Hoofdsponsor

Anders / onbekend Duitse panzer bemanning [WIP]

Ik dacht er nog een zeer interessante te hebben, maar blijkbaar is hij verboden en er af gegooid :(
 
ik ben blij te melden dat dit figuurtje ondertussen voor 95% af is. Het enige wat me nog rest is het uitlijnen, maar daar heb ik inkt voor nodig en die zal ik waarschijnlijk pas volgende maand binnen hebben wanneer ik het voorraadje bestel voor mijn webshop.

Natuurlijk wil ik jullie de foto's niet onthouden. Voor wie het wil weten, voor de broek heb ik de pigmenten van mig gebruikt, met name Russian Earth, Europe Dust en Dry Mud. In die volgorde gaan ze ook van donker naar licht, de verschillende toonaarden geven het geheel een realistischere look. Ik heb de pigmenten op de broek, de laarzen en de ellebogen aangebracht om het geploeter van de bemanning te simuleren. Hierna komt nog een tweede figuurtje, maar ik denk dat ik eerst wat tijd steek in het afwerken van de isolatie van mijn living ...

dsc7097q.jpg

dsc7098.jpg

dsc7099.jpg

dsc7100.jpg

dsc7101v.jpg

dsc7102w.jpg

dsc7103z.jpg
 
Mooi figuurtje hoor.
Ik vind het zand op de schoenen erg mooi en realistisch.

Fred
 
Mooi resultaat.
Veel beter dan de figuren die ik soms op modelbouwwedstrijden tegenkom.
Figuren schilderen is nu eenmaal net iets anders dan een model.
Laat een wargamer of een figurenschilder maar eens een tank in elkaar steken en schilderen, het resultaat is meestal niet zo denderend.
 
mooi gedaan, vind de kleuren realistisch.
 
Ik sluit me bij de voorgaande commentaren aan: een mooi figuur.


Droop
 
Heel mooi gedaan Burglar echt top,kan je even vertellen welke kleur en nr je hebt gebruikt voor het haar...
 
het is nu al een zeer geslaagd figi geworden met het inlijnen met inkt zal hij topie zijn
top geschilderd

tom
 
Heel mooi gedaan Burglar echt top,kan je even vertellen welke kleur en nr je hebt gebruikt voor het haar...

Goed opgemerkt Danny, mijn figuurtje is een kaalkop. Omdat er fysiek ook geen haar gemodeleerd was heb ik er voor geopteerd om mijn figuur geen haar te geven, in de nek en zo zijn dus enkel huidskleuren te zien :)

Met dank voor de leuke commentaren trouwens, ben zelf ook tevreden met het figuurtje, hoewel.. als je zelf iets schildert denk je toch nog altijd dat het nog beter kan he :)
Maar het volgende figuur staat al klaar (het was een pakket met twee figuren) , we zullen zien wat daar van gebakken wordt :)
 
deze ziet er schitterend uit, ik ga binnenkort beginnen aan mijn eerste figuurtje, en hopelijk ziet het er half zo goed uit...
 
Dat lijkt me erg goed gedaan tot nu, overtuigend !
 
Ik heb besloten om, terwijl ik in afwachting ben van de inkt, al te beginnen met zijne kompaan; in het setje zaten twee bemanningsleden:

verlindencrew.jpg


Zoals jullie zien heb ik nu de linkse afgewerkt, de rechtse is ondertussen al in basiskleur gezet en heeft een eerste highlight gekregen. Ik post vanavond foto's hiervan, dan kunnen jullie beter meevolgen :)
 
zoals beloofd .. de foto's

zijn hoofdje was nog niet gemonteerd, des te beter! minder gesukkel rond die kraag :)

zoals je kan zien is er een begin van de highlights, de schouders hebben al een tweede highlight gekregen. wordt vervolgd..

dsc7174s.jpg

dsc7177.jpg


als je dit vergelijkt met het andere figuur:

116zw.jpg


zie je waar ik heen zal gaan - er is nog veel werk aan de winkel!
 
Laatst bewerkt:
dat zal weer een schoon figuur worden , als hij zoals je eerst ventje geschilderd wordt ...........zal het smullen zijn van de update die volgd
en zit er nu al zeer goed uit

tom
 
Hoi Burglar, heel netjes alweer, maar ik denk dat je licht kunstmatig is ? Het lijkt of de uniformkleur khaki is.
 
Hey Guy, ja de foto is niet de beste die ik al genomen heb, ik probeer donderdag om bij daglicht te trekken - ik moet echt es werk maken van een goeie lichtbak, maar tot ik mijn huis afgewerkt heb kan het er jammergenoeg niet van af ..
 
Dat is mooi geschilderd hoor, de kleuren zijn mooi ge-blend.
 
Dit figuurtje is nu al superieur geschilderd en zoals Beyond zegt zijn de kleuren ook mooi geblend,ik blijf dit topic zeker volgen zo kan ik ook nog veel bij leren...
 
Dank jullie voor de leuke reacties :) ik heb mijn vorige post even aangepast, ik zag dat ik twee keer dezelfde foto geplaatst had :34:

ik heb er meteen ook even een foto bij gezet van het vorige figuur, om aan te tonen waar ik heen wil met dit nieuwe toekomstige lid van mijn vitrinekast-commissie :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan