Hoofdsponsor

1/72 Focke Wulf Fw190 A8 (Revell) [DONE]

zeer knap werk, zeer veel detail, is mooi om volgen hoor ;)
 
Hey, :)

Mercie jongen voor de commenteren, weeral....:$

@Erwin, ik heb het boek gevolgd, maar enkel en alleen het bovenste stuk gepresenteerd omdat je het onderste niet ziet (je weet, ik steek geen tijd meer in dingen die je niet ziet he). Maar het boek is de basis, samen met 25 andere boeken, technische tekeningen, doorsnedes, enz...:8;)

@Nick, moest het 1/6 zijn, zouden de lichtjes erin branden jongen.....:laugh:

@Droop, ge zijt meer dan welkom man, k' zou zeggen wat drinkt ge...:laugh:;)

@Jade, man ge moest het weten....:wacko:;)

Aan al de rest, mercie he, we doen gestaag verder met bouwen. :8
 
Hey, :)

Allez, we zijn hier weer met een kleine up-date.:wub:

Wat hebben we gedaan, awel, we hebben een volledig interieur gemaakt voor het motorcompartiment met het brandschot. We hebben enkele uurtjes erop zitten om dat zo goed mogelijk na te maken (waarbij tot driemaal toe moeten herbeginnen totdat het goed was:unsure::angry:).

Ondertussen, tijdens het drogen van mijn prutswerken, kon ik verder werken aan de onderzijde van het vliegtuig, met name het interieur van de wielkasten wat bijwerken en detailleren. Hierbij werd PE en wat scrath gebruikt.
De lopen van de binnenste boordkanonnen werden vervangen door metalen exemplaren en de nodige remleidingen werden aangebracht.:wub:

Rest me nu enkel de buitenste boordkanonnen bij te werken en de uitwerp-openingen aan te brengen.
Ook dien ik nog het gedeelte van de flaps weg te snijden, ja ook die worden vervangen door wat koper met zijn binnenwerk (ge moet eigenlijk goed zot zijn om zo te werk te gaan:unsure::laugh:).

Allez, ik vermoed dat ge wat foto's wilt zien, ....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, let wel, alles is gedryfit op de foto's, niets is vast, schilderen is gemakkelijker achteraf. :unsure:

Allez, gestaag doen we verder....:sleep:
 
Laatst bewerkt:
Weer fenomenaal vakwerk van de modelbouwgrootmeester hemzelve... en wa een geluk dadde goei ogen hebt!
Elke update is het hier genieten en kwijlen. Swa, ge zijt een bron van inspiratie.
Als ik zoiet doe op 1/6de verklaren ze mij in de RC-wereld al gek! Al goe dat ze jouw niet kennen of ze gingen daar compleet uit hun dak...

Heligroeten,

Nick
 
sluit mij aan bij de voorgangers , hoe bezig en knap werk swaken

tom
 
Kan niet anders zeggen dan dat ik dit gewoon ben van jou hé Swaken, kan niet minder verwachten van jou. Zal het deze avond bewonderen op de clubvergadering.
 
Geweldig dat ge zulke prachtige details aanbrengt in een model op schaal 1/72. Ziet er héél mooi uit ^^
 
Swaken kennende zal het wel iets moois worden die (alweer) de prijzen zal wegkapen op de beurzen ;)
 
Swaken kennende zal het wel iets moois worden die (alweer) de prijzen zal wegkapen op de beurzen ;)

HOE DURFT HIJ!? FOEI! FOEI SWAKEN!
11.gif



Droop :laugh::laugh::laugh:
 
Hey, :)

Bedankt gasten voor jullie medeleven....:laugh:
We doen enkel ons best en ons ding, ik amusseer mij met van die toestanden, dus... doen we verder ermee. :wub:

Voor prijzen is nog wat te vroeg, we zullen wel zien wat het gaat worden, en we blijven eerder aan de bescheiden kant, gezien de soms grote concurentie op de tafels...:unsure:

Ik hoop binnenkort weer te kunnen verder doen aan de motor, die roept mij ook nog om wat aandacht. :wacko:
 
Hey, :)

Voila, na een weekje batterijtjes opladen in Duitsland terug aan de slag kunnen gaan:8, ervoor ook zulle maar met zeer weinig vorderingen.

De veranderingen zijn de stoel voor de motor, waar hij aanhangt, die voor de verandering diende gescrathbuild te worden. Ik had echter niets om mij op te richten, enkel wat technische tekeningen, gelukkig op schaal 72. Na veel vallen en opstaan is het toch gelukt om dat ding recht te hangen....:$:8

Eveneens wat verder gedaan aan de motor zelf.
De inlaatstukken moesten nog geplaatst worden. De resinstukken waren echter van dien aard dat ze te broos waren om te hanteren:@. Ge moest er maar kwaad naar kijken en ze braken in stukjes. Dan maar weer de scrath-toer op en de buizen zelf gemaakt uit evergreenstrips van 0,7mm, kwestie van wat op schaal te zitten. :|

Wat moet er verder gebeuren, awel, de uitlaatbuizen moeten nog geplaatst worden, doch eerst kijken of er geen bewerkingen moeten gebeuren op de inlaatbuizen, zodat de uitlaat kan passeren (wat nen uitleg....). :O
Daarna weer wat schilderwerken aan de motor, de inlaatbuizen in alu, de benodigde bekabeling aanbrengen en schilderen, de uitlaat roestig maken...
en.... proberen om te starten met het spuiten van de interieuren....jahhhh. :$

Allez, nu foto's..

Van de beugel,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

van de motor,

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se. :8
 
Laatst bewerkt:
op reis geweest swa,met het motorblok alleen zal
het ook al prijze zijn zalle
 
Hey, :$

Ja gasten, ik heb dit draadje hier moeten zoeken, er wordt hier wat gepost zulle...:$

Allez, we hebben ondertussen al wat kunnen verder werken.
De motor werd voorzien van wat prutsdraadjes die de nodige bekabeling moet voorstellen. Deze werden voorzien van een kleurken en wat bijgewerkt. :8
Wat moet er nu nog bij, awel, er moeten nog leidingen gelegd worden voor de koeling en nog wat andere brol erbij, om dan vervolgens te kunnen voortdoen aan de uitlaatstukken en nog wat bekabeling naar de cilinders toe. 'tJa, er moet nogal wat op , op dat ding. :wacko:
Hiervan heb ik wat foto's genomen.

Ondertusen ook niet stil gezeten aan het model zelf ook, de volledige voorkant van het vliegtuig is eraf. Zo komt de volledige motor 'bloot' te zitten wat veel mooier zal zijn om naar te kijken (allez, dat hoop ik toch :8), maar bijkomend is natuurlijk dat er meer moet gescratcht worden. Daarmee bedoel ik dat de bovenste bewapening-toestanden moeten gebouwd worden. Ik heb gekeken om een soort van aftermarket-set te kunnen pakken, maar dat mocht ik op mijne buik schrijven. In grotere schalen geen probleem, maar die 72 schaal, aiii. :(
Enkel de mitrailleurs bestaan, die ik dan ook besteld heb. De rest is dan zelfbouw. :wub:

Ook is er al wat geschilderd aan het interieur. Ben bezig met dat interieur wat op te smukken, ten gepaste tijden zal hiervan wel een fotoken verschijnen.

Nu foto's van de motor, in zijne steun......

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


en nu waar hij moet gaan zitten,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, nu een weekje uitrusten en oude beton gaan snuffelen....jeahh.8)
 
Laatst bewerkt:
Swaken maat da ziet er meer dan schitterend uit,ik weet hoe klein dit is want zag dat met eigen ogen.
Kan er maar 1 ding op zeggen,fantastisch werk maatje.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan