Hoofdsponsor

1/72 Focke Wulf Fw190 A8 (Revell) [DONE]

Swaken

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 feb 2009
Berichten
3.441
Hey, :)

Allez, hier zijn we dan terug, maar deze maal met een vliegerken. Ook dit "gedrocht" zal ooit op een diorama / vignette komen, maar gezien ik nog moet beginnen aan het vliegtuigske, plaats ik hem hier eerst voor de bouw.:wub:

Geen specialleke van vlieger, een oude bekende, vermoedelijk voor iedereen. Er zitten er hier te wachten op iets groters (Nickske ??? :nowink:) maar iemand van club vroeg eens om een vliegtuig, vandaar ga ik eerst in op zijn wens. Daarna zien we nog wel. :$

Het vliegtuig is van Revell, redelijk van kwaliteit, niet teveel brol (lees flash) aan de zijkanten, details zijn goed voorzien, mooie panellines, allez 't ziet er deftig uit. Uiteraard gaan we dat beestje een beetje opkriebelen met wat PE en andere brol van aftermarket-producten. Hopelijk brengen we dat op een goede manier ten einde. :$
Decals zijn zeer fijn en goed uitgevoerd, De laatste jaren brengt Revell wel zeer goeie decals uit die goed bewerkbaar zijn, dat zal niet het probleem geven, denk ik.

Allez, hier zijn foto's, :8

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, we kunnen beginnen aan weer een nief modelleken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat lijkt me een leuke kit, leuke PE dus eentje om op te volgen, veel succes hoor.
 
deze motor is een echt kunstwerkje. deze ook eens gekocht, maar er zaten stukken te weinig in (een volledige rij cilinderdeksels). uiteindelijk gescratched aan de hand van de handleiding:

engine_paint_front1.jpg

benieuwd hoe deze gaat worden.
 
Sh******t, gij krijgt van mij een nieuwe brilleke. Heb diezelfde kit liggen en die is klein.... Hoe dat je dit voor elkaar krijgt, chapeau !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier zie, daar zie, ons Swaken begonnen aan een vliegerken........ Allez jong, toch nog afstappen van een zoveelste 1/76 kriebelbouw, alhoewel, met al die toevoegingen die je gaat doen zal er niet veel meer van de originele kit overschieten precies.
Als hij minstens even goed zal zijn dan je Hurricane kunnen we dus weerom goud verwachten op dit forum.
Goe bezig....
 
Bon courage. Amai, veel succes met je PE en andere setjes in die schaal....

Ga deze zeker volgen. Heb nl een P-47 of 4 op stapel staan in deze schaal. Weliswaar OOB maarmet andere decals. Misschien dat ik van 1 kit de motor door een resin ex vervang.
 
Dat wordt interessant! Ik wist niet dat de detailmarkt-vliegtuigmotoren ook koperdraad en zo bevatten, das wel erg handig. Zit daar ook een handleiding bij of een foto op een idee te hebben hoe je die moet monteren?
 
Hey, :)

Tx, gasten voor de commentaren. ;)
@Erwin, goud weet ik nog niet jongen, we zullen wel zien waar deze uitkomt, maar je kent mij, ik poog dit tot een goed eind te brengen. En ik heb al een idee voor het dio-otje....8)

@Burglar, er zit enkel en alleen een klein schema in, ongeveer A5 formaat, aan beide zijden bedrukt. Tekeningen zijn redelijk te noemen, maar voor de rest niks meer.
Ik heb wel een technische doorsnede van deze motor liggen zodat ik weet waar wat moet zitten, en uiteraard de nodige fotomateriaal uit onze boekskens. :8

Ondertussen al begonnen met de opbouw van deze motor. Foto's volgen. :wacko:
 
dit vliegerke zal wel goe opgefokt worden door de swa
 
Laatst bewerkt door een moderator:
alle aftermarket spullen bij elkaar zijn duurder dan de kit zelf:O
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat deze update kits per stuk meer kosten dan de doos, met uitzondering van de laatste 2 misschien. benieuwd naar de eerste stappen, en hoe je de motor dan vastzet. vond daarin de handleiding toch tekort komen
 
Halleluja, dat zijn veel detail-setjes voor zo'n klein modelleke. Normaal gezien zou ik zeggen dat ge er maar weinig van gaat zien als het model af is, vanwege de kleine schaal. Maar omdat ik zelf een detail-FREAK ben, kan ik enkel zeggen : Go for it ! ;)

Groeten

Wet Sellery
 
Hey, :)

Yep, zo kun je het noemen, dat de aftermarket set meer kosten dan het model, maar zelf hou ik ook van details, en dit maakt de uitdaging groter.:8
Troost u, van ieder detail die ik erin steek zul je het kunnen zien, ik ben niet van plan om detail in te steken die je achteraf niet meer kunt zien, zo zot zijn ik nu ook weer niet. De bedoeling van dat alles is dat je achteraf kun genieten van hetgene erin zit. :wub:;)
 
Ken niets van vliegtuigen nog de opbouw er van maar met al die aftermarket sets zal het een mooike worden
benieuwd naar de update

tom
 
mooi swa

dit zal weer een pareltje worden zoals we van u gewend zijn. je hebt mijn aandacht
 
Hey, :)

Mercie jongens. Ik wist niet dat er zoveel ging gereageerd worden, is gewoon wijs he.:wub:;)

Ondertussen ook wat verder gewerkt aan de opbouw van de motor. Ben ongeveer 5 uur al bezig geweest en ge ziet niet wat ik heb gedaan, dat belooft he. :wacko:
De opbouw van de motor betreft het samenstellen van de cilinderkoppen op de cilinders zelf waarbij tussen iedere cilinderkop een steun zit. Zo zijn er 14 gedaan, en ondertussen ook de motorblokonderdelen los gemaakt van hun resinblokje. :8

Nu een fotoken...

model011.jpg


Voila se, zo ver staan we al, en we doen gezwind verder....;):laugh:
 
gij moet een serieus vergrootglas hebben:O
 
Wat een prigelwerkje zeg,dus dat is resin die koppen. Nooit mee gewerkt.Schitterend mooi zeg.
 
swa het is mss veel gevraagd maar juist uit curiositeit kunde daar eens iets naast leggen naast die cilinderkoppen ter hebben van referentie want 1/72 zegt mij op dit moment niet veel. wel knap werk.
 
WACKO !!!! Maar wel schitterend om te zien, ben ook beneiwud naar een referentiefoto'tje, want meer dan 1mm kunnen die kopjes niet zijn denk ik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan