_0741.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
deze ga ik volgen
 
Hey Pastis, wat een lekker beest! ik kijk ook graag mee naar het verdere verloop van je project ^^
 
Hey, :)

Ha, is iets dat ik ook nog liggen heb, ooit hoop ik hem te bouwen.....:8
Ik volg, en meestal in stilte. ;)
 
Misschien dat ik toch nog kijk om er een andere motor in te zetten.

heb er al eentje op het oog. Die van Quikboost. Samen met de gunbarrels van Master (in messing)

Bouwprojectje wordt waarschijnlijk dit WE in aanvang genomen. gelijklopend met de bouw van dit Frenchie toestel ga ik de kits voor de mexicaanse en de Portugese uitvoering ook bouwen.
t'gaat tenslotte om dezelfde kit. Alleen wat aanpassingen ivm met de "dorsal fin". Die was niet aanwezig op de Franse P-47.
 
Mooie kit, ben benieuwd wat ge ervan gaat maken.

Op bovenstaande foto is te zien dat de Guns op de ene vleugel beschadigd zijn. We zullen dat wel opgelost krijgen.
Een makkelijke en goedkope oplossing is messing buisjes gebruiken om de .50 "guns" te maken. Die zijn ook nog eens hol van binnen, dus moet ge ze niet meer uitboren ^^

Groeten

Wet Sellery
 
Ik kijk zeker uit naar hoe dit model gaat worden!!
 
Ziet er mij een deftige kit uit, veel succes
 
Pastis, veel plezier met deze Thunderbolt, een der geweldigste bakken uit WOII ! Ik heb deze van Hasegawa in een D-Day-jubileumuitgave, zo mooi dat ik het amper over mijn hart krijg om het ding te bouwen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan